Zenith: діджитал-трансформація стимулює розвиток інших медіа та реклами загалом
09 Дек 2021, 15:28

Zenith: діджитал-трансформація стимулює розвиток інших медіа та реклами загалом

Згідно з прогнозом рівня інвестицій у рекламу Zenith Advertising Expenditure Forecasts, рекламний ринок продовжує відходити від падіння у 2020 році і демонструє неабиякий приріст — 9.1% у 2022 та 15.6% у 2021. У 2023 він досягне 5.7%, а у 2024 році — 7.4%, так як бренди продовжують нарощувати частку ecommerce.

У грошовому еквіваленті ріст досягне 705 млрд доларів США у 2021 році, у порівнянні із 634 млрд доларів США у 2019, й до 2024 покаже 873 млрд доларів США.

За прогнозом Всеукраїнської рекламної коаліції, наступного року медіаринок України виросте на 18,2%, порівнюючи із 26,7% у 2021. Так, у 2022 об’єм інвестицій сягне 36,7 млн грн. (1)

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

Відгомін COVID-19 продовжив тренд на діджитал-трансформацію 

Пандемія повністю змінила торгівельні звички. Багато споживачів, які обрали б офлайн-шопінг, змушені були купувати онлайн. Тож компанії почали інвестувати більше в нові технології, інфраструктуру, організаційні зміни – і рекламу онлайн. Так, бренди вкладали у просування власних діджитал-ресурсів, перформанс-інструменти та рекламу на платформах ритейлерів.

За останні шість місяців стало відомо, що для підтримки ефективності вакцини необхідна ревакцинація, що повністю вакциновані при цьому можуть бути носіями інфекції, і що значна частина населення взагалі не хоче вакцинуватися. Прогрес у боротьбі з COVID-19 повільніший, ніж очікувалося, тож споживачі не так охоче повертаються до офлайн-покупок. Відтак, і бренди продовжили інвестувати в діджитал-трансформацію. Тож, у другій половині цього року діджитал був сильнішим, ніж очікувалося. Зараз Zenith оцінює, що діджитал приросте на 25% протягом 2021 році, у той час, як прогнозувався ріст на 19%.

Zenith очікує, що у 2022 році діджитал-трансформація сповільниться, та не відкотиться. Адже пандемія лише посилила уже існуючі економічні тренди. І так продовжуватиметься. Zenith прогнозує, що рівень інвестицій у діджитал у 2022 році виросте на 14% (у порівнянні з попереднім прогнозом — 10%) , у 2023 – на 9%, а у 2024 – на 10%.

В Україні діджитал також найбільше ростиме наступного року (+25%). (1) Пандемія та карантинні обмеження сприяли розвитку ecommerce. Так, за останні 5 років цей ринок виріс майже в 5 разів, а протягом 5 наступних він збільшиться удвічі. За прогнозом, у 2022 році ecom буде займати майже 10% загального об’єму роздрібної торгівлі України. (2) Це сприяє активному збільшенню інвестицій у пошукову рекламу: на 45% цього року та на 40% наступного. (1)

Реклама тепер драйвить економіку більше

Ця структурна зміна в економіці означає, що реклама відіграє більшу роль у стимулюванні ecommerce-продажів. Зокрема, це викликало сплеск медійної реклами ритейлерів – дисплей або пошуку. Адже вони з’являються на ecommerce-платформах.

Реклама на платформах ритейлерів може бути доволі ефективною для брендів, адже таргетується на покупців саме у місці покупки. За естимацією Zenith, реклама на платформах ритейлерів зросла з 24% у 2019 році до 53% у 2020 році, а потім на 47% у 2021 році, коли досягла 77 млрд доларів США. Ця сума еквівалентна усій рекламі в газетах, журналах, радіо та кіно, і становить 20% усіх інвестицій у діджитал-дисплей та пошук. Очікується, що до 2024 року інвестиції у рекламу на ритейл-платформах досягнуть 143 млрд доларів США і становитимуть 27% медійної реклами та пошуку. Значна частина цих бюджетів надходитиме з тих, які раніше використовувалися для переговорів щодо місця на полицях у офлайн-магазинах.

Підйом діджитал-економіки так само стимулював приток інвестицій в інші форми реклами. Серед них – ТБ та зовнішня реклама, в яких превалюють діджитал-бренди. 

В Україні, вже традиційно, на ТБ «Торгівля» (ритейл) входить у ТОП-категорій, а Rozetka.ua – у ТОП-гравців. У зовнішній рекламі «Торгівля» — гравець №1. Тут за лідерство змагаються ритейлери, які протягом 2 останніх роки «прокачали» себе у онлайн-продажах (METRO, Епіцентр та ін.).

