01 Сен 2019, 09:00
PR

Відкриті дані у PR: пиши, аналізуй, захищайся

Антоніна Ряховська, керівник PR-відділу компанії YouControl, як правильно використати Open Data в роботі піарника

Останнім часом, коли мова йде про відкриті дані, їх найчастіше згадують в контексті вирішення якихось питань щодо бізнес-процесів чи логістики, екології чи медицини. Однак комунікаційники чи піарники теж можуть зібрати на цьому полі урожай. Для багатьох із них неочевидно, як саме використовувати Open Data в роботі, а дехто – знає лише про якусь одну можливість. Тож час це виправити.  

Антоніна Ряховська
Керівник PR-відділу компанії YouControl

Безкінечні інфоприводи

Пошук інфоприводу для ЗМІ – чи не найлогічніше використання віркитих даних у PR. Працюючи у сфері торгівлі, можна порахувати, скільки ваша компанія продала товарів у розрізі загальної картини по Україні. Для цього варто скористатися, наприклад, даними Державної служби статистики. Оформивши результати в новину, в якій буде цікава ринкова аналітика, сміливо можна пропонувати її журналістам. Такий підхід найкраще спрацює, якщо у вашої компанії виграшна позиція (до прикладу, на неї припадає 80% експортованих кавунів).

Відкриті дані генерують та надають не лише державні органи, а й підприємства. Наприклад, ви працюєте у піар-відділі автобусного перевізника – яку унікальну інформацію ви можете підготувати? Берете відкриті дані щодо кількості перевезених пасажирів Укрзалізниці та порівнюєте зі своїми обсягами. Так і отримуєте статистику, щоб виходити в інфопростір з новиною. Гіганти певних галузей теж можуть допомогти з інформацією. Наприклад, Укренерго надає дані про запаси вугілля, що може також стати у нагоді піарникам в енергетичній галузі. А от даними про видобування нещодавно скористались в компанії ДТЕК, котра порівняла загальну цифру із тією, що вдалось здобути її шахтарям.

Хочете знайти інформацію, що допоможе акцентувати увагу на проблемі, яку вирішує ваша компанія? Легко! Якщо ви займаєтесь реалізацією очищувачів води, у комунікаційних матеріалах можете використати статистику рівня забруднення річок. Причому для різних регіонів можна підготувати унікальні відомості зі знайомими населенню річками, з яких береться питна вода.

 

Пошук інфоприводу для ЗМІ – чи не найлогічніше використання віркитих даних у PR.  

Антоніна Ряховська
Керівник PR-відділу компанії YouControl

Де твої люди? Аналіз середовища

Онлайн-видання для приваблення рекламодавців давно надають опис своєї аудиторії. Достатньо зайти на сайті ЗМІ у розділ «Реклама», як перед вами відкривається цілий світ: від віку, статі до захоплень та приблизного доходу читачів. Ці характеристики можна сміливо приміряти до портрету своєї цільової аудиторії і обрати відповідні ЗМІ для піар-кампаній. 

Уже не уявляють собі життя піарники без сервісів, що збирають дані про медіа. Через Similarweb кількість відвідувачів ресурсу не вимірював хіба що лінивий. На ньому також можна дізнатись інтереси аудиторії та навіть топ-5 ключових фраз, за якими переходить на сайт медіаканалу.

Сучасний тренд – використання даних соцмереж. Вони знають про аудиторію найбільше не лише із заповненого профайлу, а й аналізуючи поведінку людей. Отримати ці відомості «сирими» у відкритому доступі малоймовірно, але практично кожен піарник користується ними через певні вбудовані сервіси. Налаштовуючи рекламу у Фейсбуці, ви можете обрати аудиторію, котра цікавиться автомобілями або нещодавно відвідала фестиваль їжі. А якщо у вас є ще й власна сторінка, ви можете дізнатись про вік, стать, географію підписників та мову.

Можна також пригледітись і до місць колективного збору людей. Наприклад, коворкінги, фестивалі, конференції чи навіть готелі. Їх адміністратори чи організатори також інколи діляться знеособленою інформацією щодо відвідувачів. 

 

Дані на захисті репутації

Не останнє місце посідають відкриті дані в кампаніях, направлених на захист репутації при інфоатаках. По-перше, офіційні відомості від держустанов можуть допомогти спростувати наклеп. Якщо раптом кажуть, що ваша компанія зареєстрована в Криму, достатньо виписки із реєстру Мін’юста, щоб довести правду. Так, «Нібулон», апелюючи до дослідження на основі офіційних даних про експорт, відстояв позицію відсутності торговельних зв’язків із РФ, коли компанію випадково внесли до такого списку.

По-друге, можна знайти докази, кому вигідна ця атака. Це може бути не очевидно на перший погляд. Поцікавившись причетністю джерела, що атакує, до політичних справ, є шанс з’ясувати справжній мотив нападу. І для цього буває достатньо в YouControl відкрити розділ «Пов’язані особи».

По-третє, можна знайти більше відомостей про «кривдника», зокрема — про його слабкі місця. Із відкритих джерел можна дізнатись про його борги перед державою або співробітниками, торгівлю з країнами під санкціями чи причетність до кримінальних проваджень тощо.

Відкриті дані існують довкола нас у різних формах, «живуть» у різних сервісах. Лише фантазія піарника може обмежувати способи, як використати їх у своїх комунікаційних стратегіях. 

Расскажите друзьям про новость

Новое видео