«Леся Українка: 150 імен». Як створювалаcь айдентика для  мистецького проєкту
04 Фев 2021, 17:37

«Леся Українка: 150 імен». Як створювалаcь айдентика для мистецького проєкту

25 лютого виповнюється 150 років від Дня народження Лесі Українки. Ювілейний 2021 рік — це нагода говорити про її імена, твори та життя в численних подіях, що відбуватимуться протягом року.

Дослідження свідчать, що у 84% українців Леся Українка асоціюється із «письменницею, яка боролася з хворобою», а у 58% — із «історичною постаттю, яка зображена на 200-гривневій купюрі». Таке поверхневе уявлення про багатогранну особистість вимагає не просто корекції, а широкої просвітницької кампанії, що покаже Ларису  Косач-Квітку справжньою, талановитою і майстерною, актуальною, модерною і сучасною; нагадає про її внесок в феміністичний рух, збір перших аудіозаписів етнічних співів Полісся, контакти України з Європою і масу інших історій навколо величної постаті.  

Міністерство культури та інформаційної політики разом із агенцією Postmen створили мистецький проєкт «Леся Українка: 150 імен». Він має на меті не лише зруйнувати міфи та стереотипи навколо постаті Лесі Українки, а передусім відкрити більше імен, більше образів, більше творів, більше граней її особистості. Леся Українка — це не єдине ім’я Лариси Косач-Квітки, вона написала не тільки «Лісову пісню» або вірш «Contra spem spero!». А також існують інші портрети письменниці, які відрізняються від зображення у шкільному підручнику або на 200-гривневій купюрі. 

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

Щоб просвітницька кампанія досягла найширших аудиторій і при цьому мала потужний емоційний відгук у молодій аудиторії, у середовищі інтелігенції і літературознавців і творила актуальний образ, Агенція Postmen розробила динамічну та яскраву айдентику ювілейного року “Леся Українка: 150 імен”.

Тут і каліграфія, і абстракція, і навіть портрет — все має автентичний сенс. Один зі знаків логотипу — образ поетеси, який каліграфічною лінією набуває форми портрету письменниці у профіль. 

Окрім ілюстрації Лесі Українки, в графіці використовуються абстрактні композиції — вони надають кожному дизайну унікальності, викликають у кожного власні асоціації і прочитання властиві книжковій графіці кінця XІХ, початку ХХ століття, відображаючи цінності модерну і просвіти. 

Інший знак — ініціали «ЛУ». Він створений на основі почерку Лесі Українки після ретельного аналізу її підпису та написаних листів. 

На основі профілю, портрету, логотипізованого підпису, графічних знаків і кольорів сформовано 150 варіацій логотипу, які і творять дизайн-систему айдентики. 

Як натхнення для палітри були взяті чорний, червоний та золотавий кольори, оскільки вони найчастіше згадуються у творах Лесі Українки. Також до палітри додали яскраві й контрастні поєднання, властиві сучасним для Лариси Косач-Квітки роботам українських модерністів. 

Все це допомагає творить актуальний і сучасний бренд-простір — цілісний і універсальний, щоб стати основою всіх подій ювілейного року — 150 років від Дня народження Лесі Українки. 

Ця айдентика ляже в основу масштабного мистецького проєкту «Леся Українка: 150 імен» з нагоди її Дня народження. Проєкт допоможе відкрити кожному з нас нові дивовижні грані її особистості, життя і творчості, яка не втрачає своєї актуальності й дотепер. Проєкт презентують 25 лютого в Українському домі (вул. Хрещатик, 2). Він включатиме: експозицію (куратори Павло Гудімов, Діана Клочко), перформанс (режисер — Влад Троїцький), а також змістовні дискусії (літературні куратори Євген Стасіневич та Віра Агєєва). Культурний майданчик на честь Лесі Українки можна буде відвідати безкоштовно. 

Протягом 2021 року під егідою Міністерства культури і інформаційної політики відбудеться серія заходів з нагоди 150-річного ювілею Лесі Українки. Детальна інформації про всі події ювілейного року Лесі Українки буде з’являтися: у прес-релізах, на сторінках міністерства в соціальних мережах, у партнерських ЗМІ, у соціальній рекламі, а також на окремому сайті, запущеному з нагоди ювілейного року. До роботи над заходами ювілейного року Лесі Українки залучено близько 20 музейних інституцій та фондів, числені експерти, театро- та кінознавці, літературознавці, митці, куратори, серед яких Оксана Забужко, Віра Агеєва, Євген Стасіневич та інші.

Расскажите друзьям про новость