StarLight Media та Інститут когнітивного моделювання (ІКМ) за підтримки Товариства Червоного Хреста України запустили кампанію із протидії домашньому насильству — #НеЗдається. Зірки медіагрупи долучилися до проєкту, що в передноворічний період озвучує важливе бажання — залишити проблему насильства в минулому.
Приблизно 2 мільйони людей в Україні страждають від домашнього насильства. Системна проблема щорічно набирає нових масштабів у період новорічних свят — саме на ці дні припадає рекордна кількість звернень від постраждалих. Кампанія #НеЗдається об’єднала 10 роликів, у яких ведучі читають реальні історії постраждалих від домашнього насильства, закликають почати новий рік з нової, світлої сторінки та звернутися по допомогу.
Історії було розміщено людьми на анонімній платформі «Мені здається», яку майже рік тому заснував ІКМ в межах кампанії з боротьби з домашнім насильством. Амбасадоркою проєкту є телеведуча, Почесний Посол Фонду ООН в галузі народонаселення Маша Єфросініна. Вона ж стала і частиною діджитал-кампанії #НеЗдається.
«Новорічні свята — це момент мрій, загадування бажань та надій на позитивні зміни. Саме час для мільйонів українців розпочати світлу сторінку життя — без насильства, — каже Маша Єфросініна. — За 9 місяців роботи нашої платформи «Мені здається» надійшло майже 500 анонімних історій. Довгих, відвертих, надзвичайно складних, від яких іноді мороз по шкірі. Ми з іншими учасниками спецпроєкту зачитали лише кілька з них. Підтримати потерпілих, показати, що вони не одні у своїй проблемі, нагадати, куди вони можуть звернутися по допомогу — саме таку мету ми ставили перед собою в цій кампанії».
Обличчями та важливими голосами кампанії стали ведучі Starlight Media: Надія Матвєєва, Наталія Єжова, Павло Костіцин, Сергій Костира, Юлія Зорій, Марина Боржемська, Яна Брензей та журналістка і блогерка Раміна Есхакзай.
За майже рік роботи просвітницької кампанії «Мені здається» було запущено анонімний щоденник It seems, сервіс безкоштовної психологічної допомоги на платформі «Розкажи мені», вайбер-канал Stop Abuse Ukraine та розповсюджено інформаційні плакати по Україні. Співпраця з StarLight Media — ще один важливий крок у межах кампанії, розповідає засновник ІКМ Віктор Березенко.
«Ми бачимо помітні результати системної роботи — потерпілі стали менше боятися та починають більше звертатися по допомогу. Це важкий шлях, але він був би ще важчим, якби не надійні партнери та небайдужість інфлюенсерів. Велика повага до зірок, які спрямовують свою популярність на привернення уваги суспільства до болючої проблеми. Цим відеопроєктом ми хочемо достукатися до постраждалих та допомогти їм зрушити з місця вирішення цієї проблеми, перегорнути цю сторінку та в новому році дійсно почати нове життя», — підкреслює засновник ІКМ.
Зйомки відбулися в останній день світової акції «16 днів активізму проти гендерного насильства», в Міжнародний день прав людини (10 грудня). Це символічний прояв ключової думки — протидія домашньому насильству потребує системної роботи та регулярного залучення всіх небайдужих сторін.
Олександр Богуцький, СЕО Starlight Media: «Ми маємо змінити ставлення до фактів та історії про замовчування домашнього насильства. Проблема, що шкодить мільйонам людей, — стосується кожного. Дякуємо всім, хто наважується розповісти про власний досвід та тим, хто використовує свій голос на підтримку постраждалих. Як медіагрупа ми продовжимо інвестувати свої інформаційні ресурси у зміну культури — партнерських стосунків, поваги до прав людини та нульової толерантності до насильства. Ми раді об’єднанню зусиль з партнерами в кампанії #НеЗдається та сподіваємося, що завдяки їй мрія про життя, вільне від насильства, здійсниться для багатьох людей».
Генеральний директор Національного комітету Товариства Червоного Хреста України Максим Доценко: «Домашнє насилля – масштабна проблема в країні, яка особливо загострилася в період пандемії COVID-19. Про домашнє насилля рідко говорять постраждалі і бояться звертатися за допомогою. Саме тому Червоний Хрест України продовжує підтримувати Всеукраїнську кампанію «Мені здається», адже про домашнє насилля мовчати не можна, тому що гідність і повага до людини – понад усе».
Усі ролики будуть опубліковані протягом двох тижнів напередодні свята Нового року на ресурсах медіагрупи Starlight Media.