Чим живе PR-сфера України: результати дослідження State of PR 2021
23 Ноя 2021, 16:59
PR

Чим живе PR-сфера України: результати дослідження State of PR 2021

Компанія LOOQME провела дослідження піар-галузі України — State of PR 2021, в якому взяли участь більше 100 респондентів. 

До уваги бралися такі критерії як гендер, вік, місце роботи, KPI та вимірювання результатів, взаємодія з медіа та комунікація з журналістами, розподіл робочого часу, основні проблеми, прогнози на майбутнє, бюджети та інше.

1. У PR домінують жінки

Згідно дослідження State of PR, на них припадає 73% опитаних, а на чоловіків — 27%. Звернемо увагу, що «жіночність» PR-сфери підтверджується не лише в Україні, а й на Заході. Наприклад, згідно даним Бюро статистики праці у США станом на 2020 рік, кількість жінок у PR-cфері становить 66,4% від загальної кількості зайнятих.

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

Соціолог Нью-Йоркського університету, Пола Інглад, коментує цю ситуацію так: «PR привабливий для жінок як вибір професії, оскільки він вимагає значних інвестицій особистого ресурсу в побудову стосунків і розширення комунікацій. А це дві сфери, в яких жінки історично були кращими в порівнянні з чоловіками».

2. Лише 7% опитаних мають освіту пов’язану з PR

Найбільша кількість фахівців прийшла в PR-cферу із журналістики (24%). Трохи менше на філологів (18%) та політологів (10%).

41% опитаних відзначили, що здобували додаткову освіту на курсах (LABA, Bazilik, Projector).

3. Дві сторони однієї медалі: популярність послуг очима бізнесу та PR-агентств не співпадають

64% представників PR-агентств виділили «Антикризові комунікації» як найпопулярнішу послугу. З цим погодилися лише 6% представників бізнесу.

Представники PR-агенцій відповіли, що найбільшим попитом користуються наступні їхні послуги:

  • Антикризові комунікації – 14%;
  • Зовнішня прес-служба/Media Relations – 13%;
  • Підготовка контенту – 13%.

Серед представників бізнесу найпопулярнішими послугами є:

  • SMM – 29%;
  • Креативні проекти – 29%;
  • Розміщення платних матеріалів/спецпроектів – 28%.

Такий розрив у розумінні може перерости в продуктивний напрям роботи між PR-агенціями та представниками бізнесу в майбутньому.

4. Піарники у роботі найбільше фокусуються на зв’язках з медіа

15,8% опитуваних відзначили, що зв’язки зі ЗМІ є одним із пріоритетів у їхній роботі. Серед пріоритетних завдань піарники також виділили — розробку стратегії (14,1%) та антикризові комунікації (11,1%).

Крім цього роль колаборацій та партнерств була також високо оцінена (10,9%). Ця тенденція співпадає із загальними настроями західного ринку і, ймовірно, з роками тільки підсилиться. 

5. 45% щотижнево комунікують із журналістами.

Спілкування із журналістами — одна з невід’ємних функцій у роботі піарника. І, як показали результати дослідження, з цим погоджується більшість: 45% опитаних щотижнево спілкується із журналістами, а 26% фахівців цьому завданню приділяють увагу щоденно.

6. На узгодження текстів, бюджетів та стратегії витрачається найбільше часу

Найбільш часозатратними завданнями піарника є узгодження матеріалів та бюджетів. Так вважають 12,3% фахівців. До завдань, на які піарники витрачають багато часу, також належить підготовку контенту для ЗМІ й соцмереж (11,4%).

Внутрішні комунікації з іншими відділами (8,3%) та підготовка івентів (8,1%) також виділені як досить часозатратні.

7. 79% піарників вважають репутацію компанії дуже важливою

А вимірюють репутацію лише 76% опитаних фахівців. Найчастіше для оцінки репутації використовують аналіз присутності в медіа, аналіз відгуків та аналіз присутності в соцмережах. 

8. 81% опитаних користується медіамоніторингом

56% фахівців користуються моніторинговими системами щодня. Із завдань, які допомагає вирішувати моніторинг, найпопулярнішими є — відстеження виходів в медіа (15,3%) та аналіз інфополя (12,6%). 

До найпріоритетніших типів медіа, які моніторять, належать інтернет-видання (33%) та соцмережі (27%).

9. Обмеження бюджету найпоширеніша проблема серед піарників

Обмеження бюджету вважають найпоширенішою проблемою 14,3% опитаних. Ця проблема в топі як серед PR-агентств, так і серед фахівців зі сторони бізнесу.

До викликів бізнесу належать також — вимірювання впливу PR-зусиль на бізнес результат (43%) та відсутність межі між маркетингом та PR (37%). А PR-агентства крім бюджетного питання виділяють ще проблему пошуку кваліфікованих кадрів (13%).

10. PR-cфера зміниться за наступні 5 років

Сильні зміни PR-сфері прогнозують 63% фахівців. 35% вважають, що зміни будуть не надто радикальні. Повністю підготовленими лише 37% піарників.

Серед найпомітніших змін виділяють: збільшення ролі технологічності (14,9%), зростання впливу лідерів думок (13,1%) та збільшення ваги тем екології (11,8%).

11. COVID вплинув позитивно на розвиток PR-сфери

Так вважає 52% опитаних фахівців. І лише 19% вважають, що влпив пандемії був негативним. Серед основних викликів у ковідний і постковідний періоди виділяють віддалену роботу (30%) та зменшення бюджету (24%). 

Zoom та Goole meets — найпопулярніші інструменти, які освоїли піарники в роботі на дому. Так вважають 74% опитаних. 

12. Бюджет PR-відділу збільшився на 40% порівняно в минулим роком

Найчастіше рішення щодо бюджету компанії приймає CEO або керівник агенції. З цим погодилися 60% опитаних. 

Звернемо увагу, якщо рішення приймає CEO або керівник агенції, то у 39% опитаних фахівців бюджет зростав, у 36% — не змінювався взагалі. А коли рішення щодо бюджету приймає фінансовий директор, то бюджет ніколи не зростав, а у 63% опитаних навіть зменшився. 

Расскажите друзьям про новость