«Союз ежа и ужа» або Як керувати своєю креативністю
09 Мар 2019, 10:20

«Союз ежа и ужа» або Як керувати своєю креативністю

Гайд по реалізації творчих проектів з прикладами для представників креативних професій від Валерія Пузирного, графіка та архітектора, головного художника журналу MIND LAB

Людину творчої професії, тобто митця зазвичай уявляють таким собі персонажем, ну, скажімо у домашньому халаті, із пов’язкою на голові та синцями під очима, у руках бокал із «стимулятором ідей», на підлозі порожні пляшки з-під «стимулятора», він метушиться по кімнаті у пошуках ідей та натхнення, а натхнення так і не приходить. 

Чи справді творчий процес виглядає так? 
Проте, цей процес має зовсім інший вигляд. Виявляється, щоб успішно реалізувати завдання, тобто творчий проект, не потрібно чекати осяяння, потрібно дотримуватися чіткого алгоритму. Ця тема не є новою, за таким принципом працює основна маса діячів творчого цеху, цим алгоритмам навчають у провідних світових навчальних закладах, які готують фахівців у галузях дизайну, архітектури та образотворчого мистецтва. 

Валерій Пузирний
Художник, графік, головний художник першого в Україні журналу про відкриті дані MIND LAB, дизайнер, архітектор

Є два підходи художньої креативної творчості:

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

— Евристичний (від вигуку «Еврика!»). Базується на спалахах осяння, просвітлення, відкриття, інтуїції, прояву внутрішнього стану, відвідування музи, баченню сновидіння.

Такий підхід дає низький ефект.

 Технологічний. Оснований на застосуванні різних методик художньої креативної творчості та є достатньо ефективним при генеруванні ідей. 

Що стосується творчого проекту, то складається він з шести етапів:

— Визначення метидля кого продукт? що ми хочемо бачити в кінцевому результаті?


На цьому етапі важливо:

1) Визначити найкращі характеристики продукту (художньої ідеї).

2) Визначити цільову аудиторію (характеристики споживача: гендерні, вікові, регіональні, соціальні тощо).

3) Визначити користь продукту (соціальний ефект).

— Аналітика даних: цей етап передбачає пошук та аналітику інформації, і, як результат, формування бази даних стосовно тематики даної ідеї та є її аналогами.

На цьому етапі необхідно:

– зібрати всю інформацію, що зроблено до вас за даною тематикою; 

– систематизувати дані за напрямами. 

Зміст наступних етапів передбачає перехід до опису суті ідеї за допомогою метафор. Важливою рисою такого переходу є необхідність підключення нашого підсвідомого досвіду.

Креативне мислення живиться пережитим досвідом, яскравими враженнями, символічними образами та іншими типовими та нетиповими феноменами, що присутні на різних рівнях нашої підсвідомості та пам’яті.

Валерій Пузирний
Художник, графік, головний художник першого в Україні журналу про відкриті дані MIND LAB, дизайнер, архітектор

Інтелектуальна карта (mind map): складання інтелектуальної карти на рівні слова та словесних метафор, побудова списків. Наприклад, від слова «фішка» – риба.

Закінчується етап побудовою списків, представлених у вигляді розгалужених систем, що за своєю формою можуть нагадувати структуру розгалуження дерева або атомно-молекулярних зв’язків з головною темою ідеї в центрі.

 Асоціативна дошка (mood board)складання асоціативних колажів на рівні образів, пошук візуальних асоціацій. До будь-яких образних асоціацій, що виникли в уяві, потрібно одразу шукати картинки та створювати дошку візуальних асоціацій. Невізуалізовані асоціації буде досить складно використовувати в роботі.

 Генерування ідей: використання принципу «конфлікту», промальовка ідей, скетчі, поєднання непоєднуваних речей «Союз ежа и ужа».

Ідеї, що описансі за допомогою метафор, гіпербол, порівнянь, присудків та уособлень, починають жити власним життям та взаємодіяти між собою, даючи поштовх до нових візуальних асоціацій, які оформлюються у нові робочі теми. На цьому етапі доцільно використовувати принцип «конфлікту», постійно замальовувати все, що народжує ваша фантазія у вигляді швидких скетчів. Важливим є принцип асортименту, не зациклюватися на одній ідеї та рухатися далі.

Довершення ідей: позбавлення від зайвого, виявлення найбільш правильного образу, відбір трьох основних ідей (скетчів).

Етап передбачає позбавлення від зайвого та виявленні найбільш правильного образу, що найточніше передає задум, поставлений на першому етапі, таким чином, відбувається відбір ідей. Асортимент отриманих ідей дозволить генерувати нові варіанти або міксувати уже створенні з метою отримання нових. Результатом повинні стати три ідеї (скетчі), які в тестовому режимі важливо донести до споживача та на основі критики та порад прийняти правильне рішення для прорисовки остаточного варіанта.

Креативні методи художньої творчості:

 Метод примусових зв’язків (принцип конфлікту) 

На основі складених списків вільних асоціацій створюємо дошку асоціацій, набір референсів.

Беремо референс із нашого колажа й намагаємося встановити  зв’язок з іншим випадково вибраним референсом (принцип  «конфлікту») або «союз ежа и ужа».

 Мозковий штурм

 Інтелектуальна карта (mind map) 

 

 Метод вільних асоціацій

Не бійтеся творити та порушувати правила.

Валерій Пузирний
Художник, графік, головний художник першого в Україні журналу про відкриті дані MIND LAB, дизайнер, архітектор

Расскажите друзьям про новость