BBDO получило Гран-при в категории Radio за жуткие ролики для Mercedes
Сетевое агентство BBDO в Йоханнесбурге, Южная Африка выиграло Гран-При в категории Radio за серию бросающих в дрожь радио роликов для Mercedes-Benz «Accident Avoidance Features» (системы предотвращения аварийных ситуаций). Рассказчиками трех роликов выступают водители, побывавшие в автомобильных происшествиях и теперь преследуемые своими жертвами. Месседж кампании: «Ты хочешь избежать столкновений, потому что хочешь избежать потенциальных преследований».
Тексты роликов довольно абсурдные, но именно они и вызвали интерес жюри, так как кампания разительно отличалась от остальных поданных работ своим постмодернизмом.
Скрипт:
MAN: We met in a little head-on collision. Now I’m Ted’s best and only friend.
VIOLIN MUSIC
MAN: When I draw my curtains in the morning he’s there. He sent me his hair cuttings, and a bathmat lovingly woven from navel fluff.
He likes to call often and say things like: «You have toothpaste on your left cheek» and «I like those boxers you’re wearing.»
For my birthday, he sent me a half sheep and 27 emotionally fraught mix tapes.
He is intimately acquainted with the contents of my bin. I know he’s touched my earbuds.
And he likes to knit things for me too. Things like ponchos, cat suits and eye patches.
To think, if I’d been driving a Mercedes-Benz with Lane Assist, that nifty accident avoidance system, we never would’ve met.
No accident, no new friend and no hidden camera in the shower.