У креативній індустрії України ім’я Надьожна вже стало брендом. Це й не дивно: на рахунку Надії Кушнір ілюстраційне оформлення більш ніж сімдесяти книжкових видань — як дитячих, так і дорослих. ЗМІ називають Кушнір креаторкою, що розуміється не тільки на творчій, а й на комерційній складовій своєї діяльності. MMR з перших вуст дізнався, як генерувати якісний візуальний контент, створювати впізнавані образи, вдало монетизувати творчість та активувати власну фантазію. Звісно, поговорили й про «Гуся», секрети та подальшу долю славнозвісного персонажу.
За п’ять років персонаж «Гусь» пройшов свій шлях та «доріс» до тотальної впізнаваності. Якою бачите подальшу долю та трансформацію «Гуся»?
Я дорослішаю, стаю досвідченішою і мудрішою, відповідно багато речей, які говорить Гусь, теж стають об’єктивнішими і кращими. Змінювати його повністю я точно не буду, хай просто все йде, як йде, у цьому також є його шарм.
«Світ захвачено Гусем», «Гусь – завойовник сердець», «Гусь – то любов» — лише мала частка коментарів користувачів соцмереж на адресу персонажа. Завдяки чому персонаж так «вистрелив»?
Секрет у тому, щоб висвітлювати дійсність такою, якою вона є. Інколи комічно, інколи, навпаки, через призму якогось відчаю. Головне — правда. Навіть, якщо вона неприємна, незручна чи дурна.
У сучасному надшвидкому світі на перше місце виходить візуальна складова. Дайте кілька порад, як генерувати якісний візуальний контент.
Для створення якісного візуального контенту потрібно пропускати будь-яку новину чи подію через себе, знаходити головне і вже його обігрувати. У випадку комерційному слід завжди себе питати: «Щоб шо?». Якщо ми хочемо великого охвату аудиторії після нашого контенту, нам слід не просто визначити цільову аудиторію і відносно неї щось робити, а й передбачати реакцію цієї аудиторії і тоді оцінювати вихлоп. Відповідно і будувати нашу візуальну комунікацію.
Які стратегії візуального маркетингу використовувались при створенні «Гуся»?
Жодні. Гусь ніколи не проєктувався під конкретну ціль. Це спочатку був просто набір ілюстрацій, і мені дуже пощастило, що мій спосіб мислення і сприйняття світу зіграли разом з візуалізацією такий гарний жарт 😀
Як сьогодні виділятися з-поміж усіх, хто робить ставку на візуальний контент?
Насправді єдине, що важливо пам’ятати при створенні візуального контенту, — класичний підхід і закони композиції ніхто не відміняв. Є цілком зрозумілі правила, які дають нам можливість зробити помітний контент. І не обов’язково, щоб все мигало і блистіло.
Одного разу я запостила просто чорну точку посередині білого аркуша. Навіть без пояснень всі розуміли, що це — жопа 😀
Як створюються унікальні та впізнавані образи? Чи є умовний алгоритм їх створення?
Завжди є якась ціль, якої ми хочемо досягнути. Вказати на проблему чи продати товар. Наш алгоритм має будуватися першочергово на нашій цілі, а далі контент повинен максимально спрощуватися, щоб донести споглядачу нашу думку/ідею/потребу максимально швидко і зрозуміло. А самі шляхи тут дуже різні.
У своїх образах я використовую тільки емоційну складову. Те, що люди відчувають і як, і є основою комерційного успіху.
Як монетизувати власну креативність?
Я дуже конкретна у своїх співпрацях, знаю ціну свого часу і досвіду та цілком впевнена в своїй компетенції. Мені не важко оцінити, скільки на мені зароблять, не боюся про це говорити відкрито. Але я так навчилася уже після активних дванадцяти років у професії.
Від чого, у першу чергу, залежить розмір вашого гонорару?
У першу чергу, залежить від того, з ким я працюю. Я завжди працюю на ексклюзивній основі, тож оцінюю втрачену вигоду, якщо я не зможу працювати з кимось іншим. Також оцінюю свій інтелектуальний ресурс і сили, і, звичайно, час. Є випадки, де я враховую, чи це мої друзі, або, наприклад, якщо це соціальні теми, я часто можу працювати безкоштовно. Гроші — не основний критерій, хоч і важливий.
Що може стати трампліном до припинення співпраці із замовником? З ким апріорі не станете співпрацювати?
Я не люблю, коли люди страждають. Тож я точно не хочу рекламувати онлайн-казино, кредити, борделі чи проституцію, сигарети та міцний алкоголь. Не хочу пропагувати нічого очевидно шкідливого.
Я ніколи не працюю з компаніями, яким не можу довіряти, чи з товарами, які неякісні. Коли це все виясняється в ході роботи, можу припинити співпрацю. Я надто дорожу своїм іменем, щоб опускати його до дрібних і не дуже шахрайств і різних схем.
На вашому рахунку ілюстраційне оформлення більше сімдесяти книжкових видань. Створення якої ілюстрації/персонажу видалось для вас найскладнішим? А який персонаж найбільше резонує особисто з вами, вашою сутністю?
Найскладніше завжди малювати людей, тому я їх всіляко уникаю 😀 Одного разу мені треба було зробити сучасні ілюстрації портретів Івана Франка — це була катастрофа. Досі згадую, бррр! Я надто ціную творчість українських класиків, тому мені складно будь-як видозмінювати їх і осучаснювати.
А найбільше резонує, звичайно, Гусь.
Що вас надихає на створення нового візуального контенту?
Мене надихає все, що навколо. Я дуже емпатична, тому мене хвилює все і вся. Більшість подій просто повз не можуть пройти, я не все зображаю, але все рефлексую. Просто визначаю, що мають право бачити інші, а що — ні.
Чи є в задумці нові персонажі, з якими ми зможемо познайомитись уже цього року?
Насправді цього року з Гусем є декілька важливих і дуже великих проектів, так що боюся, що мене не вистачить на розробку ще когось нового.
Уявімо: у вашій кишені сто євро та можливість придбати одну книжку і один квиток у будь-який музей світу. Що це буде?
Я б купила книгу Массімо Боттури «Ніколи не вірте занадто худому італійському шефу» (кулінарні книги — моя пристрасть!) та квиток в Національний природознавчий музей. Він — прям колодязь натхнення, одна «пупавка безплідна» чого варта 😀
Фото: надані Надією Кушнір
Ілюстрації: Facebook сторінка «Гусь»