Крок 1. Ініціатива
Почни з себе, щоб змінити світ. Заїжджена формула, у якій так часто губиться істина: навіть після самовдосконалень світ не зміниться сам собою. Для фахівців Асоціації інтервенційних кардіологів України це було зрозуміло особливо чітко. Справа в тому, що в Україні вже багато років смертність від серцево-судинних захворювань складає 67% від усіх хвороб, у той час як у країнах Європейського союзу такий показник у середньому становить 42%. Щоб переломити тенденцію, професійна спільнота, держава й міжнародні організації підтримують розвиток стентування – сучасного ефективного методу лікування інфарктів міокарда.
Проте навіть за наявності найновіших технологій та обладнання неможливо допомогти людям, які просто не звертаються до швидкої. Так, важко повірити, але однією з ключових проблем є те, що українці у випадку інфаркту не телефонують 103, а чекають, чи не стане легше само собою. Причина в тому, що людям невідомі симптоми та правила дій у такій ситуації. Зважаючи на це, в Асоціації інтервенційних кардіологів України вирішили не чекати на позитивні зміни, а діяти самостійно. Саме тому фахівці організації звернулись до CORE Agency, що є частиною комунікаційної групи RAM Group.
Крок 2. Однодумці
Коли ми дізнались про мету кампанії, то зрозуміли, що її потрібно реалізувати, навіть, попри те, що на це не було ніякого бюджету. І це не помилка. Асоціація інтервенційних кардіологів України – це неурядова організація без можливостей фінансування комунікаційних кампаній. Проте ми були впевнені, що проблема варта уваги, тому вирішили шукати однодумців, які поділяють наші принципи. І такі, на щастя, знайшлись.
Чи не вперше в історії українських кампаній, пов’язаних з охороною здоров’я, нам вдалося об’єднати всіх головних стейкхолдерів: як на державному рівні, так і в бізнесі. Ініціаторами виступили Асоціація інтервенційних кардіологів України та Міжнародна громадська ініціатива Stent for Life в Україні. Державну підтримку проекту надав Кабінет Міністрів України та Міністерство охорони здоров’я України. Більше того, до кампанії долучились інші галузеві об’єднання: Асоціація кардіологів України та Асоціація серцево-судинних хірургів України. Щодо бізнесу, то партнерами проекту стали міжнародні та українські компанії: AstraZeneca, Crown Agents, Medtronic, Servier, «Санофі в Україні», ТОВ «Такеда Україна», «Фармак».
Крок 3. Соціальна відповідальність. Перезавантаження
Для всіх гравців ринку комунікацій вже стало звичайним використовувати кампанії соціальної відповідальності як просто ще одну PR-практику, що дозволяє збільшити кількість публікацій про ініціатора. Реальний вплив на суспільство при цьому залишається на другому місці. Ми ж вирішили повернутись до основ, а разом з тим і перезавантажити ставлення до соціальної відповідальності.
Нашою метою було спрямувати медійні інструменти на досягнення справжнього ефекту, а не просто створення красивої історії про Асоціацію. Головними цілями кампанії стали:
- Формування знання громадськості про симптоми інфаркту міокарда та навчання діяти при появі симптомів
- Побудова знання про інноваційні державні реперфузійні центри по всій Україні, у яких безкоштовно проводять процедури – стентування при гострому інфаркті міокарда
- Формування сприйняття коронарного стентування, як сучасного рішення
Крок 4. Реалізація кампанії
Спільними зусиллями з усіма партнерами ми створили кампанію, яка фокусується саме на навчанні аудиторії, емоційно та раціонально доводить громадянам, наскільки важливо прореагувати на симптоми інфаркту, викликати швидку та провести стентування у перші дві години. Для цього ми задіяли класичний набір інструментів:
- Відеоролики на ТБ та в Інтернеті, де знялися справжні лікарі – інтервенційні кардіологи України
- Інтерв’ю кардіологів та історії пацієнтів у національних та регіональних ЗМІ, прес-події, публікації
- Зовнішня реклама
- Плакати
- Digital-кампанія
В результаті відеоролик кампанії отримав статус «соціальна реклама» та був запущений у ефір ТБ-каналів суспільного мовлення: UA:Перший та регіональні ТБ-канали.
4 000 інформаційних плакатів були розміщені на рекламних носіях «Укрзалізниці» – у поїздах, на вокзалах.
500 білбордів було розміщено на території України.
21 вересня 2017 р. під час XVІІІ Національного конгресу кардіологів України було проведено прес-захід на тему: «Зміни, що рятують життя: нові кроки у боротьбі з інфарктами в Україні».
Була запущена нова версія сайту міжнародної ініціативи Stent for Life в Україні.
Триває розвиток сторінки Stent for Life в Україні у Facebook .
На офіційному сайті Міністерства охорони здоров’я створено розділ про ініціативу «Рятуємо серця України» та кардіоцентри
Крок 5. Результати
Попри те, що кампанія й досі триває, вже можна говорити про зрушення в позитивному напрямку ключових результатів. За даними статистики, у 11 областях України госпітальна смертність зменшилась в середньому на 20% у порівнянні з 2015 роком – вперше за всі роки Незалежності. Звичайно, це багато в чому результат реформування системи допомоги, але досягнення кампанії тут також є, адже за словами лікарів кількість своєчасних звернень зростає.
Роздуми замість висновків
Змінюють суспільство ті, хто створює правила, а не дотримується їх. Не чекати на державну підтримку чи міжнародні гранти, а об’єднуватись і діяти – це новий шлях для соціальних кампаній. Більше того, це можливість вийти за рамки звичних професійних дій та віднайти нові інструменти й стратегії. А ще важливо пам’ятати, що за цифрами KPI’s стоять життя людей, які є безцінними.