Панель GFK Ukraine успішно пройшла міжнародний аудит
24 жовтня Індустріальний телевізійний комітет отримав кінцевий звіт про проведення міжнародного аудиту панелі системи телевізійних дослідження «GfK Україна», який тривав з 18 червня по 11 вересня. Про це повідомляє прес-служба ІТК.
Нагадаємо, що ІТК оголосив про проведення аудиту телевізійної панелі у квітні 2008 року та обрав пропозицію французької компанії CESP (Centre d'Etude des Supports de Publicitе) – Центру вивчення та підтримки медіа.
У ході аудиту, під час відвідування київського офісу «GfK Україна», аудитори компанії CESP перевірили роботу залучених у дослідження департаментів, провели зустрічі й інтерв’ю з відповідними менеджерами та їхніми командами, оцінили обладнання, що використовується для вимірювання, вивчили документацію стосовно роботи панелі. Інспектор компанії CESP відвідав понад 30 домогосподарств у містах і населених пунктах «50-», щоби перевірити установку піплметрів, умови рекрутингу в панель, телевізійне обладнання, «повсякденну» взаємодію та логістику між панелістами та «GfK Україна». Окрім того, в кожному домогосподарстві протестували роботу піплметру (за сценаріями телеперегляду) для перевірки коректного функціонування кожного прибору.
За висновками результатів аудиту, діюча панель системи телевізійних досліджень «GfK Україна» відповідає найсучаснішим міжнародним нормам і стандартам, вимогам надійності та валідності даних. Також міжнародна компанія CESP висунула низку пропозицій із подальшого покращення роботи системи телевізійних досліджень «GfK Україна». Про те, які саме поради отримала дослідницька компанія від аудиторів, ІТК не повідомляє.
Нагадаємо, що протягом 2002 – 2007 років компанія «GfK Україна» вимірювала телевізійну аудиторію тільки в містах України із населенням більше 50 тис. мешканців (загалом 95 міст). З початку 2008 року «GfK Україна» досліджує телевізійну аудиторію по всій Україні: у великих та малих містах, а також селах. Загалом це 17 млн домогосподарств, які мають телевізори, або 44 млн телеглядачів. Учасниками телепанелі є 2,5 тис. домогосподарств (6,3 тис. глядачів віком від 4 років), які мешкають у 356 населених пунктах по всій Україні. Дослідження телеаудиторії відбувається за допомогою вимірювального пристрою Telecontrol VIII, який зокрема дозволяє вимірювати цифрове телебачення.
Попри запровадження нової загальнонаціональної панелі на початку 2008 року, телеканали продовжують реалізовувати свої комерційні можливості за результатами панелі «50 тис.+». У бесідах із ЗМІ представники сейлз-хаусів і телеканалів неодноразово заявляли, що рішення про перехід на загальнонаціональну панель буде прийняте після оприлюднення результатів незалежного аудиту.
Індустріальний телевізійний комітет (ІТК) – галузева асоціація, що представляє інтереси телевізійного ринку України й об'єднує найбільші телеканали країни: «Інтер», «1+1», Новий канал, ICTV, СТБ, ТРК «Україна», ТЕТ, НТН, М1, М2, ТОНІС, «Мегаспорт». Членами асоціації є також рекламні агенції Publicis Groupe Media (раніше DMD&B/Starcom MediaVest Group), Provid/BBDO, Іnіtіatіve медіа, FCB MA та великі рекламодавці: українські представництва Coca-Cola, Unilever та Procter&Gamble та Gillette в Україні.
Centre d'Etude des Supports de Publicitе (CESP) – неприбуткове професійне об’єднання провідних гравців у галузі медіа і комунікацій у Франції, включаючи власників, медіабайєрів, рекламодавців та рекламні агентства. Головна мета CESP – проведення аудитів систем вимірювання аудиторій у всіх видах медіа.