Як локдаун змінив плани на Чорну п’ятницю
23 Ноя 2021, 13:00

Як локдаун змінив плани на Чорну п’ятницю

Gradus дізнався, які категорії товарів несподівано вийшли на перше місце серед запланованих покупок наприкінці листопада.

Магазини, сайти, реклама по телевізору і радіо переповнена пропозиціями про високі знижки. Щороку по всьому світу Чорна п’ятниця символізує ажіотаж та підвищений попит на покупку. Серед опитаних респондентів Gradus з’ясувалися кілька цікавих тенденцій,  порівнюючи з минулим роком.

Скоротилася частка тих, хто має намір робити покупки у Чорну п’ятницю — 30%, проти 35% минулого року. На 5% менше порівнюючи з минулим роком — статистично значущий показник. Ставлення загалом до такого маркетингового ходу як “Чорна п’ятниця” покращилось – збільшилася частка тих, хто вважає, що ціни все ж таки знижуються: 21% у 2020 та 35% у 2021. Найімовірніше, це індикатор зниження доходів українців та нестабільності ситуації в соціумі через локдаун.

Покупки

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

Цього року опитані жителі України констатували, що «споживчий кошик» трохи змінився, порівнюючи з минулим. На перше місце вийшла купівля одягу та взуття – 45% На другому – техніка, яка значно знизила відсоток – 38,% проти 48,% минулого року. Категорія «техніка» — одна з найбільш затребуваних для покупок у чорну п’ятницю. Про це говорять усі проведені раніше дослідження Gradus.

“Найімовірніше, за останні півтора року локдауну люди купили все необхідне, у тому числі для дистанційної роботи, – розповідає засновниця та керівниця Gradus Research, Євгенія Близнюк, – Купують, зазвичай, у чорну п’ятницю телефони, планшети, навушники. Саме тому плани на купівлю техніки цього року нижчі, ніж торік. А ось з одягом ситуація інша — з’явилася можливість виходити у світ, відкрилися заклади і в тому числі багато компаній вийшли працювати в офіси знову”.

Цікаво, що за результатами дослідження додалася кількість охочих придбати книги та канцелярію – у 2020 ця цифра була 6%, а у 2021 – 11%.

Де робитимуть покупки?

67% декларують покупку в онлайні, і лише 39% збираються піти до офлайнових магазинів. 

Цікаво, що серед усіх сайтів-рітейлерів та платформ опитані найбільше довіряють українським сайтам — 80%. На другому місці відомі китайські сайти – 44%. Далі сайти Європи – 20% та США – 14%.

Опитування було проведено дослідницькою компанією Gradus Research методом самозаповнення анкети в мобільному додатку. Онлайн-панель Gradus відображає структуру населення міст з кількістю мешканців більше 50 тисяч у віці 18-60 років за статтю, віком, розміром населеного пункту та регіоном. Період проведення поля: 17 листопада 2021. Розмір вибірки: 1000 респондентів.

Расскажите друзьям про новость