Цього тижня святкують свої професійні свята фахівці з HR та рекрутингу. З цієї нагоди ми, у рамках спецпроекту із сервісом з працевлаштування Jooble, поспілкувалися з Альоною Кавкою, директором з управління персоналом ПГБ «Ковальська», Катериною Железняк, керівником відділу підбору та адаптації Citrus.ua, Аліною Кіреєвою, менеджером з підбору та адаптації персоналу «Планета кіно», та Оксаною Огневою, Head of Recruitment & Managent Practice компанії Jooble. Ми запитали їх про кар’єрний шлях, про те, за що вони люблять свою роботу, як відпочивають і перезавантажуються, щоб продовжувати її надалі любити, а також про те, які професії сьогодення вони вважають супергеройськими.

Альона Кавка, директор з управління персоналом, «Ковальська»
Чому ви обрали саме цю професію?
Напевно, складно знайти ейчара, який насправді обрав цю професію свідомо. У мене були різні робочі досвіди, але, вочевидь, я завжди була ейчаром, тому з часом професія мене обрала.
Ваша перша робота у сфері, чим вона запам’яталась?
Колись я працювала у рекламній агенції і одного дня вирішила, що хочу працювати менеджером з корпоративних заходів у банку «Надра» — якнайкраще склала резюме і мотиваційний лист, відправила їх в банк … і отримала відмову. Проте за деякий час мене покликали на співбесіду, яка тривала близько шести годин, та відразу запросили долучитись до HR-команди у ролі керівника напрямку внутрішніх комунікацій та трансформації корпоративної культури. Скажу чесно — я навіть не знала що це. Виявилось, що я просто не знала назви. Теорії вчилась на практиці у керівників банку та в найкрутіших проектах, які на той момент ми впроваджували. Це була перша любов у професії. У мене постійно йшла обертом голова: від відповідальності, неймовірної команди, успішності проектів, масштабів, знань, шаленого темпу, драйву та неймовірного практичного досвіду, який є актуальним і до сьогодні.
Три слова, якими можна описати вашу роботу — про що вона?
Любов. Я певна, що основна компетенція HR-а — це любов, емпатія та інші її складові. Без неї в професії ніяк. Це основа ефективності — любов до компанії, до працівників, до своєї справи. І тоді ти точно будеш в ресурсі та в змозі тримати оту золоту середину.
Успіх. HR — професія про успіх. Тому що ми допомагаємо компанії та працівникам ставати успішнішими. Через це, звісно, і досягаємо своїх цілей, адже усі ключові показники ефективності HR — про успішність.
Життя. Щоденно у шаленому вирі життя, з працівниками, їх питаннями, проблемами, справжніми характерами, завданнями. Ми не поділяємо його на робоче та особисте. Життя — воно і є життя.
Ваша професія передбачає постійну комунікацію з великою кількістю людей. Як ви відновлюєте сили?
Саме люди та виконані складні завдання дають великий заряд енергії. Коли я пізно їду додому і здається, що виснажена цілком і повністю, я відчуваю гордість за компанію і за себе. Розуміння, що ми зробили щось значне, додає сили. Звісно, відновлюватись допомагає час із родиною. Наодинці можу проводити його, наприклад, за медитаціями, книжками чи цікавими фільмами. Також, намагаюсь, щоб вихідні були вихідними, і слідую пораді, яку мені колись дав один із керівників: виходячи з роботи, залишати усі емоції та думки на роботі, оскільки вдома потрібно бути не тільки фізично, а й думками. Разом з тим, звісно, коли ти працюєш в HR, то робочі питання виникають цілодобово. Але я змінюю пріоритети.
Порадьте, як можна відновити сили за 10 хвилин на роботі?
Я би порадила вийти на 10 хвилин на вулицю і відчути себе у моменті — забути про роботу, дослухатись до своїх емоцій, просто видихнути і зрозуміти, що питання не такі вже й глобальні і завжди все можна вирішити.
Представників яких професій ви вважаєте супергероями сьогоднення?
У кожного є своя місія і своє завдання, тому, як на мене, кожна професія — цінна. Та супергерої — це робітничі спеціальності. У будівництві, металургії, легкій промисловості та інших галузях ці люди важко фізично працюють, створюючи щось своїми руками на віки. Багато хто з них знають іноземні мови і мають вищу освіту. Однак, вони працюють в цій галузі, бо їм подобається їхня робота, вони пишаються, коли результати їхньої праці бачить, без перебільшення, увесь світ — адже за їх участі були виготовлені конструкції в аеропорті Хітроу, деталі до літаків, саме робітничі руки будують мости, будівлі та міста. Супергерої руками створюють майбутнє.

