02 Мар 2007, 12:06

Закон «Про рекламу» — серед першочергових на розгляді в парламенті

Закон «Про рекламу» — серед першочергових на розгляді в парламенті

У найближчі два пленарні тижні, на думку заступника голови Верховної Ради України Миколи Томенка, парламенту варто розглянути законопроект «Про рекламу» та заслухати звіт Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, на якому була б розглянута стратегія розвитку вітчизняного телерадіопростору.

Віце-спікер наголосив на цьому під час круглого столу, присвяченого проблемам удосконалення законодавчого забезпечення діяльності ЗМІ, що відбувся 1 березня 2007 року у парламенті. «Влада має прагнути до відкритих та зрозумілих взаємин із медіаринком», — зазначив Микола Томенко. Він наголосив, що до сфери його повноважень як віце-спікера віднесено координацію взаємодії Верховної Ради зі ЗМІ. На думку Миколи Томенка, необхідно адаптувати чинне законодавство у сфері медіа під парламентсько-президентську республіку, оскільки сьогодні парламент практично не має механізмів впливу на органи влади, що опікуються забезпеченням вільної діяльності ЗМІ та розвитком медіаринку.

«Корекція законодавства необхідна хоча б для того, щоби Верховна Рада могла відповідним чином реагувати на діяльність Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, Держкомтелерадіо та інших державних інституцій, що працюють у сфері ЗМІ. Також необхідно сприяти лібералізації медіаринку», — сказав Микола Томенко.

Віце-спікер наголосив: необхідно оптимізувати законодавчі ініціативи у медіагалузі та скоординувати діяльність інституцій усіх рівнів, що займаються проблемами ЗМІ. Він запропонував, щоби медійні законодавчі акти проходили громадське обговорення та ухвалювалися після попереднього опрацювання у робочих групах. До складу останніх мають входити народні депутати, представники медіаринку та громадськості.

Серед медійних питань, які парламент вирішуватиме  найближчим часом, — обмеження реклами алкоголю і тютюну в ЗМІ, нова редакція закону «Про телебачення і радіомовлення в Україні» та ухвалення необхідних нормативних актів стосовно цифрового та суспільного мовлення.

Учасники круглого столу — голова парламентського Комітету з питань свободи слова та інформації Андрій Шевченко, член цього комітету народний депутат Микола Баграєв, голова Національної ради з питань телебачення і радіомовлення Віталій Шевченко — підтримали запропоновані віце-спікером для першочергового розгляду медійні теми.

Андрій Шевченко, крім того, зупинився на важливості проблеми роздержавлення комунальних друкованих ЗМІ, назвав конкретні кроки створення суспільного мовлення. А саме: підписання декларації про створення суспільного мовлення, створення єдиної робочої групи, технічне і фінансове забезпечення та законодавча підтримка. Бо в Україні на сьогодні немає органу, який би відповідав за створення суспільного телебачення.

Учасники круглого столу наголошували й на питанні державного протекціонізму вітчизняного телепродукту. Щодо цього генеральний директор телеканалу ICTV Олександр Богуцький підкреслив необхідність рівного ставлення до всіх учасників медіаринку. Правила гри мають бути однаковими: якщо вимагати певного відсотку україномовного продукту в ефірі, то не тільки від загальнонаціональних каналів, але й від регіональних, супутникових, також кабельних операторів та ін.

Віце-спікер погодився з тим, що правила гри на медіаринку повинні бути прозорими. «Якби було постійне публічне обговорення найважливіших проблем, то не виникало би більшості питань, в тому числі — в медійній галузі», — зазначив Микола Томенко.

Расскажите друзьям про новость

Новое видео