Життя соцмережних інфоприводів у медіа: практикум від LOOQME
23 Июн 2021, 09:45

Життя соцмережних інфоприводів у медіа: практикум від LOOQME

Соціальні мережі часто є першоджерелом інфоприводів, що завдають нищівної шкоди бізнесу, стають причиною криз, знищують репутацію чи призводять до кадрових змін в компанії. Такі інфоприводи можуть мати різне вираження (текст, відео, фото) та форму (пост, відгук, коментар), але всіх їх об’єднує 2 ознаки: висока швидкість поширення та високий рівень медійного зацікавлення.

Висока швидкість поширення пов’язана із самою природою соціальних мереж, а рівень цікавості можна пояснити наступними причинами:

  • По-перше, соцмережні інфоприводи транслюють авторську позицію, яка стимулює розвиток оцінювальних реакцій як в аудиторії соціальних мереж, так і в аудиторії медіа, у спрощеній формі, це означає — «підтримає» чи «засудить» аудиторія позицію автора.
  • По-друге, в таких інфоприводах часто поєднуються декілька факторів новинної цінності, таких як вплив (здатні впливати на конкретну цільову аудиторію або на формування громадської думки), своєчасність (враховують сезонність/подієвість/ситуацію), незвичність (містять оригінальні, неочікувані факти або ж викликають неоднозначні реакції в аудиторії).

Якщо соцмережним інфоприводам вдається вийти за рамки соцмереж і продовжити життя в медіа — це ознака того, що пора діставати вогнегасник і гасити вогонь, поки він не переріс в пожежу.

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

Для практичної частини візьмемо інфопривід із соцмереж й за допомогою інструментів LOOQME покажемо, як можна працювати з ним, якщо він переїжджає в медійне середовище. 

Кейс Книгарні «Є»

Ключовим інфоприводом став пост українського письменника та перекладача Євгена Ліра, який за лічені години зібрав понад 1000 реакцій, понад 200 коментарів та понад 200 репостів й швидко розлетівся у медіа.

Ускладнило ситуацію ще й те, що у книгарні «Є», ймовірно, не було послідовного плану дій на такі випадки. Офіційна заява щодо ситуації, з’явилася на фейсбук-сторінці книгарні, і це їм в плюс. Але перед тим було видалено один з постів, в якому книгарня «Є» засуджує конкурентів за дії, в яких тепер звинувачують їх. Так робити не варто, особливо коли видалений пост також мав розголос в медіа.

Чек-лист від LOOQME: як працювати з проблемним інфоприводом:

1. Відстежте кількість згадувань за вашим ключовим запитом в розрізі «ДО» та «ПІСЛЯ» інфоприводу, щоб оцінити об’ємність та аудиторність і зрозуміти, з чим ви надалі працюватимете.

На графіку нижче показано динаміку згадувань книгарні «Є» за 2 місяці. Періоди можуть бути різними — це залежить від глибини кризи, ваших цілей та завдань. 

Серединна точка 14.09.2020 р. — дата появи інфоприводу в соцмережах і найбільшої кількості згадувань у медіа. Кількість публікацій зі згадками книгарні «Є» у ЗМІ збільшилася на 635%, а охоплення аудиторії виросло на 394% після появи інфоприводу.

2. Оцініть тональність згадувань, щоб зрозуміти настрій вашої аудиторії й глибину кризи.

На графіку видно, що до інфоприводу за ключовим запитом книгарня «Є» не було жодної негативної згадки, а нейтральні та позитивні публікації розділилися майже порівну. Після появи інфоприводу рівень позитиву зменшився у 5 разів, а негатив виріс з 0 до 35%. Така динаміка показує, що ситуація, яка виникла, є не проблемою, а кризою, яка потребує узгоджених системних дій та продуманих реакцій.

3. Складіть карту тональності. Локалізація тональності допоможе виділити регіони з найбільшою кількістю негативу в медіа і зосередити свою роботу спочатку на них, а потім вирівняти інші.

Пріоритизація може відбуватися не обов’язково за кількістю негативу в регіоні. Тональність можна співставити, наприклад, із кількістю представництв в регіоні і їхнім значенням для бізнесу. 

4. З’ясуйте, в яких ЗМІ про вас виходило найбільше негативу, а які навпаки згадували вас у позитивному ключі.

Зі ЗМІ можна працювати по-різному. Наприклад, нижче подано два списки джерел, розподілених за кількістю негативних та позитивних згадувань. Якщо вам потрібно деталізувати джерела за типом, то можна сформувати списки з урахуванням типу та тональності, наприклад, онлайн-медіа з найбільшою кількістю негативу за запитом чи ТБ-джерела з позитивними згадками.

5. Використайтемедіаіндекси: MFI, MV, MQ та оцініть інфопривід з погляду його ефективності в медіа.

На графіку нижче відображено у динаміці показник помітності у ЗМІ (Media Visibility, MV). Бачимо зміни у розрізі «ДО» та «ПІСЛЯ» інфоприводу. В період «ПІСЛЯ» показник помітності вищий, але його значення від’ємне, що ще раз вказує на кризову ситуацію, яку запустив інфопривід.

Завдяки цьому показнику можна побачити кількість згадувань в розрізі якості. Це зручно використовувати, як у роботі з окремим інфоприводом, так і комплексно, наприклад, для порівняння декількох інфоприводів чи комунікаційних кампаній.

І не забувайте про період посткризової реабілітації. На цьому етапі відстежування згадок у ЗМІ та соцмережах — є невід’ємним етапом повернення компанії до нормальної реальності. 

Расскажите друзьям про новость