Аудіореклама в digital — це не просто нове радіо, це принципово нові можливості для бренду. Тим більше, що за даними eMarketer, з 2020 року аудиторія аудіоформатів у digital більша за традиційні радіостанції, при цьому у 2021 році цей відрив збільшився, і тенденція зберігається.
Дивіться самі — динаміка цифр вражає: кількість слухачів подкастів у Європі потроїлася з 2015-го до 2020 року, сягнувши майже 25% населення континенту. Україна демонструє схожі процеси: якщо на початку 2019 року ми тестували в DV360 аудіорекламу на широку аудиторію, і такі рекламні кампанії ще не давали достатнього охоплення, то вже у 2021 році — це повноцінний інструмент, який допомагає бренду бути помітним у мережі.
39,6% користувачів у всьому світі слухають музику на стрімінгових платформах, 22,9% віддають перевагу онлайн-радіо, 20,4% — обирають подкасти, а ще 20,3% — аудіокниги.
Згідно з останніми даними DataReportal, у січні 2022 року 39,6% користувачів у всьому світі слухають музику на стрімінгових платформах, 22,9% віддають перевагу онлайн-радіо, 20,4% — обирають подкасти, а ще 20,3% — аудіокниги. Як наслідок, ринок реклами реагує збільшенням бюджетів. За інформацією Statista, витрати на рекламу в сегменті цифрової аудіореклами в 2022 році досягнуть майже 7 млрд доларів США.
Як і будь-яка реклама в digital-каналах, аудіо має значні переваги над своїм попередником – аналоговим радіо.
- Інструментарій. Попит народжує пропозицію, і programmatic-платформи розширюють пул паблішерів, таргетингів та форматів аудіореклами. У своїй роботі ми використовуємо таргетинги на чіткі цільові аудиторії: демографія, місцезнаходження, інтереси та поведінка. Це дозволяє отримувати максимальну ефективність з кожної вкладеної в просування гривні.
Наш нещодавний кейс — проєкт з партнером Ajax Systems. Ми тестували аудіоформат у Spotify й отримали точні дані охоплення на чітко визначену цільову аудиторію, а також можливість відстежувати показники post-view та post-click, що раніше було неможливим для аудіоформатів.
- Інтерактивність. Це ще одна особливість, що стимулює зростання аудіореклами в digital. У брендів є можливість заохочувати слухачів реагувати на рекламу за допомогою голосових команд та закликів до певної дії.
- Фоновість. А це вже перевага над іншими digital-каналами. Аудіоконтент частіше споживають у фоновому режимі: під час пробіжки, прогулянки, за кермом тощо. Смартфон в таких ситуаціях частіше не в руках, а це означає, що люди куди рідше вимикатимуть рекламу.
- Новий креатив. Технічні можливості не існують у вакуумі й впливають на те, як для аудіо реалізується креатив. Наприклад, одна з крутих світових кампаній у Spotify — креатив The Hunger Spotter від Snickers. Ідея базувалась на тому, що голодні люди змінюють музичні вподобання, тому коли такі моменти фіксувались у користувачів, то вони чули відомий слоган про «ти не ти, коли голодний». Більше того, звуковий супровід реклами адаптувався під улюблений жанр користувача.
Adidas пішов ще далі й створив цілий застосунок, що фіксував швидкість і темп пробіжки й підбирав відповідну музику.
В Україні, щоправда, таких оригінальних і високобюджетних проєктів в аудіо ще немає. Тому, поки це не найпопулярніший канал реклами, радимо дотримуватись основних правил для максимальної ефективності розміщення:
- Утримуйте оптимальну тривалість — до 15 сек.
- Досягайте повторення назви бренду 2–3 рази.
- Будьте уважні до звуку. Слідкуйте за балансом закадрового голосу, музики та інших звуків.
- Використовуйте вузькі таргетинги та персоналізовані повідомлення, якщо маєте сегментацію аудиторії вашого продукту.
- Не забувайте про візуальну частину (банерні заглушки та можливість перейти на лендінг, якщо користувачу буде цікаво дізнатись більше).
- Коммунікуйте з різних девайсів та лише в активні аудіосессії.
І головне — починайте працювати з аудіорекламою вже зараз. Цей канал уже довів свою ефективність, але в ньому ще є багато можливостей для цікавих форматів і проєктів, які покращують знання про бренд і, звичайно, продажі. Аудіореклама в digital-каналах має велике майбутнє, тому краще інвестувати та розвивати її сьогодні, ніж бути серед останніх завтра.