Катерина Железняк, керівник відділу підбору та адаптації, Citrus.ua
Чому ви обрали саме цю професію?
Моя спеціальність — управління персоналом і економіка праці, і ще в процесі навчання я впевнилась у тому, що професія, яку я обрала, насправді дуже цікава та багатогранна. Для того, аби грамотно підібрати спеціаліста, потрібно, перш за все, бути хорошим психологом, розуміти потреби замовника, бізнесу, і наймати відповідних людей.
Ваша перша робота у сфері, чим вона запам’яталась?
Моя перша робота — менеджер з підбору персоналу в мережі магазинів. Вона відкрила мені знання, що усі люди дуже різні, кожен зі своїми цінностями, баченням, навичками. Я вперше їздила у відрядження, тому ця робота відкрила мені нові міста.
Три слова, якими можна описати вашу роботу — про що вона?
Вона про людей, класну команду та про силу.
Ваша професія передбачає постійну комунікацію з великою кількістю людей. Як ви відновлюєте сили?
Насправді мені для відновлення багато не потрібно: мене оточують класні люди, які заряджають, плюс офіс Citrus має чудове місцезнаходження — ми розташувались на території стадіону «Чорноморець» в Одесі, тут поруч море і парк ім. Т.Г. Шевченка. Приємні люди і красиві локації мене заряджають і не дають втомлюватися. Але у будь-якому випадку, у вільний час я займаюсь спортом та знаходжу час на книги.
Порадьте, як можна відновити сили за 10 хвилин на роботі?
Зупинитись, оцінити ситуацію, розставити пріоритетність задач і діяти — мені це допомагає.
Представників яких професій ви вважаєте супергероями сьогодення?
У цілому для мене супергерої — це всі ті люди, які люблять свою професію. Бізнес — це живий організм, у ньому важлива кожна деталь, тому кожен, хто виконує свою роботу якісно і розвивається в професії — супергерой.

Аліна Кіреєва, менеджер з підбору та адаптації персоналу, «Планета кіно»
Чому ви обрали саме цю професію?
Взагалі я навчалась на психолога, і тоді ще не знала про таку професію, як HR.
Ваша перша робота у сфері, чим вона запам’яталась?
Після університету я працювала копірайтером, але, знаючи про мій диплом психолога, до мене якось звернулись колеги з проханням допомогти підібрати в штат інженера. З часом я почала все частіше залучатись до питань підбору персоналу і зрозуміла, що мені це до душі. Так я стала HR-менеджером. Запам’яталась перша робота усвідомленням великої відповідальності роботи HR та задоволенням від процесу — коли компанія і людина знаходять один одного, пазл складається.
Крім цього, мені часто доводилось врегульовувати комунікацію між співробітниками і власником бізнесу, тому на першій роботі я багато чому навчилась в професійному та особистому плані.
Три слова, якими можна описати вашу роботу – про що вона?
Про людей, розуміння та допомогу.
Ваша професія передбачає постійну комунікацію з великою кількістю людей. Як ви відновлюєте сили?
Я за емоційним станом така людина, яка, виходячи з роботи, там всі справи і залишає. Якщо якусь задачу я зможу вирішити вже завтра в робочий час, то навіщо думати про неї сьогодні ввечері? Крім цього, я дуже комунікабельна — після спілкування з колегами на роботі, мені потрібно поспілкуватись з друзями та близькими вдома. Я люблю свою роботу, мене не стомлює спілкування, тому й відпочивати від нього мені не потрібно. Спілкування ніколи багато не буває — це про мене.
В моменти, коли багато роботи і напруження зростає, я зазвичай беру короткий тайм-аут на 10 хвилин, аби вийти на свіже повітря. Або ж чат із подружками — він завжди рятує, бо їм завжди можна написати, поскаржитись і знайти підтримку, або почути таку ж історію про складний день. Завжди легше усвідомлювати, що ти не один у складній ситуації.
Представників яких професій ви вважаєте супергероями сьогодення?
Нещодавно я зловила себе на думці, що світ недооцінює роботу бухгалтерів. Адже вони — одні з найважливіших співробітників у будь-якій компанії: всі сприймають їх як даність, а ці люди насправді роками якісно роблять одну і ту ж роботу, вона їм не набридає, і при цьому рівень їхніх зарплат залишається доволі невисоким. Ще звернула увагу на роботу блогерів — цікаво спостерігати, як люди перетворюють своє захоплення в повноцінну роботу, яка приносить кошти. І всі представники творчих професій — якщо раніше це були художники та поети, які переважно працювали в своє задоволення, то сьогодні люди з творчим мисленням (такі, як маркетологи, дизайнери, піар-менеджери) все частіше мусять підлаштовуватись під потреби бізнесу та замовників, працювати в певних рамках, навіть тоді, коли їм просто хочеться творити.

