03 Авг 2021, 13:04

Ікра з хроном, «Роги і ноги», комунікація «як у Х»: як не облажатись зі стратегією

У SODA стратегії були повноцінним продуктом не завжди. Ми робили смм, жили, не тужили. Але в якийсь момент нас задовбало бачити погані стратегії, з якими приходили клієнти, або не бачити їх взагалі. Тому ми вирішили видряпатись на сходинку вище у харчовому ланцюжку смм і креатива. І робити стратегії, з якими клієнт може злітати у стратосферу, а ми — кайфувати від роботи.

За півроку ми зробили пару десятків стратегій, якими можна радувати клієнтів і утирати носа колишнім. Правда, гідазепам нам тепер дають без рецепта. Для мотиваційних спічів і наборів в школи майбутніх стратегів нам ще зарано, а ділитись помилками — якраз воно. Енджой — і постарайтесь повторити не всі.

Впихнуть невпихуємоє, або все нарядне одразу

Показали не в той момент — і поховали в шухляді.

Це коли ви засовуєте в стратегію і оце, і ото, і ідеї спецпроектів, і ще трішки ікри з хроном. Спочатку це здається важливим, але не знецінюйте власну роботу. Якщо ви працюєте над смм-стратегією і паралельно придумали круту ідею спецпроекту чи окремої кампанії — красиво тизерніть і презентуйте окремо. Тому що,  або у вас купують два продукта за ціною одного, або ідея просто губиться в тому, заради чого до вас і прийшли. Показали не в той момент — і поховали в шухляді. У нас таких трупиків набралось з десяток, доки одумались і припинили цю енергозатратну практику.

Окрема тема — багатослівні презентації, в яких весь біль світу. Проробили величезну роботу, а виглядаєте придурком, який озвучує купу тексту зі слайду. Лишайте клієнту не більше трьох речень на слайді, інтригуйте і приберігайте найцікавіше для усного проговорення.

Дивитись на конкурентів, не дивитись на ринок

Стежити за конкурентами, безумовно, важливо — і не лише за прямими. Але копнути в ринок і подумати, на якій він стадії, що буде відбуватись з цим ринком у перспективі — це дивитися трохи далі. Це важливіше, ніж механічно перекопувати інстаграм конкуруючої компанії «Роги і ноги».

Трендвотчинг на мінімалках

Всі колись грішили вставлянням в презентацію слайда про тренди, стиреного зі статей типу «20 трендів 2030». Спойлер: ніхто не помітить, якщо цієї хрєні в стратегії не буде. Краще заведіть практику регулярного трендвотчингу — і це не просто читання якісних досліджень. Це set of mind, коли ви привчаєте мозок помічати тектонічні зміни і малопомітні тригери, що породжують тренди. Не повірите, ваші стратегії одразу сильно покращаться — навіть якщо вам продавати редиску через вайбер.

Орієнтуватись на хотілки клієнта, а не потреби бізнесу

Мораль: ви можете зробити стратегію, яка сильно порадує в момент презентації — але залишиться красивою казкою.

Клієнт може хотіти комунікацію «як у Х» і червоний логотип з синіми рогами, але шоб шо? Клієнт може мріяти продати 100 квартир з смм, але якою ціною?

Один раз ми повелись і заклали в смм-стратегію КРІ, які хотів клієнт. З бюджетом проблем не виникло, але не все можна вирішити механічним збільшенням суми на промо. Тестовий період показав: доведеться повернутися до скромніших КРІ, які ми планували попередньо. Бо є бажання, а є дійсність.

Мораль: ви можете зробити стратегію, яка сильно порадує в момент презентації — але залишиться красивою казкою. Відділяйте реалістичне і релевантне від безплідних фантазій. Але не будьте жорстокі і тримайте в кишені плюшечку. Щось, що сподобається клієнту, буде поступкою його хотілкам — але поступкою, нешкідливою для комунікаційних та бізнесових задач.

Сови і глобуси

Якщо ви юзаєте одні і ті ж прийоми, бо колись вони спрацювали — вітаємо, рано чи пізно лафа скінчиться.

