Копірайтерка, незалежна креативна консультантка, 30 травня виступить із майстер-класом на тему «Як громадській організації говорити з людьми у соціальних медіа»
Дві речі, які вам не подобаються у комунікаціях НГО, і що б ви покращили в них.
Говоритиму про соціальні мережі, бо про них мій майстер-клас.
Занадто стримано. НГО працюють з чутливими темами і чутливими людьми. Фінансують кампанії дуже чутливі донори. Тому комунікація зазвичай така, щоб нікого не образити. Толерантність в абсолюті. Але неможливо подобатися всім: якщо ти захищаєш права ЛГБТ, то зачепиш віруючих, якщо рятуєш ведмедів, точно почуєш, що у цей час десь помирають діти. Це не означає, що треба свідомо когось ображати, йдеться про те, що раз уже зайняв позицію, то відстоюй її у кожному тексті. Впевнена, на Форумі про це вкотре скаже кожен експерт: не бійся бути незручним, шокувати відвертістю. Інакше як тебе почують?
Безсистемність. Мало у якої НГО є документ зі стратегією, в якому прописана тональність комунікації, напрями публікацій, формати рекламних повідомлень. Принаймні, так здається, коли гортаєш сторінки організацій у соцмережах – немає візуальної єдності, є пости, зрозумілі тільки їхнім працівникам, є полотна тексту, над якими явно працювали тиждень, а там по три лайки. Це така собі «кеп-порада» про стратегію, але вона є міцною базою, яку можна передавати кожному новому SMM-нику, і для аудиторії комунікація не погіршиться.
Три поради українським НГО, перш ніж вони розпочнуть комунікаційну кампанію.
Тримайте баланс. Можна зробити геніальні віжуали, але запланувати мало грошей на медійку. Або засмітити Facebook нечитабельними інформерами з помилками і п’ятьма шрифтами. Можна писати по кілька постів щодня, думаючи, що так тебе більше читатимуть, а можна зробити три на місяць, але з крутим відео.
Збалансовано розподіляйте бюджет між створенням контенту і його просуванням. Між креативом і «робочими» публікаціями, де ви зрозуміло розповісте про цілі свого проекту. Мені здається, що багатьом організаціям варто було б спочатку навчитися писати звичайним інфостилем, а вже потім вигадувати «нестандарти».
Не переоцінюйте свою тематику. Коли ви працюєте з дітьми, хворими на рак, вам здається, що немає нічого важливішого за це. Але так думають і ті, хто рятує осетрів чи планету від пластику. Тож якщо ви накреативили чудовий флешмоб зі смішним хештегом, підключили до нього колег, маму і задоволено чекаєте, доки «попре», у мене для вас погані новини. Вірусні кампанії майже ніколи не вибухають нативно, для цього використовують лідерів думок, роблять посів у тематичних спільнотах, запускають медійку і ще безліч усього. Контент, що бере за душу, актуальна тематика — круто, але Марк заробляє гроші. І без них нічого не «попре».
Шукайте звичайних героїв. Нам подобається реклама Nike, бо в ній завжди задіяна реальна людина, яка здолала бар’єр / пішла проти натовпу / перевершила свій рекорд. Товстунець, який бігає попри кпини на вулиці, черниця, яка плаває на Iron Man, спортсмен, який один на один проти Трампа. Людина з історією. Однак в Україні реальні люди (якщо вони не зірки ТБ, не блогери-мільйонники) не так часто стають героями кампейнів, виняток — соціальна реклама на військову тематику.
Коли використовують справжніх персонажів, часто зображують їх такими собі ідеальними людьми, борцями за справедливість. Натомість аудиторія хоче бачити звичайних героїв, схожих на себе — у незвичайних обставинах, смішні факапи, справжню радість та сльози. Вона хоче бачити, що хтось, такий самий звичайний, зміг. Часом у соціальній кампанії задіяно десяток інфлюенсерів зі спільною проблемою («ми живемо з ВІЛ», «ми сумуємо за Кримом»), але все обмежується фото з підписом на сітілайтах. Цього мало, треба використовувати персонажа на повну, в різних каналах, аби читач побачив його історію.
Звісно, завжди простіше найняти акторів, але реальні люди завжди піднімають рівень довіри до промо.
