Комунікаційне агентство New Strategies Group разом з дослідницькою компанією Factum Group Ukraine презентували результати щорічного дослідження Digital MAMA, проведеного в останньому кварталі 2019 року.
Digital MAMA – це репрезентативне дослідження мам 18-45 років, що мають дітей до 6 років включно, проводиться щороку у четвертому кварталі. Дослідження охоплює всю Україну, включаючи села, окрім Криму та ООС. Вибірка складає 800 анкет на рік, в межах яких вивчаються:
Стиль життя та цінності мам: хобі та інтереси, ставлення до виховання дітей, актуальність трендів.
- Купівельна поведінка: фактори вибору товарів для дітей, джерела інформації, витрати.
- Медіа-поведінка: канали інформації, поведінка в соцмережах, лідери думок.
- Медіа-поведінка дітей: YouTube та улюблений контент, ТОП мультфільмів, музичних виконавців, блогерів.
Нагадаємо, що у 2018 році дослідження було призупинено, тому статистичні дані порівнюються із 2017 роком.
За оцінками Factum Group Ukraine щоденне використання мамами соціальних мереж істотно перевищує щоденний перегляд ТБ. Фейсбук досі залишається самою популярною соціальною мережею. 72% жінок надають переваги ФБ. Проте слід зазначити, що популярність Інстаграм істотно зросла з 31% у 2017 до 62% у 2019.
99% українських мам активно користуються месенджерами для спілкування, особистого листування, а також для вирішення робочих і побутових завдань.
Поступово зростає лояльність мам щодо користування інтернетом дітьми. Найулюбленішим ресурсом серед дітей залишається Youtube, який вони все частіше відвідують без дозволу батьків.
Мами підтримують самостійне використання інтернету маленькими дітьми і ставляться до цього більш позитивно, ніж у минулому і позаминулому роках. На думку мам, самостійне користування сприяє розвитку дітей, а вони в цей час можуть займатися іншими справами. Відсоток мам, що негативно ставляться до самостійного перегляду дитиною інтернету навпаки впав, з 61% до 51%.
В першу чергу це пов’язано з тим, що жінки у декреті стали більше приділяти уваги собі, своїм хоббі та відпочинку. Так, 37% жінок у декреті в’яжуть, шиють або займаються рукоділлям, 31% читають, а 45% захоплюються кулінарією. До речі, цікавий факт – у порівнянні із 2017 роком відсоток мам, що віддають перевагу кулінарії знизився на 5%.
У купівельній поведінці зростає споживання бутильованої води для дітей, готового дитячого харчування, а роль ціни при виборі знижується. Серед 7 основних факторів вона посідає 4 місце.
Також digital мами активно підтримують світові sustainability тренди. Так, 69% жінок висловили підтримку тренду на сортування сміття, 48% — на відмову від пластику, 42% — перехід на альтернативну енергетику.
Детальніше про проект можна дізнатися на сайті Digital Mama. Результати дослідження знайдуть відгук серед виробників продуктових і непродуктових груп FMCG, фармацевтичних компаній, рекламних агентств і представників інших сфер, які розуміють, наскільки швидко сьогодні змінюються стиль життя і можливості digital-мам.