Ось 5 порад для брендів, які ведуть комунікацію в соцмережах:
1. Не бісити людей
Кожне рекламне повідомлення від бренда — це потенційний тригер для аудиторії. Ніхто наразі не планує відпусток, походів у барбершоп та спортзал. Коли люди бачать таку рекламу, рука сама тягнеться до кнопки «поскаржитись» чи «заблокувати». У кращому разі бренд отримає негативний коментар під постом.
Для того щоб не дратувати людей, передусім перевірте всі свої рекламні кампанії, за потреби зупиніть або відредагуйте креативи. Не потрібно зливати бюджет і бісити підписників. Не зайвим буде переглянути всю контент-стратегію та змістити акценти. Людське життя не привід для жартів або ситуативних мемів. Краще нагадайте аудиторії про щось хороше: наприклад, що хоча громадський транспорт під забороною, велосипеди ніхто не скасовував. Або що саме час замовити улюблену каву онлайн.
2. Бути чесними
Відвертість цінують завжди. Якщо у вас змінився режим або графік роботи — одразу ж повідомляйте. Якщо бізнес зупинився на період карантину — обов’язково проінформуйте підписників, розкажіть про схеми компенсації, повернення коштів тощо.
Набагато краще говорити правду, ніж годувати аудиторію сніданками, навіть якщо зараз може здаватися навпаки. Рано чи пізно карантин закінчиться — і люди повернуться до звичного ритму життя. А от лояльність і довіру повернути буде набагато важче.
3. Бути корисними
Модель поведінки споживачів кардинально змінилась. Більшість перейшла в онлайн і вимушена виходити на вулицю в крайніх випадках. Подумайте, чим ваш бренд може стати в пригоді в нинішніх умовах.
Онлайн-платформи для навчання відкривають безкоштовні доступи до своїх курсів, музиканти влаштовують онлайн-концерти на YouTube та в Instagram. Monobank дає 20% кешбеку за покупки на популярних ресурсах. «Нова Пошта» безкоштовно зберігає посилки до кінця карантину. Салони краси постять відео про те, як знімати гель-лак у домашніх умовах. Ще один крутий кейс — дівчина-логопед щодня публікує у Facebook скоромовки про карантин для розминки мовленнєвого апарату.
4. Знайти нові УТП свого продукту
У кожного продукту є набір класичних унікальних торговельних пропозицій. Подивіться на свій з іншого ракурсу. Можливо, ви знайдете нові сенси товарів та способи їх застосування.
Наприклад, звичайні гумові рукавички, у яких людина раніше мила посуд, підійдуть для захисту рук у публічних місцях. Туалетний папір замінив футбольний м’яч та став головним героєм челенджу #stayathomechallenge. Усе почалося з професійних футболістів, які, сидячи вдома, почали чеканити рулони та заливати відео в Instagram. Зараз таких відео більше ніж 20 000. Та навіть звичайний хрін і гірчиця стали ще кориснішими в умовах карантину!
5. Не наживатися на чужому горі
Хайп — це круто, але коли ситуація критична, потрібно бути обережними у словах та вчинках. Бренд взуття, який постить фото дівчини з кросівком, що імітує захисну маску, — це не круто. Всеукраїнська мережа спортклубів, яка вимагала від клієнтів 100 грн за «заморожування» абонемента на час карантину, — це не круто. Великий музичний фестиваль, який у Facebook просто так вангує, що карантин скоро закінчиться, а вакцина вже на підході, — це не круто. Мережа продовольчих супермаркетів, яка в офлайні продає захисні маски за 1200 грн, — це не круто. І таких прикладів, на жаль, безліч.
Коректна, чесна та корисна комунікація — must have у теперішній ситуації. Допомагайте людям рішучими діями, словами підтримки або хоча б влучним ситуативом. Тим самим ви робите внесок у спільне майбутнє. Будьте здорові!
Кавер: Aimbulance