«2016 вже майже позаду, а разом з ним в минулому залишаються й різноманітні спортивні події. Що принесе нам 2017? Ми побачимо, що соціальні мережі будуть продовжувати змінювати гру; кіберспорт має стати мейнстрімом; AI (штучний інтелект) та стартапи виступатимуть життєздатними руйнівниками, а залучення жінок до світу спорту стане пріоритетним для галузі.
Ми вважаємо, що ознайомитись з тенденціями наступного року буде корисно і для спортивного бізнесу, і для маркетингових компаній. Це дасть можливість зрозуміти, на чому найкраще зосередити увагу аби залучити цільову аудиторію та як зіграти на її вподобаннях», ‒ говорить Фреда Гурвітц, директор зі стратегії Global в Havas Sports & Entertainment.
Спорт для Sharing Generation
Залучення покоління мілленіалів. У відповідь на зниження інтересу покоління мілленіалів до ігор правовласники та їх партнери переглядають пакет спортивного контенту, пропонуючи більш індивідуалізовані методи саме для цієї аудиторії.
Соціальні медіа змінюють гру. Соціальні платформи стають середовищем обміну спортивними емоціями та інструментом який взаємодіє зі спортивною пристрастю, відтак соціальні медіа стануть основним осередком спортивного контенту.
Новий великий спорт для молоді. Кіберспорт має потенціал стати наступною великою спортивною платформою для молоді та стимулювати її до фізичної активності, навчати роботі в команді, керівництву, стратегії тощо.
Е-CПОРТ
У наступному році прогнозується зростання кіберспорту на 40%, а також примноження його цільової аудиторії на 150 млн фанатів. Завдяки конкурсам, новим професійним командам та просуванню через телебачення кіберспорт стає пріоритетним напрямком у цілому світі. А це суттєва заява для інвесторів та спонсорів.
Звертайте увагу на найгарячіші тренди. Варто пильніше придивлятися до інвестицій та закупівель кібер-команд, еволюції самих ігор, топових тем, що стосуються кіберспорту на телебаченні. Зрештою, прогнозується збільшення обсягу статистики та аналітики у цій сфері.
Важче, краще, швидше, сильніше. До 2019 року глобальна аудиторія кіберспорту сягне 215 млн та приноситиме $ 1,1 млрд доходів. Кіберспортсмени стануть цінною мішенню для брендів.
Побачити за всім людину. Доступ до даних у кіберспорті набагато повніший, швидший та зручніший, оскільки значна частина подій проходить онлайн. Завдяки даним, щодо поведінки гравців та глядачів, ігровий досвід може стати більш персоналізованим, в той час як аналітика може допомогти передбачати переможців. Це, в свою чергу, створюватиме попит та дозволить брендам генерувати яскраві враження та досвід для фанатів.
Пенсіонери в 25. Це правда, – кіберспортсмени починають виходити на пенсію в основному в 20 років. Підтримка відставних гравців – це прогалина, яку наразі можуть заповнити бренди.
Рухатися вперед та творити. Мобільні ігри домінують в YouTube, набираючи 1–1.5 більйонів годин перегляду. Створення контенту на YouTube – основа стратегії е-Спорту, оскільки це дозволяє популяризувати ігрові платформи та створювати і нарощувати ігрові спільноти.
Дані та технології
Ринок для одного. Потужні інструменти для аналізу цифрової інформації, а також машинне навчання та штучний інтелект створюють нині унікальні можливості для вибудови особистісних стосунків з клієнтами та адаптації пропозицій під індивідуальні запити. 2017 стане роком кінця масового маркетингу та роком початку ринку для одного.
Штучний інтелект(АІ). Як виявилося, передбачена штучним інтелектом (АІ) перемога Трампа — не випадковість. АІ зумів розкрити загадку, непідвладну ЗМІ — це справжні думки людей. Коли штучний інтелект підключатиметься в спорті, ми зможемо краще розуміти і навіть прогнозувати настрої аудиторій, частотність «масових імпульсів», передбачати появу нових зірок та пророкувати злети і падіння команд. Найбільші прибутки очікуються саме від цього тренду.
Стартапи. За останній рік бажання фінансувати стартапи у сфері спортивних технологій зросло на 30%. Ця жага не оминула і такого потужного інвестора, як Intel. Створюючи все нові й нові товари та послуги для спортсменів, вболівальників і спортивних брендів, стартапи із «здорових технологій» просто приречені на успіх.
Економетрика — кращий новий метод оцінки спонсорства. Саме економетрика, яка традиційно використовується в сфері фінансів та науки, може стати новим дієвим методом «правильного» інвестування та допоможе брендам оптимізувати рентабельність інвестицій.
Нові медіа
Спортивне життя через послугу OTT (англ. Over-the-Top). Відчувши «на власній шкірі» жорсткі умови телебачення, прямі ефіри спортивного контенту не забарилися скористатися послугою OTT. Очікуємо масову міграцію спортивного контенту до OTT в 2017 році.
Спортсмени – наші нові медіа. Uninterruped, The Player’s Tribune, Unscriptd і Slyce – усе це приклади онлайн-платформ спортсменів, де вони діляться досвідом, думками, повчальними історіями та спілкуються з аудиторією.
Робіть правильні справи. Цілісність в спорті
Ми все ще будемо говорити окремо про «жіночий» спорт? 66% спортивних уболівальників (чоловіки й жінки) вважають, що спонсори та інвестори повинні брати участь у жіночих спортивних змаганнях. Водночас 53% опитаних переконані, що спостерігати за жіночими змаганнями, як і за чоловічими, дуже цікаво. Втім, спонсорство все ще тяжіє до чоловічого спорту. Жіночий спорт – це незвідана можливість, яка приховує величезний потенціал для розвитку брендів та компаній. Варто лише замислитись…
Це — Спорт, а це — бізнес. Бренди-спонсори повинні відстоювати права та популяризувати здоровий, правильний спорт, аби бути вірними своїм корпоративним цінностям та спорту в цілому. Знаходячи опору й захист з боку вболівальників, вони мають можливість зробити корисне для цього світу, тим самим, покращити репутацію свого бренду.
«Коли наші західні колеги оприлюднюють результати власних досліджень та світових трендів, подекуди здається, що все це мало обходить Україну. Спонсорство у кіберспорті чи застосування машинного навчання для аналізу даних – навряд чи стануть ключовими у роботі вітчизняних маркетологів цього року. Утім, глобальний світ – ближче, ніж здається, а темп технологічних змін просто шалений. Тож, варто придивлятися до світових трендів і готуватися до змін в українському бізнесі. Соціальні медіа вже перемагають традиційні ЗМІ, а людина, якщо вона достатньо популярна, сама стає медіа. Світ відкриває унікальні можливості для просування брендів, формуючи навколо нових форм активностей (той самий кіберспорт) нові великі аудиторії. А головне, споживач таки починає прагнути індивідуального та особистісного підходу. Це очевидний виклик для роботи з базами даних, комунікаціями і власне комерційними пропозиціями. «Ринок одного» справді не за горами!» – Володимир Зборовський, директор Havas Engage Ukraine.
Стаття підготовлена на основі досліджень Havas Sports & Entertainment, London