На початку червня в ЗМІ з’явилася інформація щодо закриття ресторанів Pizza Celentano в Києві, ТОП видання рясніли заголовками про відхід легенди, а в київських групах в соціальних мережах жваво обговорювали популярність мережі та можливі причини закриття – від кризової ситуації в ресторанному бізнесі до застарілості ресторанів мережі в столиці.
В компанії пояснили, які зміни відбуваються зараз з мережею, яка налічує 120 ресторанів у 53 містах України.
Як оновлюється мережа?
Власниками більшості ресторанів мережі є франчайзі, які за договором франчайзингу користуються торговою маркою Pizza Celentano, але самостійно відповідають за операційну діяльність та фінансовий результат своїх ресторанів.
Pizza Celentano відкриває нові ресторани та оновлює старі – тільки за останніх два роки було відкрито 10 нових ресторанів та оновлено 40% мережі в регіонах.
Не усі франчайзі мережі мають фінансову та організаційну можливість оновлюватися разом з мережею, відповідно їх ресторани втрачають актуальність та гостей і закриваються. До прикладу, в минулому році закрилася перша піцерія мережі у Львові, відкрита у 1998 році, але за рогом процвітає оновлений ресторан мережі і це і є стратегія оновлення мережі в дії.
Тільки за час карантину Pizza Celentano продала три нові франшизи у різних містах України, а саме: у Луцьку, Трускавці та Новояворівську, а на наступний рік планує відкриття закладу в центрі Варшави.
Яка стратегія запланована для Києва?
В столиці мережа Pizza Celentano працювала за принципом мастер-франшизи, де всі ресторани Києва знаходилися в власності одного франчайзі. З 2002 по 2012 рік в Києві було відкрито 40 ресторанів, які були досить успішними, але, на жаль, не оновлювалися і з 2014 року франчайзі в Києві поступово почав закривати ресторани. Оновлення мережі в цьому випадку було заплановано після остаточного закриття застарілих ресторанів – така була домовленість між франчайзером та власником мастер-франшизи.
Відтепер Pizza Celentano працює з різними франчайзі в межах одного міста, що створює здорову конкуренцію між закладами та дозволяє мережі оновлюватися швидше.
Така конкуренція завжди додає енергії й сили для розвитку – у закладах навіть на локальному рівні стараються дотримуватися супер-стандартів якості, щоб вигравати в рамках існуючого бренду.
Вже на 2021 рік Pizza Celentano має потенційних франчайзі в Києві та продовжує їх пошук.
Які формати пропонуються на франшизу?
Pizza Celentano відкриває ресторани як і розширеного формату, так і невеликі піцерії з меншим інвестиційним входом та швидшим терміном окупності, які пропонуються до розміщення в спальних районах чи локаціях з високою прохідністю. Фактично модель Pizza Celentano складається з умовних «пазлів», серед яких є групи страв чи напоїв — піца, паста, салат-бар, млинці, основні страви, суші чи бургер десант (управляюча компанія Pizza Celentano має у своєму портфелі не лише формати піцерій, але й суші-wok проект Япі та мережу ресторанів текс-мекс кухні Potato House), винна програма. Відповідно до локації з цих «пазлів» «будують» ресторан, пропонуючи їх в розширеному чи вужчому вигляді або взагалі відмовляючись від частини з них. Також франчайзер пропонує використовувати і елементи, які не пов’язані з кухнею – наприклад дитячі кімнати, які є кількох видів та які стають магнітом для гостей з дітьми.
Ресторани Pizza Celentano підходять для розміщення як в готелях – в мережі успішно працюють два таких ресторани, один із яких в готелі міжнародної мережі Ibis, так і на комерційних площах житлових комплексів та в торгово-розважальних центрах. Вдалим кроком було відкриття успішного закладу в місті з 20 000 населення – це один із векторів стратегії розвитку мережі – тому пошук потенційних партнерів ведеться не лише безпосередньо в столиці, але й в таких містах як Ірпінь та Бровари.