Сталість замість яскравості, управління змінами та люди з бізнесу в НГО
01 Июл 2019, 07:34

Сталість замість яскравості, управління змінами та люди з бізнесу в НГО

Аліна Фролова, директорка з розвитку «Stratcom Україна», про те, як активувати українців до змін

Аліна Фролова, директорка з розвитку «Stratcom Україна», експертка з маркетингових та стратегічних комунікацій, радниця міністра інформаційної політики України, на SHKALA виступила із доповіддю про те, як активувати українців до змін. 

Дізнайтеся:

— чому важливі соціальні проекти — не обов’язково sexy;

— чому бути доброю людиною і хотіти допомагати іншим не означає бути волонтером; 

— чи виграли НГО від того факту, що в них прийшли люди з бізнесу;  

— чому сталі зміни — марафон без швидких результатів;  

— що треба робити, щоб бути генераторами змін.

+ БОНУС — відео доповіді. 

Marketing Media Review
Печатное издание MMR — лучший офлайн-канал украинского маркетолога. Обновленный сайт MMR.ua — быстрорастущий проект с исключительной аудиторией профессионалов


Зміни важливіші за яскравість.
Проекти, які ми робимо у складі Stratcom, не про швидкі досягнення та sexy картинки. Змінювати структуру в Збройних силах України  це робота, а не яскравий контент. Проте зміни  не про хайп. Те, що ми, наприклад, привезли в Україну Invictus Games, змінило ставлення до ветеранської реабілітації. Так, це починалося як яскравий івент, але сьогодні допомогло створити в Україні систему спортивної реабілітації. Проект змінив юридичну систему, систему фінансування спортивних заходів, ставлення держави до необхідності спортивної реабілітації, призвів до розвитку нових професій. Так, Invictus Games на екрані — це дуже сексуально, а робота над розвитком спортивної реабілітації — ні. Тому ми маємо постійно тримати у фокусі довгострокову ціль — працювати не на ефектність, а на результат.

Готуйтесь до марафону. Я ще в 2014 році помітила, що бажання робити добро, бути волонтером абсолютно не означає, що ви робите якусь добру справу добре. Швидко бігти — не значить бігти у правильному напрямку. Потрібні тривалі зусилля. От, наприклад, маленька група людей, що почала займатися паперовою роботою та аналізувати інформацію, призвела до того, що Збройні сили України, увесь сектор безпеки та оборони має річне планування, у якому закладений вектор розвитку, пріоритети, завдяки чому якісно витрачається бюджет, і ми бачимо зміни в харчуванні, постачанні. Цих людей у більшості своїй не видно на екранах. І їхня роботи не видно у короткому проміжку. Якщо ми подивимось на Європу, то побачимо, що люди, що є волонтерами, займаються цим роками, працюють системно, довго, обирають певну тему.

Якщо ви хороша людина, це не професія. Якщо ви волонтер, це професія.

Алина Фролова
Director StratcomUA, Глава правления МАМИ, член правления ВРК, советник министра информполитики Украины, CEO RAM 360 Agency

Творити добро – це важка праця. Часто у людей, що тільки-но починають займатися проектами, внутрішнє відчуття — творити добро. Але добро потрібно саме створювати. Поні НЕ какають метеликами: якщо ви хочете, щоб ті добрі почуття, які ви закладаєте в ідею, справдилися, треба повернутися до реальності та зрозуміти, що для будь-якого соціального проекту потрібні гроші, проектний менеджмент, професійна команда і вміння продавати. А ще важливо не чекати визнання. Дуже часто, коли в системі відбуваються зміни, «медальки» за ці зміни забирають собі більш публічно активні персони. Люди, які всередині системи докладали до цього руку, залишаються в тіні. Але саме до них треба знайти підхід та почати з ними взаємодіяти, і тоді все буде рухатися набагато швидше.

НГО потрібні люди з бізнесу.  У 2014 році ми зіштовхнулися з тим, що в Україні багато НГО, але половина з них були знатними грантоїдами, і їхньою ключовою діяльністю були круглі столи. Тому мені здається, що світ НГО дуже сильно виграв від того, що в нього прийшли люди з бізнесу. Ми дуже сильно підвищили конкуренцію, а з нею і професійність. Наразі в Україні зареєстровано більше 60 тис. громадських організацій і більше 14 тис. неприбуткових благодійних фондів. Не треба забувати й про десятки тисяч неорганізованих громадських активістів. Усі ці люди борються за увагу публіки, державних органів, донорські гроші.

Для будь-якого соціального проекту потрібні гроші, проектний менеджмент, професійні менеджери і вміння продавати.

Алина Фролова
Director StratcomUA, Глава правления МАМИ, член правления ВРК, советник министра информполитики Украины, CEO RAM 360 Agency

Ви маєте зрозуміти, що ви на висококонкурентному ринку. Якщо ви хочете щось робити, то маєте робити це професійно. Тобто блага мета не означає, що вас уже мають любити. Потрібні результати дій.

Розраховуйте свою енергію. Як активувати українців? Усі дослідження показують, що це взагалі не потрібно. Активності достатньо — не вистачає управління енергією змін. Є усталені норми, які говорять, що якщо в якщо в країні 2% пасіонаріїв, ця країна не буде розвиватися. Якщо в країні від 4 до 7 % — це нормальний показник. Якщо в країні 10% пасіонаріїв — це революція. В Україні 60% людей готові до змін. Нас не треба активувати, можливо, нас навіть треба заспокоїти. Але, що точно потрібно — це управляти енергією змін.

Продовжуйте, а не стартуйте. Якщо вам хочеться робити добро, не обов’язково робити це з нуля. Починаючи якийсь проект, можна знайти людей, які вже глибоко дослідили вашу тему. Якщо ми з вами генератори змін, то ми повинні зрозуміти, що треба: 

— робити зміни професійно; 

— навчатись соціальному підприємництву; 

— займатись фандрайзінгом (це дуже суттєва складова, треба вчитися продавати); 

— долучати різних людей та грати в довгу. Сталість —наше все. Ми з вами повинні зробити так, щоб суспільство стало частиною громадської робочої системи.

Відео доповіді Аліни Фролової:

Расскажите друзьям про новость