Презентуйте тизер вашої доповіді на Форумі п’ятьма реченнями, враховуючи завдання Форуму — допомогти НГО розробляти ефективні комунікації для соціальних і поведінкових змін.
Три речення для посту в Facebook — занадто просто, з цим впорається хтось із менеджерів, хто буде на події з телефоном. Чому ні? Бо соціальні мережі — це потужний канал комунікації, в якому давно можна використовувати такі самі сильні креативи, як і в роликах з мільйонними бюджетами на ТБ. З’ясуємо, як розповідати у соцмережах історії, які почують.
New Business Creative Group Head TABASCO, 30 травня виступить із майстер-класом на тему «Топ-10 міжнародних соціальних креативних кампаній, у яких варто вчитися»
Две вещи, которые вам не нравятся в коммуникациях НГО, и что бы вы улучшили в них.
Не нравится, что часто коммуникации НГО становятся креативным способом запугать человека.
Не нравится, что не предлагается выход.
Три совета украинским НГО, прежде чем они приступят к разработке коммуникационной кампании.
Искать человеческие инсайты. Человек должен поверить в сообщение и узнать в коммуникации свою проблему.
Встраиваться в привычки человека. Это работает эффективнее, чем создание новых привычек.
Четко понимать конечную цель и транслировать ее. Человек не отреагирует, если не поймет, что от него хотят.
Представьте тизер вашего доклада на Форуме в пяти предложениях, учитывая задачу Форума — помочь НГО разрабатывать эффективные коммуникации для социальных и поведенческих изменений.
30 мая на Форуме SHKALA я расскажу о топ-5 международных социальных креативных кампаниях. Как быстро оказаться в могильной яме? Как побудить людей добровольно сдавать органы? Как быть здоровым, не моя руки? Как принимать лекарство, не принимая лекарства? Как увидеть то, что никогда не видно?
Директорка агенції громадських комунікацій E`COMM, 30 травня виступить з лекцією на тему «Від емоції до цифри: як показати українцям результати співпраці Україна-ЄС»
Дві речі, які вам не подобаються у комунікаціях НГО, і що б ви покращили в них.
Немає речей, які не подобаються загалом, це кожен окремий кейс. Тому тут трохи інший фокус.
Громадський сектор повинен подумати про дві речі ще до того, як він вимовить слово на букву «к»:
1) дослідження того, на якому етапі в інфополі їхня тема і яка обізнаність та мотиви аудиторії;
2) як вимірюватиметься результат впливу комунікаційних активностей, а не процесу реалізації.
А часто про це не думають.
Три поради українським НГО, перш ніж вони розпочнуть комунікаційну кампанію.
Узгодьте конкретну ціль організації/проекту, не намагайтеся змінити весь світ комунікацією, якщо незрозуміло, куди ви рухаєтеся.
Проведіть дослідження щодо обізнаності чи знання вашої аудиторії про тему або вивчіть всі наявні дослідження. Не йдіть наосліп.
Вивчіть міжнародні кейси щодо ключових повідомлень та інструментів, які використовували, і їхню результативність. Не повторюйте помилок, а вчіться на досвіді інших.
Презентуйте тизер вашої доповіді на Форумі п’ятьма реченнями, враховуючи завдання Форуму — допомогти НГО розробляти ефективні комунікації для соціальних і поведінкових змін.
У вас 150 проектів у 16 секторах. 77% аудиторії взагалі не чули про ці проекти чи їхні результати. А кожен проект впливає на вашу ЦА і змінює її життя. Якщо вона не знає, то не може оцінити зміну чи скористатися можливістю. Ваші дії?
30 травня я розкажу, як з’явилася кампанія «Прямуємо Разом» і що з цього вийшло.
Нагадуємо, 30–31 травня у Києві відбудеться перший Форум з комунікацій для соціальних та поведінкових змін SHKALA Провідні міжнародні та українські експерти з маркетингових та соціальних комунікацій обміняються досвідом, як ефектно та ефективно комунікувати, аби ламати стереотипи, змінювати поведінку та прискорювати соціальні зміни, поділяться дієвим інструментарієм і новими тенденціями у комунікаціях. Організаторами Форуму виступили Проект ЄС для розвитку громадянського суспільства в Україні, ЮНІСЕФ в Україні та MMR.