Відповідати чи не відповідати — ось у чому питання
24 Май 2017, 10:31

Відповідати чи не відповідати — ось у чому питання

Check-list: як бренду працювати з коментарями в соціальних мережах і не облажатися

Тема одвічна — у деяких брендів виходить будувати навколо себе міцну ком’юніті в соціальних мережах, а в деяких — ні. Секрет простий — потрібно вміти правильно спілкуватись зі своєю аудиторією в онлайні. Тетяна Мокренко, CEO & Founder агенції MokCo, на SMM Rocks розповіла, як бренду працювати з коментарями в соцмережах, яку роль при цьому відіграє модератор та як уникнути «ефекту козлів».

Марина Корчака
Экс-главный редактор MMR

Комунікації – це завжди дві унікальні людини зі своїм досвідом. І побудувати шаблонну комунікацію не вийде. Можна зробити заготовки, підготувати універсальні правила, але у вас завжди буде поле для діяльності і ризику, ви завжди будете стояти на краю прірви і думати, стрибнути чи ні, ризикнути чи ні. 

На конференціях ми завжди говоримо, що контент — is the king. Але коментарі — це той самий контент, а модератор — це та людина, яка day to day спілкується з вашими клієнтами, впливає на його рішення придбати продукт чи ні. 

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

Клієнт соціальних мереж очікує, що сторінка бренда і компанія – це єдиний організм, і що він тут і зараз вирішить усі свої проблеми. 

Забороніть своєму модератору давати шаблонні відповіді. Шаблонна відповідь – це той матеріал, з яким працює модератор, але він має адаптувати його до ситуації. 

Повинна бути спільна робота агенції і кол-центру. На загальні запитання відповідає агенція, тому що там працює більш просунутий модератор. Спеціалізовані запитання потрібно відправляти у кол-центр. Агенція контролює тональність відповідей кол-центру, щоб вони не були машинізованими. 

Найголовніше – люди тут і зараз. Їх потрібно інформувати, що відбувається. Якщо з клієнтом довго не спілкуватися, виникає «ефект козлів», коли по обидва боки монітора користувачі починають думати, що по той бік працюють козли, тому що відсутня постійна взаємодія. Навіть якщо у вас немає зараз рішення, ви повинні написати, що відбувається саме зараз і що ви вже робите для вирішення питання. І додаєте емоції: вам прикро, ви співчуваєте, ви розумієте.

Спілкування з користувачами: 

— Коли ми отримуємо позитив, ми його підтримуємо і розвиваємо далі. 

— Коли отримуємо нейтральні відповіді, проводимо діалог, викликаємо емоції. Емоції запам’ятовуються, суха інформація – ні. 

— Коли ми отримуємо негатив: конструктивний – вирішуємо, ірраціональний – переводимо у конструктив, чорний – персональна робота. 

Мало просто допомогти або відповісти на запитання клієнта. Наше завдання – щоб клієнт отримав задоволення від того, як з ним поспілкувалися. 

Найголовніше для аудиторії рішення зветься «справедливість перемогла» – ви маєте дати в кінці відповідь, що справедливість відновлена. 

Коли ви отримуєте імпульсивний негатив (дизайн поганий, тексти погані, картинки не подобаються), запропонуйте зробити краще. Дякуючи хейтерам, наприклад, у Subaru українофіли повністю вичитали українську версію сайту. 

Отримуєте чорний піар – пишете офіційне спростування. Тут дозволені сухі та вичерпні шаблонні відповіді. У цьому випадку повинна працювати вся PR-команда разом із топ-менеджментом компанії.

Негатив ігнорувати не можна, але рішення не реагувати – це теж рішення. Інколи реакцією на негативний пост у стрічці користувача ви можете ще більше надати йому ваги. Реагуванням на користувача, у якого немає достатньої медіаваги, ви можете спонукати хвилю того, що цей негатив пошириться далі. 

Ви ніколи не будете застраховані від помилки. Усі реакції неможливо передбачити, і ідеального шаблону чи відповіді не існує. 

Для того щоб запалювати в коментарях і отримувати кайф від цього, потрібно мати щонайменше три рівні кваліфікації: 

1) базовий: моніторинг власних сторінок у соцмережах не рідше ніж 1 раз на годину; ведення таблиці модерації; 

2) другий: не просто моніторинг ваших сторінок, а моніторинг семантики, робота зі згадуваннями, хештегами, репостами, пошук інсайтів. Коментарі – це джерело інсайтів та ідей перед підготовкою стратегії; 

3) просунутий: моніторинг гарячих тем, робота з амбасадорами бренда, робота на території конкурентів, індивідуальні рішення, гумор. 

З гумором треба бути обережним: ви можете не влучити в емоції клієнта або ваш гумор може бути дуже тонким. Користувачу може не сподобатись, і він рознесе це соцмережами. Але краще ризикувати, ніж нічого не робити, про вас хоча б говоритимуть.

Расскажите друзьям про новость