Ікра з хроном, «Роги і ноги», комунікація «як у Х»: як не облажатись зі стратегією
03 Авг 2021, 13:04

Ікра з хроном, «Роги і ноги», комунікація «як у Х»: як не облажатись зі стратегією

У SODA стратегії були повноцінним продуктом не завжди. Ми робили смм, жили, не тужили. Але в якийсь момент нас задовбало бачити погані стратегії, з якими приходили клієнти, або не бачити їх взагалі. Тому ми вирішили видряпатись на сходинку вище у харчовому ланцюжку смм і креатива. І робити стратегії, з якими клієнт може злітати у стратосферу, а ми — кайфувати від роботи.

За півроку ми зробили пару десятків стратегій, якими можна радувати клієнтів і утирати носа колишнім. Правда, гідазепам нам тепер дають без рецепта. Для мотиваційних спічів і наборів в школи майбутніх стратегів нам ще зарано, а ділитись помилками — якраз воно. Енджой — і постарайтесь повторити не всі.

Впихнуть невпихуємоє, або все нарядне одразу

Показали не в той момент — і поховали в шухляді.

Це коли ви засовуєте в стратегію і оце, і ото, і ідеї спецпроектів, і ще трішки ікри з хроном. Спочатку це здається важливим, але не знецінюйте власну роботу. Якщо ви працюєте над смм-стратегією і паралельно придумали круту ідею спецпроекту чи окремої кампанії — красиво тизерніть і презентуйте окремо. Тому що,  або у вас купують два продукта за ціною одного, або ідея просто губиться в тому, заради чого до вас і прийшли. Показали не в той момент — і поховали в шухляді. У нас таких трупиків набралось з десяток, доки одумались і припинили цю енергозатратну практику.

Окрема тема — багатослівні презентації, в яких весь біль світу. Проробили величезну роботу, а виглядаєте придурком, який озвучує купу тексту зі слайду. Лишайте клієнту не більше трьох речень на слайді, інтригуйте і приберігайте найцікавіше для усного проговорення.

Дивитись на конкурентів, не дивитись на ринок

Стежити за конкурентами, безумовно, важливо — і не лише за прямими. Але копнути в ринок і подумати, на якій він стадії, що буде відбуватись з цим ринком у перспективі — це дивитися трохи далі. Це важливіше, ніж механічно перекопувати інстаграм конкуруючої компанії «Роги і ноги».

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

Трендвотчинг на мінімалках

Всі колись грішили вставлянням в презентацію слайда про тренди, стиреного зі статей типу «20 трендів 2030». Спойлер: ніхто не помітить, якщо цієї хрєні в стратегії не буде. Краще заведіть практику регулярного трендвотчингу — і це не просто читання якісних досліджень. Це set of mind, коли ви привчаєте мозок помічати тектонічні зміни і малопомітні тригери, що породжують тренди. Не повірите, ваші стратегії одразу сильно покращаться — навіть якщо вам продавати редиску через вайбер.

Орієнтуватись на хотілки клієнта, а не потреби бізнесу

Мораль: ви можете зробити стратегію, яка сильно порадує в момент презентації — але залишиться красивою казкою.

Клієнт може хотіти комунікацію «як у Х» і червоний логотип з синіми рогами, але шоб шо? Клієнт може мріяти продати 100 квартир з смм, але якою ціною?

Один раз ми повелись і заклали в смм-стратегію КРІ, які хотів клієнт. З бюджетом проблем не виникло, але не все можна вирішити механічним збільшенням суми на промо. Тестовий період показав: доведеться повернутися до скромніших КРІ, які ми планували попередньо. Бо є бажання, а є дійсність.

Мораль: ви можете зробити стратегію, яка сильно порадує в момент презентації — але залишиться красивою казкою. Відділяйте реалістичне і релевантне від безплідних фантазій. Але не будьте жорстокі і тримайте в кишені плюшечку. Щось, що сподобається клієнту, буде поступкою його хотілкам — але поступкою, нешкідливою для комунікаційних та бізнесових задач.

Сови і глобуси

Якщо ви юзаєте одні і ті ж прийоми, бо колись вони спрацювали — вітаємо, рано чи пізно лафа скінчиться.

