Благочинність в Україні часто буває імпульсивною: побачив заклик – відгукнулося – зробив донацію. Всеукраїнський благодійний фонд «Крона» вирішив прибрати усі перешкоди на шляху до доброї справи та зробити процес донації миттєвим, – і запустив кампанію зі збору коштів за допомогою NFC-плакату. Мета проекту – зібрати 2 млн грн для вагітних жінок, породіль та новонароджених з вадами серця, які потребують особливих умов під час пандемії COVID-19.
Над ідеєю та реалізацією спільно з фондом «Крона» працювало консалтингове дизайн агентство Areal Design. Форм-фактор NFC-плакату продиктований новою фінансовою звичкою українців платити безконтактно та доступністю у виробництві: нуль електрики, мінімум місця для розміщення, недорогий продакшн – до 100 грн за один плакат з чіпом. Технологія дозволяє відстежувати всі пожертви в режимі реального часу і робить фандрейзинг прозорим: завжди відомо, хто зробив пожертву, скільки разів, куди йдуть гроші, як вони допомагають і хто отримує допомогу. Ризик-фактор, який часто зупиняє донацію, повністю відсутній.
Наразі плакати розмістили у київських закладах Косатка, Джакузі, Malevich, Gnezdo Bar, Espressoholic, Podil East India Company, Hum:Hum, Fish and Friends, BUCK Coffee Roasters, Дилетант, Ganter, Squat 17b yard cafe, Gorkiy pub, Velaskes Beauty Studio та Priton Krasy. Пожертви почали надходити у перші ж години кампанії. Сума фіксована – 50 грн. Для реалізації проекту необхідно 2 млн грн, що дорівнює 40 000 пожертв. Зібрані кошти дозволять обладнати палати інтенсивної терапії з підвищеним рівнем захисту в Національному інституті серцево-судинної хірургії ім. М.М. Амосова: це врятує тисячі життів жінок та їхніх новонароджених малюків.
Кампанія триватиме до кінця вересня. Власники закладів та соціально відповідальні бізнеси можуть приєднатися до акції, розмістити плакат на своїй локації або взяти участь в зборі коштів іншим зручним способом.