УМХ вийде на телевізійний ринок
Борис Ложкін, президент медіагрупи United Media Holding (UMH), чиєю складовою частиною є група «Український медіахолдинг» (УМХ), 31 липня на зустрічі в офісі Європейської Бізнес Асоціації (EBA) в Києві, заявив про плани компанії вийти на телевізійний ринок.
«У нас добавится телевидение осенью. Это будет нишевый спутниковый канал, с сетью распространения в кабеле. В сентябре мы объявим о нем. Сделка сейчас в стадии завершения. Я не могу пока говорить об этом подробнее. Скажу лишь, что это уже действующий бизнес, и в запуске есть новый проект. И кроме того, еще одна составляющая, если говорить о телевизионнном бизнесе,- это произдвоство контента. В том числе на продакшн-студии, действующей в Москве», — так відповів він на уточнююче запитання щодо телевізійних планів.
Щодо продакшну пан Ложкін зазначив, що йдеться про виробництво розважальних телепроектів і ток-шоу. Поки що виробництво інформаційних програм не цікавить УМХ, оскільки на думку пана Ложкіна, не є бізнесом; кіновиробництво також не планується.
Про яку продакшн-компанію ідеться – невідомо, хоча можна припустити, що вона може бути пов’язана із Вадимом Горяіновим, членом Ради директорів UMH та знаним кінопродюсером. Як відомо, після злиття друкованих активів Ложкіна та Горяінова (ВД «Популярна преса»), Горяінов і сам не виключав влиття його кіновиробничого бізнесу до активів UMH.
На зустрічі в EBA Борис Ложкін також презентував досягнення UMH та стратегічне бачення розвитку компанії. Щодо розвитку медіахолдингу взагалі, то пан Ложкін зауважив, що суспільно-політичний сегмент його взагалі не цікавить, а діловий – не цікавить через велику конкуренцію ЗМІ в цьому секторі. Також Борис Ложкін оголосив про запуск 4 – 5 нових проектів в інтернеті.
Щодо радіоринку, то, на думку президента UMH, український радіоринок такий же консолідований, як і телевізійний: «Есть буквально несколько групп, которые контролируют 80% рынка. Главным источником роста являются региональные клиенты, поэтому ставка UMH – на развитие региональных селйз-хаусов».
Розподіл реклами між двома найбільшими групами — УМХ та «Пінчука-Баграєва» — Ложкін оцінив як – відповідно – 30% та 33 – 35%. Проте з урахуванням швидкого рекламного росту нових придбань УМХ (а це «Радіо 5», перебрендоване в «Ретро», та «Стар ФМ», переформатоване в «Радіо ONE»), він заявив про плани компанії «выйти на первое место по доходам от радиорекламы в Украине».
Нагадаємо, до радіоактивів УМХ належать «Авторадіо», «Європа+», «Ретро», «Радіо ONE», «Music Радіо», «Джем ФМ», «Душевне радіо» (екс- «Шансон»).
Проблемою, яка, на думку Бориса Ложкіна, стримує розвиток радіо в Україні, є 50-відосткова квота на україномовний музичний продукт, якого начебто вистачає лише на радіо рок-формату («Джем ФМ»). У зв’язку з цим Борис Ложкін має пропозицію до держави, яку він обговорював із екс-віце-прем’єром В’ячеславом Кириленком, проте до неї не прислухалися: «Мне кажется, что крупные медиагруппы Украины были бы готовы подписать с государством контракт о том, что они инвестируют некое количество денег ежегодно для развития украинской музыки. Например, обязуясь профинансировать производство 20-30 песен ежегодно. Хорошего качества. Таких групп, как я понимаю, набралось бы 7 (телевизионных в том числе). 7х30=210. Для того, чтобы была хорошая и разная музыкальная база в стране, нужно где-то 3 тысячи песен. В обмен на это государство вводило бы квотирование поэтапно». Супутникове радіо пан Ложкін поки що вважає непривабливим бізнесом.
Також президент UMH заявив про намір холдингу, який у травні цього року першим з українських компаній провів IPO на Франкфуртській біржі, провести друге розміщення в Лондоні орієнтовно в 2011 – 2012 році.
«В мае 2008 года мы провели частное размещение на Франкфурсткой бирже. Мы разместили 15 %, получили 45 млн. дол., которые вложили в развитие компании.
«У нас добавится телевидение осенью. Это будет нишевый спутниковый канал, с сетью распространения в кабеле. В сентябре мы объявим о нем. Сделка сейчас в стадии завершения. Я не могу пока говорить об этом подробнее. Скажу лишь, что это уже действующий бизнес, и в запуске есть новый проект. И кроме того, еще одна составляющая, если говорить о телевизионнном бизнесе,- это произдвоство контента. В том числе на продакшн-студии, действующей в Москве», — так відповів він на уточнююче запитання щодо телевізійних планів.
Щодо продакшну пан Ложкін зазначив, що йдеться про виробництво розважальних телепроектів і ток-шоу. Поки що виробництво інформаційних програм не цікавить УМХ, оскільки на думку пана Ложкіна, не є бізнесом; кіновиробництво також не планується.