Частка світового ВВП від реклами у допандемічний період постійно зростала: з 0,72% у 2014 році до 0,75% у 2019. Після різкої минулорічної зміни споживання діджитал-медіа та ecommerce вона досягне 0.77% у 2021 та 0.8% до 2024 року. Відтак, стане найбільшою часткою ВВП з кінця 1990-их років.

Інвестиції у рекламу найшвидше ростуть у Центрально-Східноєвропейському регіоні та MENA, але більше нових доларів надходить із США

Рівень інвестицій в усіх регіонах зараз значно перевищують допандемічний. Очікується, що протягом наступних років продовжуватиметься їх ріст. Zenith прогнозує у період з 2021 по 2024 рік найшвидше зростання у країнах Центральної та Східної Європи (ЦСЄ) і Близького Сходу та Північної Африки (MENA). Їх середньорічні темпи становтимуть 12,2% та 10%.

У ЦСЄ-регіоні рекламний ринок росте у тому числі завдяки збільшенню продуктивності та доходів населення, у той час, як розвивається економіка. Це заохочує більше брендів та категорій продуктів виходити на ринок. Тим часом, країни Північної Африки і Близького Сходу ростуть за рахунок високих цін на нафту, оскільки попит на енергію випереджає виробництво. Найповільніше зростання очікується на зрілих ринках Західної Європи, де прогнозується зростання на рівні 5,3% на рік.

Проте, Zenith очікує, що найбільший внесок у ріст в рекламних доларів зробить США, де, за прогнозами, у 2021-2024 роках інвестиції у рекламу збільшаться на 80 млрд доларів США. Це становить 48% від усього росту світових інвестицій у рекламу за цей період. Наступним за величиною зростання буде Китай (15,8 млрд доларів США або 9% від загальної суми), Великобританія (6 млрд доларів США/ 4%) та Японія (5,4 млрд доларів США/ 3%). Це чотири найбільші рекламні ринки у світі, які за своїми масштабами компенсують те, чого їм не вистачає у темпах.

Соцмережі ведуть у рості й у 2022 обженуть ТБ

За прогнозом Zenith, у 2021-2024 роках серед усіх каналів найшвидше ростимуть соцмережі. Вони покажуть щорічний середній приріст на 14.8%. За ними на 14% щороку ростиме онлайн-відео, на 9.8% платний пошук (в основному завдяки ритейл-платформам) та на 7.4% зовнішня реклама, так як людський та автомобільний трафік повернеться у норму. Незначний ріст матиме радіо (2.2%) та ТБ (1.4%), у той час як принт впаде на 4.7%.

Найбільш конкурентним медіа стають соцмережі. Згідно з даними eMarketer, дорослі американські споживачі цього року провели у Facebook та Instagram 60.4% свого часу, у той час як у 2017 — 74.8%. Це пов’язано із ростом TikTok, який виріс від 0 до 15.1% за цей період. Ці платформи так само розвивають функції для продажів та розробляють нові прогресивні методи взаємодії між брендами та споживачами. Бренди можуть використовувати інструменти платформ для створення AR-досвідів, й збільшувати їх охоплення та намір до покупки з допомогою таргетованої реклами.

Zenith очікує, що рівень інвестицій у соцмережі у 2022 році досягне 177 млрд доларів США, обігнавши ТБ з 174 млрд. У 2024 році соцмережі досягнуть 225 млрд, а це становитиме 26.5% від усієї реклами. На другому місці – платний пошук із 22.5% та ТБ із 21%.

Загалом діджитал-реклама у 2022 році вперше досягнула 61.5% від усіх інвестицій у рекламу і до 2024 збільшить свою частку до 65.1%.

В Україні соціальні мережі перемогли у боротьбі за увагу аудиторії. Так, 62% інтернет-користувачів щодня більше години свого часу проводять у соцмережах. TikTok увірвався в життя онлайн-аудиторії та став трендом. Вже 35% людей, віком 16-44 роки активно користується додатком. (3) А для брендів він став ще одним майданчиком для комунікації з цільовою аудиторією. Завдяки такій активності наступного року діджитал-реклама займе 35% у медіаміксі, у порівнянні з 28% у 2021.

(1) Об’єми рекламно-комунікаційного ринку України 2021 і прогноз розвитку ринку в 2022 році від ВРК, 02.12.2021
(2) Soul Partners, Baker Tilly Україна та Aequo, досліждення e-commerce в Україні, липень 2021
(3) GWI Україна, 2021, Люди у віці 16-64, Інтернет користувачі

Расскажите друзьям про новость
Tracking Pixel