На запит MMR виробник прикрас «Золотий Вік» дав коментар щодо ситуації наколо ідентичних колекцій каблучок з ювелірним брендом Guzema. Приводимо його нижче:
«В Інтернеті поширюється недостовірна інформація щодо виробництва прикрас «Золотий Вік». Хочемо офіційно заявити, що завод «Золотий Вік» не копіював вироби Guzema, що можемо підтвердити особисто Валерії Гуземі або у юридичній площині.
Валерія Гузема відмовилась зустрічатися особисто з представником компанії «Золотий Вік», тому офіційну відповідь на звинувачення публікуємо в соціальних мережах та інших Інтернет-ресурсах.
Інформуємо громадськість щодо позиції бренду «Золотий Вік» відносно інформації, наведеної у пості Валерії Гуземи:
1. Тренд на відкриті каблучки з кульками (open ring balls) з’явився на початку 21 століття, і не у нас в країні, а в Італії. Мода циклічна, тому кожні кілька років вона повторюється.
Зокрема, нещодавній черговий виток популярності такого дизайну виробів припав на 15-і 16-і роки. Як приклад можемо навести наступні дизайни таких каблучок, опубліковані в Instagram у 15 році, як виробниками і з країн ближнього зарубіжжя, так і, наприклад, австралійськими брендами:
2. Якщо говорити саме про каблучку, яка зазначена у пості Валерії Гуземи, то в модельному ряду бренду «Золотий Вік» вона з’явилася в 2016 році, за замовленням нашого бренду, розміщеним у підприємства-виробника. Власне, із датою виробництва можна ознайомитись на бирці виробів 2016 року (фото додаються), що додатково підтверджується іменником виробника та клеймом. Клеймо, ставиться казенним підприємством пробірного контролю Міністерства фінансів України, при обов’язковій перевірці кожного ювелірного виробу. Інформація про дату клеймування виробів міститься у самому клеймі, крім того, інформація про дату клеймування кожного виробу зберігається у даних казенного підприємства пробірного контролю Міністерства фінансів України, що можна додатково перевірити за окремим запитом до зазначеного підприємства. Іменник — індивідуальне кліше кожного виробника, яке видається Міністерством фінансів України кожному виробнику індивідуально, окремо на кожен рік.
Тобто фактично, згідно наданих Валерією документів, патент отримано у вересні 2018 року, у той час, як бренд «Золотий Вік» виробляв такі каблучки щонайменше ще за два роки до отримання патенту Валерією.
З фото виробів цієї колекції можна ознайомитись нижче.
3. Щодо патентування виробів в ювелірній галузі — це окрема тема. Як правило, вироби не патентуються виробником. Єдиним варіантом патентування ювелірних виробів — є відмінна риса на конкретному виробі. В описаній ситуації — це логотип Guzema (підпис). Патентування ювелірних виробів можна порівняти з патентуванням одягу.
Наприклад, якщо ви виробляєте бежеве пальто з круглими ґудзиками, а хтось почав виробляти бежеве пальто з жовтими ґудзиками, під своїм брендом та нашивати назву свого бренду на підклад. Потім патентує промисловий зразок: бежеве пальто, з круглими ґудзиками та назвою свого бренду N на підкладі. Чи означає це, що тепер перший виробник щось порушує? Ні, тому що Захист виданий та діє тільки на всі ознаки промислового зразку: пальто, бежевий колір, ґудзики, нашивка бренду N. Якщо якась з ознак не співпадає, наприклад, колір чи назва бренду, порушення патенту не відбувається. Саме тому у всьому світі патенти не видаються на загальноприйняті типи виробів, а тільки на унікальний набір характеристик. Інакше кажучи будь хто може запатентувати сьогодні виріб «пальто», без уточнень відмінних рис та подати в суд на усіх виробників пальт у всьому світі.
Саме з такою ситуацією ми маємо справу. Компанія «Золотий Вік» сумлінно використовувала в своїй продукції загальноприйняті, широко поширені рішення, з розумінням того, що патентувати їх не можна – це суперечить самої суті захисту прав на промислові зразки. Інакше і компанія «Золотий Вік» запатентувала цей зразок, причому набагато раніше ніж наш опонент.
Підкреслюємо, що використання зазначеного дизайну є широко розповсюдженою практикою. Ми, як сумлінний виробник, з повагою відносимося до чужих прав, але при цьому розуміємо різницю між «широко використаний» та «запатентований».
Саме тому, зазначаємо, що форма виробів з «запатентованої» колекції Валерії Гуземи використовується переважною кількістю виробників ювелірних виробів вже не один десяток років і абсолютно на кожному континенті нашої планети. У чому кожен може переконатися з наведених вище фото, перейшовши по кожному з нижче зазначених посилань або написавши запит у будь-якій пошуковій системі: «open ring balls».
Компанія «Золотий Вік» поважає чужі права та патенти і дуже шкода, що Валерія сприйняла каблучку нашого виробництва як посягання на інтелектуальну власність. Сподіваємося, що після професійного розбору ситуації, претензії будуть вичерпані, тому що, як з юридичної точки зору, так і з огляду на виробництво ювелірних прикрас, ситуація не є порушенням.
В котре зазначаємо, що готові особисто зустрітися з Валерією, щоб обговорити ситуацію, що склалася. Також готові відстоювати свою позицію у суді».