За статистикою, стікери підвищують ефективність відео в stories у 83 % випадків. А самі Instagram-stories одні з найкращих інструментів для взаємодії в соцмережах. Крім того, контент зі сторіз споживається швидше, ніж усі інші мобільні формати. У 2018 році Instagram додав можливість урізноманітнювати stories: опитування, геолокацію, час, погоду, гіфки. Навіщо гіфки бренду, як створити свій стікерпак і наскільки легко його завантажити, розказуємо далі разом із компанією «Галичина».
Навіщо бренду свій гіфпак?
1. Нативна комунікація та контакт із брендом
Для того щоб ваші стікери використовували, вони повинні бути максимально нативні та юзабельні. Корпоративні кольори, айдентика, слоган чи впізнавані словосполучення, продукт — усе, що асоціюється з брендом, може бути використано, але не «в лоб». Стікери передають емоції, тому просто слоган, наприклад «найкращий банк», ніхто, крім ваших співробітників, використовувати не буде.
2. Підвищення лояльності користувачів
Якщо бренд може розділити та цікаво підтримати емоції своєї ЦА, це викликає довіру. А отже, зміцнюється лояльність.
3. Органічне просування
Гіфки просувати окремо не можна ні на порталі в «Гіф», ні в Instagram. Проте їх можна анонсувати: ви можете у пості або stories розповісти, де/як/навіщо шукати ваші брендовані гіфки.
Найголовніше: за місяць ми отримали 505 тисяч переглядів усіх стікерів, витративши на початку 40$ на анонс.
При цьому кожний день статистика піднімається на 10 тисяч переглядів, а це означає, що вже на кінець року стікери «Галичина» побачать понад мільйон людей. І це ор-га-ні-ка.
А ще з гіфок виходять топові анімовані стікери для Telegram.
Якщо вам потрібні стікери, але не розумієте поки, які саме — Giphy постійно систематизує інформацію і видає свої списки топ стікерів за категоріями. Якщо ви перейдете в «Гіфі студіо», то отримаєте добірку саме брендованих стікерів, починаючи з 2017 року. Уже три роки брендованими стікерами активно користуються в усьому світі. (Можете перевірити. Введіть у пошуку «pepsi», «McDonalds», «snickers», «nike».) В Україні ж брендовані стікери — ще досі новинка.
Покрокова інструкція до створення брендованого гіф-паку
1. Верифікація каналу
Для того щоб ваші стікери побачили в Instagram, спочатку потрібно зареєструвати свій акаунт в Giphy та верифікувати його. Наразі немає офіційної інформації, скільки часу можуть розглядати заявку.
Отже, ваші наступні кроки:
- Реєструєтеся (ось лінк: giphy.com).
- Ставите галочку навпроти «Зареєструвати як бренд/художник».
- Потрапляєте на порожню сторінку свого бренду, яку потрібно заповнити для верифікації.
При заповненні інформації обов’язково вказуєте контактну інформацію та лінки на ваш бренд у соцмережах та сайт.
А тепер неочевидний момент, про який ніхто не попереджає. Із самого початку ми вказали пошту клієнта. Пройшов тиждень, і вирішили змінити на пошту менеджера проєкту, щоб той удень і вночі слідкував за підтвердженням. Домени, звичайно ж, різні. Чекали півтора місяці. Коли ми зрозуміли, що верифікацію не підтверджують, вирішили написати в сапорт. Відповідь ми отримали через 4 години, що домен електронної пошти, яку ми вказали як контактну, не співпадає з назвою сайту/акаунта в соцмережах. Ми змінили пошту (з відповідним доменом galychyna), і на наступний день акаунт верифікували. Про що повідомили в листі.
Висновок: вказуйте одразу пошту, де домен відповідає назві бренду/сайту/соцмереж.
2. Розробка і завантаження гіфок
Робили і заливали гіфки за рекомендаціями самого порталу Giphy:
- Стікер повинен бути простим, зрозумілим, бажано смішним.
- Розмір: 512 на 512.
- Максимального розміру файлу немає, сервер автоматично змінить розмір стікера при завантаженні.
- Режим кольору RGB обов’язковий.
- Гіфка повинна бути зациклена.
- Не менше 20 % пікселів повинні бути прозорими. Фон повинен бути обов’язково прозорим.
- Анімація повинна бути простою для сприйняття, але не примітивною. Наприклад, наш танцюючий стікер — це 10 покадрових ілюстрацій, які окремо анімувалися і склеювалися в стікер.
- Стікери завантажуються у форматі Gif.
3. Опис стікерів
Опис стікерів, або ключовики — необхідний крок у запуску брендованих гіфок. Тут потрібно пам’ятати наступне:
3.1. Максимальна кількість тегів (ключовиків) під стікером — 20 штук.
