Як зробити користувачів творцями свого продукту: 5 порад від appflame
09 Июн 2021, 09:00

Як зробити користувачів творцями свого продукту: 5 порад від appflame

Часто розробники сприймають свій продукт через призму власних упереджень та уявлень про те, як він має працювати. Здебільшого при впровадженні нового або модифікації існуючого функціоналу ми покладаємося на глобальні тренди або звертаємося до опитувань про вподобання користувачів. А як щодо того, щоб не обмежуватися сухою інформацією та знеособленими опитуваннями, натомість надавши користувачам можливість напряму висловити свої думки та пропозиції щодо того, що вони хотіли б запровадити в додатку? 

Один із наших флагманських продуктів — додаток для знайомств. З його допомогою розмови стають початком незабутніх історій — люди спілкуються, знайомляться та закохуються. Саме тому для нас вкрай важливо дізнатися відверті відгуки наших користувачів. У сфері знайомств зручність і результативність взаємодії між користувачами є критично важливими: від цих чинників безпосередньо залежить розвиток платформи та залучення нової аудиторії.

Лише за три роки нашому додатку вдалося вирости до 22 мільйонів користувачів, три роки поспіль входити до Топ-10 додатків для знайомств на ринку США та утримувати середній рейтинг 4,4/5. Цими результатами ми завдячуємо в тому числі й нашим користувачам, які щодня допомагають нам стати кращими. 

Ось декілька порад, які допоможуть залучити користувачів до процесу покращення твого продукту. 

1. Дозволь користувачам самостійно пропонувати зміни у продукті.

Запитай у своїх користувачів, якого функціоналу їм не вистачає, що хотілося б додати, а що дратує. Це може виглядати як ризикований підхід, але він дозволяє подивитися на продукт «незамиленим» оком і почути від людей, які щодня користуються твоїм додатком, в чому твої слабкості та зони для росту. Саме з таким наміром ми з командою півтора роки тому створили розділ «Feature Request» у нашому додатку для знайомств. Процес доволі простий: це дає змогу користувачам озвучувати свої ідеї, ознайомлюватися з іншими пропозиціями та голосувати за ті, що їм найбільше до душі.

Таке з першого погляду просте нововведення мало величезний вплив на нашу комунікацію з користувачами. Це також внесло суттєві зміни у процес роботи наших команд. Зараз зміни в продукті в більшості випадків залежать від бажань споживачів. Ми вже отримали близько 10 000 запитів, а в голосуванні взяли участь понад 3 мільйони користувачів. 

2. Не бійся питати думку користувачів, і роби це вчасно.

На впровадження нових функцій потрібно багато часу та грошей. Якщо ти заздалегідь запитаєш своїх користувачів, що вони думають про нову функцію продукту, ти зможеш суттєво заощадити ресурси на створення.

На жаль, ми не можемо догодити всім. Навіть якщо багато користувачів рекомендують певну функцію, лише деякі з них, ймовірно, будуть нею користуватися. Переконайся, що у вас є люди та час для ретельного процесу перевірки, оскільки програма з мільйонами користувачів отримує безліч рекомендацій.

3. Не сприймай відгуки як «камінь у свій город».

Не раджу дивитися на відгуки користувачів виключно як на оцінку вашого додатку. Відгуки, як позитивні, так і негативні — це цінне джерело інформації. Ми часто отримуємо поради щодо вдосконалення певних фільтрів чи упорядкування потоку повідомлень саме у відгуках. Ми навіть впорядковували смайли відповідно до побажань наших користувачів. Я давно переконався — дрібниці мають значення.

4. Сприймай користувачів як частину команди продукту.

Розробники здебільшого мають справу з кодами та алгоритмами та звикли зосереджуватися на технічних завданнях, які були сформовані та затверджені керівництвом. Наша модель комунікації з користувачами робить їх частиною команди — тепер вони також мають слово «за столом». Процес розробки, який орієнтований на користувача, полягає не у створенні програми на основі побажань користувачів, а включенні їх в цикл із самого початку.

Ось чому технічна команда, яка працює безпосередньо з користувачами, повинна мати чітке уявлення про те, яким має стати додаток. Адже вони мають багато ідей і прагнуть допомогти користувачам розв’язати їх проблеми.

Це також приносить користь власнику бізнесу. Наші користувачі мають багато інсайтів, які розробники обов’язково пропустять. Завдяки відгукам користувачів я можу легко відстежувати найпопулярніші тренди.

5. Лояльний користувач = сильний продукт.

Ні для кого не секрет, що краща підтримка будь-якого продукту — це його амбасадори. Покажи своїм користувачам, що їхня думка насправді для тебе важлива і ти дослухаєшся до їхніх порад. Чим більше «себе» користувачі бачать у продукті, яким постійно користуються, тим більше вони будуть ідентифікувати себе з ним. 

Користувачі вже не просто глядачі — вони є партнерами та активними учасниками процесу розвитку продукту. Унікальні особливості не з’являються з повітря. Дай своїм користувачам голос — і ти будеш в захваті від результату.

____

appflame — українська продуктова IT-компанія, яка розвиває власні продукти в ніші social network/lifestyle. Продукти компанії працюють на Tier-1 ринках, таких як США, Великобританія, Канада і Австралія, та входять у Топ-5 рейтингів App Store у своїх категоріях. appflame співпрацює зі Snapchat, Apple, Facebook та Google. Офіси компанії знаходяться в Україні та США.

Расскажите друзьям про новость