Новачків регулярно кидає від «оця сова тут спрацювала, натягнем тепер на цей глобус» до «треба придумать те, чого ще не було». Якщо ви юзаєте одні і ті ж прийоми, бо колись вони спрацювали — вітаємо, рано чи пізно лафа скінчиться. Інша крайність — намагатися за будь-яку ціну вигадати щось нове. Суть не в тому, щоб винайти небачене, а підібрати правильний інструмент для вирішення конкретної задачі. Якщо в комунікації клієнта прекрасно працюють собачки і діти, не треба випилювати їх тільки тому, що це банально.

Синдром самозванця + перфекціонізм

Неідеальні слайди вам пробачать, а кислі фейси — ні.

Ви страждаєте, сумніваєтесь, допилюєте кожну цифру і кожен слайд до ідеалу. В результаті стратегія богічна, але, поки ви її вродили — уже нерентабельна, і немає навіть енергії достойно презентувати.
Не дозволяйте перфекціонізму красти ваше натхнення і втрачати ціле за деталями. Адже цілісне бачення в стратегії набагато важливіше за ідеальність окремих фрагментів. Неідеальні слайди вам пробачать, а кислі фейси — ні.

Утопічне планування

Таке, що не передбачає форс-мажорів, затупів, внутрішніх правок, похмілля стратега і т.і. І вкластись у ваші терміни можна або якщо рожеві єдинороги розведуть всю карму лапками, або дизайнер виїсть всі спіди на районі.

Окрема фішка — погоджуватись на дуже стислі терміни, коли клієнт дивиться очима скаженого кошеняти і каже, що все горить і треба через тиждень.

Окрема фішка — погоджуватись на дуже стислі терміни, коли клієнт дивиться очима скаженого кошеняти і каже, що все горить і треба через тиждень.

Пару разів ми красиво стрибали на ці граблі і видавали стратегію в невиправдано стислі терміни. Клієнти однією рукою дякували, іншою щедро сипали корективами. В результаті щоразу витрачали на 20-30% більше часу, ніж зайняла би робота в звичні терміни без палаючої дупи.

Пам’ятайте, стратегія – не предмет першої необхідності. Клієнт якось жив без неї і гроші заробляв, а тут уся відповідальність світу повзе на ваші худенькі плечики. Душіть в собі месіанство, бо все одно будуть правки.

Готове замість концептів

Убились, шоб допилять красивий банерочок, а клієнт завернув всю ідею — було таке?. Ще одна помилка — недостатньо чітко проговорювати клієнту: в стратегії показуємо концепти, демо-версію. Якщо клієнт чекав, що на етапі стратегії ви принесете готове відео і макети для бордів, — ви явно недокомунікували.

Концепти супер, що робить — незрозуміло

Купа прекрасних ідей та стратегій помирає без плану та КРІ. Не треба винаходити велосипед — просто дайте чіткий зрозумілий план дій, щоб клієнт розумів, що і коли має відбуватись.

Вирішувати за клієнта

Відмовлятись від ідеї ще до обговорення з клієнтом, бо «йому то буде дорого». Не вникати в нюанси процесів і культури клієнта — свято вірячи, що ви принесете кльову стратегію, і щас всі заживуть. Вчіться відділяти «неможливо, бо справді неможливо з огляду на юридичні обмеження / специфічну культуру / побудову процесів» від «неможливо, бо три роки тому шось таке їм казали, і їхній маркдир дуже кривився».

Пару разів ми стрімались нести клієнту ідею, бо вона дорога в реалізації (хто сказав? а, самі вирішили, бо колись нам завернули якийсь кост). Якби ми застрімались ще раз — не було б «Лісу замість стін» для проєкту О2 Residence, який тепер росте в цілу екосистему вражень навколо проєкту.

Ви зробили сотню стратегій і ні разу не облажались? Надішліть нам ваше фото, ми будемо регулярно прикладати його до нашого стратега. Хоча ні — хай помиляється, адже без цього не буває крутих інсайтів.

Кавер: MMR

Расскажите друзьям про новость