Про яку продакшн-компанію ідеться – невідомо, хоча можна припустити, що вона може бути пов’язана із Вадимом Горяіновим, членом Ради директорів UMH та знаним кінопродюсером. Як відомо, після злиття друкованих активів Ложкіна та Горяінова (ВД «Популярна преса»), Горяінов і сам не виключав влиття його кіновиробничого бізнесу до активів UMH.
На зустрічі в EBA Борис Ложкін також презентував досягнення UMH та стратегічне бачення розвитку компанії. Щодо розвитку медіахолдингу взагалі, то пан Ложкін зауважив, що суспільно-політичний сегмент його взагалі не цікавить, а діловий – не цікавить через велику конкуренцію ЗМІ в цьому секторі. Також Борис Ложкін оголосив про запуск 4 – 5 нових проектів в інтернеті.
Щодо радіоринку, то, на думку президента UMH, український радіоринок такий же консолідований, як і телевізійний: «Есть буквально несколько групп, которые контролируют 80% рынка. Главным источником роста являются региональные клиенты, поэтому ставка UMH – на развитие региональных селйз-хаусов».
Розподіл реклами між двома найбільшими групами — УМХ та «Пінчука-Баграєва» — Ложкін оцінив як – відповідно – 30% та 33 – 35%. Проте з урахуванням швидкого рекламного росту нових придбань УМХ (а це «Радіо 5», перебрендоване в «Ретро», та «Стар ФМ», переформатоване в «Радіо ONE»), він заявив про плани компанії «выйти на первое место по доходам от радиорекламы в Украине».
Нагадаємо, до радіоактивів УМХ належать «Авторадіо», «Європа+», «Ретро», «Радіо ONE», «Music Радіо», «Джем ФМ», «Душевне радіо» (екс- «Шансон»).
Проблемою, яка, на думку Бориса Ложкіна, стримує розвиток радіо в Україні, є 50-відосткова квота на україномовний музичний продукт, якого начебто вистачає лише на радіо рок-формату («Джем ФМ»). У зв’язку з цим Борис Ложкін має пропозицію до держави, яку він обговорював із екс-віце-прем’єром В’ячеславом Кириленком, проте до неї не прислухалися: «Мне кажется, что крупные медиагруппы Украины были бы готовы подписать с государством контракт о том, что они инвестируют некое количество денег ежегодно для развития украинской музыки. Например, обязуясь профинансировать производство 20-30 песен ежегодно. Хорошего качества. Таких групп, как я понимаю, набралось бы 7 (телевизионных в том числе). 7х30=210. Для того, чтобы была хорошая и разная музыкальная база в стране, нужно где-то 3 тысячи песен. В обмен на это государство вводило бы квотирование поэтапно». Супутникове радіо пан Ложкін поки що вважає непривабливим бізнесом.
Також президент UMH заявив про намір холдингу, який у травні цього року першим з українських компаній провів IPO на Франкфуртській біржі, провести друге розміщення в Лондоні орієнтовно в 2011 – 2012 році.
«В мае 2008 года мы провели частное размещение на Франкфурсткой бирже. Мы разместили 15 %, получили 45 млн. дол., которые вложили в развитие компании.
Мы единственная украинская медиа-компания, которая котируется за пределами Украины. За два месяца капитализация выросла до 360 млн. дол. Это только первый шаг. Ориентировочно в 2011 – 2012 году (скорее всего, в 2012, потому как сейчас глобальная конъюнктура фондового рынка очень даже нехорошая, IPO сейчас происходит раз в 6-7 реже, чем, к примеру, год назад) мы будем проводить большое IPO в Лондоне. Капитализация компании, я надеюсь, превысит 1 млрд. дол». Нагадаємо, що медіагрупа «Інтер» попередньо заявляла про намір первинного розміщення на Лондонській біржі вже у наступному році.
Завершуючи презентацію, Борис Ложкін озвучив чотири складові бізнес-стратегії УМХ:
Завершуючи презентацію, Борис Ложкін озвучив чотири складові бізнес-стратегії УМХ:
«Мы будем становиться все более и более мультимедийной компанией. Имеется в виду, что добавится телевидение и интернет. Второе – ориентация на российский рынок (30% в общем обороте компании). Третье – мы будем уделять все больше внимания качественному контенту. Потому что средств доставки контента будет становиться все больше и больше, конкуренция будет жестче. Мы считаем, что в перспективе сливки соберут не дистрибуторы, а производители контента. И четвертое – сохранение лидерства в тех сегментах украинского рынка, где мы уже являемся лидерами. То есть из прессы мы уходить не будем. Мы считаем, что скептический вывод аналитиков инвестиционного рынка по поводу того, что прессе пришел конец, преждевременен. Правда, в первую очередь мы будем концентрироваться на журналах, а не газетах… И, естественно, будем продолжать вкладывать в развитие радио. Но не в новые проекты, а в развитие существующих сетей и улучшение контента».