40% українців готові здійснювати передоплату за товар — результати опитування про безпечні купівлі в онлайні
21 Авг 2020, 10:58

40% українців готові здійснювати передоплату за товар — результати опитування про безпечні купівлі в онлайні

Понад 9 тисяч користувачів OLX у червні пройшли опитування про безпечні покупки в інтернеті. Найважливішу роль при здійсненні угод відіграють відгуки про продавця — вони важливі для понад 50% опитаних.

81% респондентів купують товар на великих онлайн-платформах і тільки 10% не важливо, де здійснювати купівлі.

Згідно з результатами опитування, 53% українців час від часу здійснюють купівлі в інтернеті, а ще 24% роблять це постійно. При цьому процес онлайн-шопінгу вимагає уважності користувача до деталей, аби зменшувати шанси натрапити на недобросовісних продавців. Шахраї у мережі вдаються до методів соціальної інженерії, аби отримати особисті дані користувачів чи виманити їх кошти.

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь
Існує 5 найпоширеніших ознак, за якими можна розпізнати шахрая у процесі купівлі: надто низька ціна чи унікальність пропозиції, маніпуляції терміновістю чи почуттям жалості, і звісно ж — вимога внести повну чи часткову передоплату. Важливо вчасно розпізнати відпрацьовану схему, аби не натрапити на гачок шахрая.
Віктор Нобіуз
керівник відділу бізнес-аналітики OLX Україна

Один з методів застрахувати себе від шансу натрапити на шахрая — здійснювати купівлі тільки на широко відомих, найбільших платформах з перевіреною репутацією. Понад 81% опитаних відповіли, що вони здійснюють онлайн-шопінг саме на таких майданчиках. Ще 27% звертаються до невеликих онлайн-магазинів, а 10% поділилися тим, що їм байдуже де саме купувати.

Респонденти розповіли, що найбільшу роль під час вибору товару для них грають відгуки про продавця — для 53% цей показник є важливим. Про це зазначили респонденти усіх вікових категорій.

Також покупці звертають увагу на те, як довго продавець надає свої послуги. У 40% респондентів більше довіри викликають ті підприємці, що пропонують свої товари та послуги довший період. Для респондентів віком від 26 до 36 років та від 37 до 51 року цей показник є найважливішим — про це розповіли 43% опитаних.

Ще майже 36% українців заявили, що при купівлі орієнтуються на ринкову вартість товару чи послуги. Істотно нижча ціна, у порівнянні з середньою, може свідчити для покупців про низьку якість продукту або недобросовісність продавця. Найбільше уваги на вартість товару звертають опитані у віковій категорії від 17 до 25 років — понад 44%.

Також 35% респондентів відзначають важливою якість товару, а майже 34% — ресурс, де продається річ. При цьому обидва цих показники мають найбільшу вагу для аудиторії віком від 17 до 25 років — понад 40% опитаних цього віку зазначили, що для них це має значення.

Респонденти також зазначили, що для них є важливим метод оплати товару — це грає роль для 24% опитаних. Це й не дивно — адже доволі часто недобросовісні продавці просять часткову чи повну передоплату на особисту картку при купівлях, що є індикатором шахрайства.

Але результати опитування OLX показали —  понад 40% українців все одно надсилають гроші продавцю до отримання товару.

63% опитаних оплачують товари накладеним платежем. Ще 50% довіряють електронним платіжним системам, що під’єднані до онлайн-платформ. А 39% зазначили, що здійснюють перекази коштів на картку продавця після отримання товару.

68% українців зазначили, що перевіряють адресу сайту та вносять платіжні дані тільки тоді, коли сайт їм знайомий та викликає довіру. 73% респондентів у віці від 17 до 25 років завжди перевіряють відповідність платіжної системи та посилання, за яким переходять. Майже чверть респондентів вказали, що рідко звертають увагу на сайт оплати товару, а близько 8% українців не вважають за необхідне пересвідчуватися у безпеці платформи, де здійснюють оплату. Найбільше таких людей в категорії старше 52 років.

Якщо ви все таки натрапили на шахрая, рекомендуємо наступні кроки для вирішення ситуації:

  • якщо дані вашої картки стали доступними шахраю — зв’яжіться із банком та заблокуйте її;
  • зверніться до служби підтримки ресурсу, де ви натрапили на шахрая — спеціалісти допоможуть обмежити діяльність облікового запису недобросовісного користувачу;
  • лише правоохоронні органи можуть знайти правопорушника — тому одразу зверніться до Кіберполіції та подайте заяву про скоєний злочин до місцевого відділку.
Расскажите друзьям про новость
Tracking Pixel