Про проєкт RAZOM, що було створено з метою підтримки малого та середнього бізнесу під час всеукраїнського карантину, розповідає редакції ММR директорка з маркетингу компанії «Датагруп» Аліна Компанець. Час розгортання проєкту (від ідеї до працюючого онлайн-майданчику) тривав усього 2 тижні. Над проєктом працювала inhouse-команда «Датагруп» без залучення зовнішніх агенцій.
Проблемна ситуація, яка мала місце
Аналізуючи трафік інтернету та телефонії (обсяги, кількість дзвінків, кількість хвилин розмов, час початку роботи з сервісом та його закінчення) на початку квітня 2020 за сегментами користувачів, із якими працює «Датагруп», ми помітили різкий його спад у сегменті малий та середній бізнес, що означало різке зниження ділової активності у більшості компаній цього сегменту. За нашими даними, 30% компаній середнього та малого бізнесу зупинило ділову активність повністю, а 45% компаній суттєво її знизили.
Тобто третина малих та середніх бізнесів України могла не відновити свою роботу після карантину: тисячі людей по країні могли залишитись без доходу та роботи, а ми — втратити клієнтів з сегментів SMB (у зв’язку з закриттям бізнесу) та B2C (у зв’язку з втратою роботи).
Ми чітко зрозуміли, що настав момент, коли ми маємо зробити для клієнтів більше, ніж просто надавати якісний безперебійний зв’язок та гарний сервіс, адже наразі у них зовсім інші потреби. Ми маємо створити принципово нову цінність від взаємодії з брендом, що буде відповідати нашому бізнесу, відображати наші цінності, дасть не лише функціональну, але й емоційну перевагу нашим клієнтам, переведе взаємодію з клієнтами в онлайн та допоможе нашим клієнтам вирішити їх нагальні потреби.
Рішення проблемної ситуації
«Датагруп» — соціально-відповідальна компанія, яка 20 років надає послуги зв’язку для бізнесу та дому по усій Україні. Ми — саме ті люди, які за допомогою телекомунікацій з’єднують інших людей один з одним. Ми дуже добре розуміємо потреби бізнесу, адже давно і плідно працюємо з корпоративним сегментом. В той же час велика кількість наших клієнтів обирає наші послуги, щоб користуватися ними вдома. Ми зрозуміли нові потреби наших клієнтів: у квітні багато з наших бізнес-клієнтів по усіх містах мріяли про те, щоб знову почати отримувати замовлення, не зупиняти власну справу і не скорочувати працівників. А багато з інших наших клієнтів (фізичних осіб) шукали найкращі цінові пропозиції, та хотіли б підтримати своїх сусідів та родичів.
І ми подумали, що зможемо з’єднати людей знову: зв’язати продавців з покупцями, щоб виграли всі. Саме для цього «Датагруп» створила проєкт «RAZOM» — майданчик, де небайдужі люди зустрічають потрібних їм людей і купують у них, щоб підтримати своїх. Завдяки цій онлайн-платформі нам вдалося залучити обидва наші споживацькі сегменти, які за нашою допомогою задовольняли нові потреби один одного: юридичні особи отримували нові замовлення, а фізичні — знижку та можливість підтримати локальний бізнес свого міста.
«Датагруп» за два тижні розгорнула онлайн-платформу RAZOM із метою підтримки своїх бізнес-клієнтів та локального бізнесу, що працює в умовах карантину. Проєкт було реалізовано співробітниками компанії inhouse без залучення агенцій.
Ідея проєкту дуже проста: на одному майданчику в інтернеті ми вирішили поєднати два свої сегменти — локальних ПРОДАВЦІВ (малий та середній бізнес) та ПОКУПЦІВ (фізичних осіб, жителів міст), де покупці могли б купити товари чи сервіс зі знижкою і тим самим зробити добру справу — підтримати своїми замовленнями локальних продавців.
«Ми створили онлайн-майданчик RAZOM, щоб розміщувати безкоштовну для підприємців інформацію про їх товари та послуги та допомогти їм залучити нових клієнтів і нові замовлення під час карантину. Платформу створювали дуже швидко силами команди «Датагруп»: колеги працювали над проєктом з великою повагою до наших клієнтів та бажанням підтримати локальний бізнес в українських містах. Наразі RAZOM охоплює 15 міст, у кожному з яких представлено до 19 категорій товарів та послуг з об’явами для покупців від локальних підприємців. Сайт відвідують та роблять замовлення навіть зараз, коли карантин пом’якшено вже досить давно», — говорить Аліна Компанець, директорка з маркетингу «Датагруп».
Першими підприємствами, які зареєструвалися на сайті RAZOM, стали бізнес-клієнти «Датагруп». Наразі сайт проєкту дає можливість заявити про себе всім українським підприємцям. Замовлення для бізнесів надходитимуть від мешканців міст, в яких вони працюють.
Для участі в програмі бізнесу треба відвідати сайт RAZOM та заповнити онлайн-заявку. Після обробки заявки інформація про компанію та її продукт з’явиться на онлайн-майданчику RAZOM. «Датагруп» поширює інформацію про цей сайт серед фізичних осіб, які мешкають у містах, де працюють компанії — учасники проєкту RAZOM.
Основними перевагами участі у проєкті для українського бізнесу є:
- легка та швидка реєстрація;
- безкоштовне розміщення інформації на сайті RAZOM;
- інформування про проєкт RAZOM багатотисячної бази абонентів «Датагруп» (фізичних осіб) по всій Україні.
Про компанію
«Датагруп» — провідний український оператор фіксованого зв’язку в корпоративному сегменті та один із лідерів на телекомунікаційному ринку країни. «Датагруп» є надійним партнером для більшості з-поміж 200 найбільших українських компаній та 98% банків України. «Датагруп» посідає міцну позицію в роздрібному та МСБ-сегменті, адже власні мережі компанії проходять повз більш ніж 1 мільйон домогосподарств. Крім того, компанія — єдиний в Україні постачальник послуг супутникового зв’язку, який користується попитом у районах без мобільного та кабельного покриття.
Компанія надає послуги у більш ніж 90 населених пунктах країни та має 14 регіональних підрозділів. 20 років досвіду на телеком-ринку України. 1700 співробітників. В 2020 році компанія здобула перемогу в номінації «Кращий інтернет-провайдер 2020 року» за результатами незалежного рейтингового дослідження «Українська народна премія», в якому взяли участь понад 140 тисяч споживачів.