6 лютого — за 300 днів до святкування 300 років від дня народження українського письменника та філософа — Міністерство культури та інформаційної політики презентувало офіційну айдентику національного проєкту «Світ Сковороди». Над її розробкою працював переможець мистецького конкурсу МКІП — комунікаційна агенція Postmen — у партнерстві з літературним критиком Євгенієм Стасіневичем.
Перш ніж розпочати роботу над створенням айдентики, агенція провела велике дослідження, присвячене Григорію Сковороді. Опитування показало, що ім’я митця знають 99,5% українців, проте сприйняття його постаті — доволі стереотипне та формальне. Серед головних асоціацій з особистістю Сковороди зазначали набір кліше: «філософ», «мандрівник», автор афоризму «Світ ловив мене, та не впіймав». Так, Postmen постав перед завданням донести багатогранність образу Сковороди, перезавантажити та поглибити його сприйняття і залучити українців до нового осмисленням його спадку.
Айдентика кампанії побудована на поєднанні образу Сковороди з графічними елементами з його світу: атрибутами життя, символами та героями творів. Ними стали торбинка й флейта — супутники подорожуючого філософа; фонтан «Нерівна всім рівність», який він намалював; бджола, жайворонок, вовк — герої байок та інші символи. Можливість комбінувати ці елементи між собою робить айдентику динамічною та не обмежує використання в майбутньому: вона може видозмінюватися в залежності від запиту та задачі.
“Щоб надати глибини та контексту життю та творчості Григорія Сковороди ми оточили образ об’єктами з його літературного здобутку, творчості та життєвого шляху. Ідея айдентики полягає у створенні збірного образу, який поглиблює визначення філософа та передає багатошаровість його постаті. Викликом було створення певного візуального компромісу — врахувати вподобання різних аудиторій. А за допомогою графіки я намагалася передати крафтовість, ручну працю та близькість до людей», — розповідає авторка айдентики, Head of Creative Postmen Анна Сенюк.
При створенні айдентики «Світ Сковороди» були враховані три тренди дизайну:
— динамічність систем, що дає простір для візуальних експериментів;
— емоційність та віддача, які підкреслюють відчуття роботи руками людини та деяку недосконалість;
— ілюстрації — вони допомагають спілкуватися з аудиторією, роблять бренд унікальним, веселим і більш людяним.
За словами куратора проєкту, літературного критика Євгенія Стасіневича, айдентика стала точкою входу та спільною основою для занурення у багатовимірний світ Сковороди.
Крім основного логотипу з портретом Сковороди, до брендингу входить додатковий варіант — версія з силуетом його постаті. Тут так само навколо статичної частини можна використовувати додаткові графічні елементи зі світу Сковороди, які можуть змінюватися та рухатися.
Нагадаємо, раніше Міністерство культури та інформаційної політики разом із агенцією Postmen створили мистецький проєкт «Леся Українка: 150 імен».