Українці сподіваються, що прийдешній рік буде кращим за минулий – або принаймні таким самим (57% та 22% відповідно). Цьогоріч настрої більш оптимістичні – минулого року на кращий рік розраховували 41% опитаних, при цьому 15% з них відповіли, що новий рік буде точно кращим (цьогоріч так вважають 25%). Про це свідчать дані Kantar online TRACK, листопад 2021.
Новий рік – це…
Новий рік для українців залишається передусім приводом зібратися всією родиною (45%), хоча й для меншої кількості опитаних, ніж минулого року (51%). Також це свято – привід порадувати подарунками близьких і друзів (37% – значущо менше проти минулого року, 42%), можливість весело провести час з друзями, близькими (36%), привід замислитися над своїм життям, тим, що зроблено (34%). У порівнянні з минулим роком зросла частка тих, хто вважають новорічне свято приводом отримати подарунки (14% проти 10%).
Українці вважають настання нового календарного року хорошим часом, щоб більше часу проводити з рідними, близькими, друзями (45%), а також більше подорожувати та відвідувати цікаві місця (33%), накопичити фінансові заощадження (30%) та попіклуватися про своє здоров’я (28%).
Святкування
Переважна більшість українців планують святкувати настання 2022 року вдома (89%). 2% планують святкування у кафе, ресторані (це значущо більше проти 0,5% минулого року), ще по 2% святкуватимуть на головній ялинці та в подорожі по Україні.
Половина українців планують прикрасити свою оселю штучною ялинкою (49%). 26% опитаних планують поставити живу ялинку, 15% обрали гілля живої ялинки, 5% – штучної.
Покупки та подарунки
Українці купують подарунки до Нового року заздалегідь: 31% – частково, 27% – повністю.
Ті, хто купують усі подарунки заздалегідь, роблять це за місяць або тиждень до свят (56% та 33% відповідно).
Окрім того, серед тих, хто купують подарунки, роблять це передусім у різних магазинах у торгових центрах (63%), а також в інтернет-магазинах (54%) та в супермаркетах (32%).
Українці схильні робити покупки до Нового року за акціями. Їжу за акціями купують 52% опитаних, подарунки – 49%.
Понад половина (55%) мають намір витратити на подарунки до 3000 грн. (18% – до 1000 грн, 20% – від 1000 до 2000 грн, 17% – від 2000 до 3000 грн).
Половина українців планують дарувати на зимові свята смаколики (48%). Вони залишаються найпопулярнішим подарунком, хоча минулого року їх дарували значущо більше опитаних – 52%.
В ТОП-10 подарунків увійшли: косметика (29%), іграшки, дитячі речі (27%), предмети декору, сувеніри (24%), одяг (21%), гаджети (18%), алкоголь (16%), готові набори подарунків (15%), чай та кава (12%), прикраси (12%).
Опитування репрезентує міське населення України (включно з смт) у віці 18-55 років за статтю, віком, типом населеного пункту, регіону. Обсяг вибірки 1000 респондентів.
Метод: онлайн-опитування (проникнення інтернету в цій групі – 84%).
Квотна вибірка. Квоти за статтю, віком, регіоном, розміром населеного пункту.
Дата польових робіт: листопад 2021.
Дослідження проведене за ініціативи та фінансування Kantar Україна.