Ви можете під кожний стікер окремо прописати ключовики, щоб підняти шанси вашого стікера у використанні. Тобто якщо ми зробили стікер із танцем, то описуємо все, що можна використати: #танець, #вечірка, #весело, #настрій. І це все трьома мовами, тому що ви не знаєте, у який спосіб шукає ваша ЦА стікери.
Ще обов’язково в описі повинні бути:
- Назва бренду.
- Слоган, якщо він короткий.
Це потрібно, якщо ваша ЦА буде шукати вас конкретно по назві бренду.
3.2. Слідкувати за трендами, але не копіювати їх
Giphy постійно аналізує алгоритми видачі та що найчастіше використовується. Якщо ми говоримо про реакції, то зараз в тренді такі ключовики: #thank you, #nervous, #shrug, #thumbs up, #yes, #no, #mad, #bye, #happy, #hello, #love. Також ви можете подивитися, які стікери найбільш юзабельні у вкладці «Трендові гіфки».
Але це не означає, що потрібно копіювати ключовики чи робити ті ж самі стікери, але з айдентикою бренду: ваші стікери загубляться серед мільйонів інших.
4. Аналітика стікерів
Для того щоб відслідковувати ефективність, у розділи dashboard ви можете знайти:
- Загальну кількість переглядів стікерів у розрізі «за останні 7 днів», «за останні 30 днів», «весь час».
- Ранжування стікерів за кількістю переглядів (від найпопулярнішого до найменш популярного).
- Завантаження ваших стікерів.
Стікери «Галичина»: розберемо детальніше
Коли почався карантин і через місяць було зрозуміло, що ми в ньому надовго, ми замислилися, як потішити аудиторію брендів, які ми ведемо. Оскільки ЦА «Галичини» дуже активна в Instagram, вирішили запропонувати гіфки, а щоб метч був ще сильнішим, продублювали їх як стікери у Telegram (тепер у бренду аж 2 стікерпаки).
Ми розуміли, що аудиторія бренду в Instagram — покоління Z і в меншому відсотку — міленіали. Робити стікери «в лоб» — це дорога в нікуди, тому ми розробили 5 гіфок, у кожну з яких зашили пасхалочку, але залишили емоції.
Гіфка «танець»
Один з упізнаваних елементів логотипу у «Галичини» — це синя корона. Якщо ви звернете увагу, вона на футболці у хлопця в стікері. Також в одязі скомбіновані 2 основні кольори бренду — білий та синій. Зелені мокасини теж не просто так: зелений — негласний колір кефіру. Чому танець самий такий? Олди зрозуміють: це рухи з відомого танцю Ван Дамма, які він виконав у фільмі «Кікбоксер» 1989 року, а оскільки зараз мода знову на 80-90-ті, ми отримали позитивний фідбек.
Гіфка «чиста краса!»
Окрім корони, ми взяли слоган бренду «Галичина – чиста краса!», розділили його, залишивши чисту красу, і зрозуміли: для емоцій радості/схвалення/подиву вона буде і-де-аль-на. Плюс ми дослідили, що в рекомендованих гіфках у пошуку в Instagram такий формат, де одна і та сама фраза повторюється різними кольорами, дуже популярний. Тому пішли далі і залишили нерухомим слово «чисто», а вже слово «краса» зациклили на рух. Не забуваємо про кольори, які використали: синій — колір молока та йогурту, зелений — кефір, а фіолетовий — безлактозна продукція.
Гіфка «#чисто_вдома»
Коли ми розробляли стікерпак, був суворий карантинний режим і всі сиділи по домівках. Оскільки карантин продожено до 31 серпня, ця фраза є досі актуальною. Також у гіфці теж є пасхалочка: слова при зміні гуртуються в пляшечку. Саме такої форми пляшечки кефіру «Галичина» 250 мл 😉
Гіфка «сумна дівчина»
Як зазначалося на початку статті, найпопулярніші в гіфках — це або емоції, або слова, що виражають дію/стан/явище. Ми пішли в бік емоцій і зобразили сумну дівчину, додавши дощ і позу #мене_ніхто_не_любить. Тому по API ця гіфка буде ранжуватися за двома категоріями «емоції» та «природне явище», що підвищує її шанси на успіх. Кольори, звичайно ж, корпоративні. Отже, коли хочеться побути drama queen, ця гіфка підійде на всі 100 %.
Гіфка «cheers» або, як ми собі її прозвали, «будьмо»
Надихалися одним із найвідоміших кадрів у кінематографі — уривком із фільму «Великий Ґетсбі» за участі Леонардо Ді Капріо, де він піднімає келих. Оскільки Лео вирішили не задіювати, взяли дівчину, вручили їй у руки йогурт і вирішили, що будемо робити cheers безалкогольно і вдповідально.
Замість висновку
І якщо ви дочитали цю статтю до кінця, ми можемо бути спокійними, що і ваш бренд запустить свій гіфпак 😉
Кавер: MMR