Новачків регулярно кидає від «оця сова тут спрацювала, натягнем тепер на цей глобус» до «треба придумать те, чого ще не було». Якщо ви юзаєте одні і ті ж прийоми, бо колись вони спрацювали — вітаємо, рано чи пізно лафа скінчиться. Інша крайність — намагатися за будь-яку ціну вигадати щось нове. Суть не в тому, щоб винайти небачене, а підібрати правильний інструмент для вирішення конкретної задачі. Якщо в комунікації клієнта прекрасно працюють собачки і діти, не треба випилювати їх тільки тому, що це банально.

Синдром самозванця + перфекціонізм

Неідеальні слайди вам пробачать, а кислі фейси — ні.

Ви страждаєте, сумніваєтесь, допилюєте кожну цифру і кожен слайд до ідеалу. В результаті стратегія богічна, але, поки ви її вродили — уже нерентабельна, і немає навіть енергії достойно презентувати.
Не дозволяйте перфекціонізму красти ваше натхнення і втрачати ціле за деталями. Адже цілісне бачення в стратегії набагато важливіше за ідеальність окремих фрагментів. Неідеальні слайди вам пробачать, а кислі фейси — ні.

Утопічне планування

Таке, що не передбачає форс-мажорів, затупів, внутрішніх правок, похмілля стратега і т.і. І вкластись у ваші терміни можна або якщо рожеві єдинороги розведуть всю карму лапками, або дизайнер виїсть всі спіди на районі.

Окрема фішка — погоджуватись на дуже стислі терміни, коли клієнт дивиться очима скаженого кошеняти і каже, що все горить і треба через тиждень.

Окрема фішка — погоджуватись на дуже стислі терміни, коли клієнт дивиться очима скаженого кошеняти і каже, що все горить і треба через тиждень.

Пару разів ми красиво стрибали на ці граблі і видавали стратегію в невиправдано стислі терміни. Клієнти однією рукою дякували, іншою щедро сипали корективами. В результаті щоразу витрачали на 20-30% більше часу, ніж зайняла би робота в звичні терміни без палаючої дупи.

Пам’ятайте, стратегія – не предмет першої необхідності. Клієнт якось жив без неї і гроші заробляв, а тут уся відповідальність світу повзе на ваші худенькі плечики. Душіть в собі месіанство, бо все одно будуть правки.

Готове замість концептів

Убились, шоб допилять красивий банерочок, а клієнт завернув всю ідею — було таке?. Ще одна помилка — недостатньо чітко проговорювати клієнту: в стратегії показуємо концепти, демо-версію. Якщо клієнт чекав, що на етапі стратегії ви принесете готове відео і макети для бордів, — ви явно недокомунікували.

Концепти супер, що робить — незрозуміло

Купа прекрасних ідей та стратегій помирає без плану та КРІ. Не треба винаходити велосипед — просто дайте чіткий зрозумілий план дій, щоб клієнт розумів, що і коли має відбуватись.

Вирішувати за клієнта

Відмовлятись від ідеї ще до обговорення з клієнтом, бо «йому то буде дорого». Не вникати в нюанси процесів і культури клієнта — свято вірячи, що ви принесете кльову стратегію, і щас всі заживуть. Вчіться відділяти «неможливо, бо справді неможливо з огляду на юридичні обмеження / специфічну культуру / побудову процесів» від «неможливо, бо три роки тому шось таке їм казали, і їхній маркдир дуже кривився».

Пару разів ми стрімались нести клієнту ідею, бо вона дорога в реалізації (хто сказав? а, самі вирішили, бо колись нам завернули якийсь кост). Якби ми застрімались ще раз — не було б «Лісу замість стін» для проєкту О2 Residence, який тепер росте в цілу екосистему вражень навколо проєкту.

Ви зробили сотню стратегій і ні разу не облажались? Надішліть нам ваше фото, ми будемо регулярно прикладати його до нашого стратега. Хоча ні — хай помиляється, адже без цього не буває крутих інсайтів.

Кавер: MMR

Расскажите друзьям про новость

Новое видео