Оксана Огнева, Head of Recruitment & Managent Practice, Jooble
Чому ви обрали саме цю професію?
Мені завжди подобались задачі із зірочками. Одна із таких задач в менеджменті — питання ефективності роботи людей. Тому для мене моя професія — це про знаходження відповіді на питання «як зробити так, щоб людина не втрачала свою ефективність і себе, виконуючи певну роботу?». Це про те, як знайти perfect match між потребами компанії та її співробітників, і як досягти win-win ефекту в цьому процесі.
Ваша перша робота у сфері, чим вона запам’яталась?
Моїм першим робочим місцем як ейчара була аграрна компанія. У перший же робочий день мені довелось зіштовхнутись із складною ситуацією — злісним порушенням трудової дисципліни. Фактично, приймалось рішення про подальшу долю людини в компанії. Все вирішилось, проте ця ситуація дала чітке усвідомлення всієї відповідальності за людей та роботу, яку вони виконують.
Три слова, якими можна описати вашу роботу — про що вона?
Ефективність — в професії мені вкрай важливо, щоб рішення та робота моєї команди допомагали оптимізувати процеси, підвищували ефективність компанії, були дуже простими у використанні та не заважали людям роботи їхню роботу.
Іноваційність — це один із ключових запитів від бізнесу. Він полягає в розробці альтернативних і нестандартних рішень, які дозволять здійснювати трансформаційні зміни для росту бізнесу. Вважаю, що інноваційність має особливе місце у нашій професії, адже кожне рішення, розроблене з міксуванням нових технологій та прогнозів на майбутнє, матиме значний позитивний вплив на бізнес, що дозволить швидше адаптуватись до нових реалій, краще розуміти, як працювати з людьми у майбутньому, що їм пропонувати, як покращувати їхню роботу аби вони залишались в компанії.
Інтегрованість — розробка рішень, які об’єднуватимуть різні аспекти життя людини для створення можливості реалізації особистих інтересів через бізнес-модель. Рішення не заради рішень, а такі, що дають можливість отримати максимум усім сторонам.
Ваша професія передбачає постійну комунікацію з великою кількістю людей. Як ви відновлюєте сили?
Я давно керуюсь правилом, що вихідні — це вихідні, тому у суботу та неділю я не читаю робочу пошту чи повідомлення з робочих питань в месенджерах. Ці два дні — мій особистий час на відновлення сил, без них моя ефективність буде не такою високою. Крім цього, я чітко розподіляю свій робочий час, розписую задачі на день за пріоритетністю, щоб закривати їх максимально швидко та якісно. Наприклад, для виконання тих, які потребують особливої концентрації та уваги, я ставлю телефон в авіарежим, аби ніщо мене не відволікало. Крім цього, намагаюсь раз на місяць їхати в нові місця. Для мене сама дорога і нова локація — це вже зміна картинки перед очима, яка перезаряджає.
Порадьте, як можна відновити сили за 10 хвилин на роботі?
Мій головний рецепт — кава та рух. Смачний напій, кросівки та 2 кілометри прогулянки на свіжому повітрі допомагають привести думки до ладу.
Представників яких професій ви вважаєте супергероями сьогоднення?
Лікарі-дослідники, які шукають ліки від хвороб; реформатори — люди, які йдуть наперекір системі, впроваджують зміни на державному рівні; стартапери — винахідники, які намагаються розробити щось нове, інноваційне, готові зі своїми ідеями проходити шлях через терни до зірок, не бояться змагатись з компаніями-гігантами; вчителі, які стоять на передовій змін в освіті та своїм особистим прикладом доводять, що варто впроваджувати нові методи навчання, беруть на себе роль провідника дітей до знань.
Кожен HR-менеджер та рекрутер — справжній супергерой своєї компанії, адже робить усе для того, аби бізнес продовжував функціонувати, а люди — знаходити роботу та здійснювати мрії. Проте, щоб надихати та заряджати оточуючих, у шаленому робочому ритмі не варто забувати і про власний відпочинок. Для цього у кожного з нас є місця сили, але відвідати їх посеред робочого дня неможливо. Команда міжнародного сайту з пошуку роботи Jooble спеціально до професійних свят HR-менеджерів та рекрутерів (16 та 20 вересня) підготувала спеціальний подарунок — місце сили, яке можна відвідувати навіть посеред робочого дня. Це місце — сайт #HRsuperhero із медитаціями, які за 10 хвилин допоможуть знайти точку рівноваги та надихнутись на нові супергеройські звершення.
Матеріал підготовлено за підтримки сервісу з пошуку роботи Jooble.
Кавер: MMR