16 Дек 2021, 14:42

Очікування та реальність: 4Service підводить підсумки Чорної п’ятниці 2021 року

Чорну п’ятницю вигадали в 1966 році на Східному узбережжі Сполучених Штатів маркетологи, які побачили чорну діру в періоді між Днем подяки та Різдвом. Щоб підігріти бажання американців витрачати гроші була вигадана Black Friday та знижки у розмірі 50-80%. Американці відносяться до Чорної П’ятниці серйозно, дехто бере вихідний у цей день і чекає можливість заощадити декілька місяців. Інститут репутації не дозволяє американським компаніям підводити очікування покупців. Ціни перед Чорною П’ятницю не піднімають, знижки дійсно суттєві, товари не зіпсовані, умови придбання достатньо прозорі. 

Нажаль, інститут репутації поки що погано працює в Україні. Тому українському бізнесу важко орієнтуватись у купівельних настроях українців. Конкуренти можуть зіпсувати очікування клієнтів занадто маленькими знижками, додатковими умовами придбання, криза знизити купівельну спроможність, локдаун вбити бажання виходити з дому. Саме в такі моменти можна звернути увагу на результати досліджень, які проводяться спеціально для розуміння купівельних очікувань українців, щоб допомогти  малим підприємцям та великому бізнесу стати на місце клієнтів, зрозуміти їх, відчути їх страхи, розчарування, надію та очікування, а значить – зорієнтуватись та підготуватись до грандіозних розпродажів – різдвяного та міжсезонного.   

Очікування та реальність: що хотіли та що купили українці у чорну п’ятницю в 2021 році?

Згідно з дослідженням, яке проводилось напередодні Чорної П’ятниці, найбільше споживачі планували купити:

  • електронні товари;
  • одяг та взуття;
  • побутову техніку. 

Ці товари були в купівельних топах наших співвітчизників і у 2020 році. Аналізуючи результати шопінгу у Чорну П’ятницю, варто зазначили, що категорія «продукти» значно обійшла всі інші категорії товарів. 29% респондентів витратили кошти саме на їжу, хоча в опитуваннях планували запасатись харчами лише 23%. 

При цьому на такі категорії, як гаджети, ПК, електроніка та побутова техніка було витрачено менше, ніж планувалось. Сталось це через те, що українці вчергове зіштовхнулись з негативним досвідом – замалими знижками, відсутністю бажаних товарів, маніпуляціями. 

Власникам вищезазначених бізнесів варто ще раз переглянути політику знижок на товари у чорну п’ятницю та пам’ятати, що з року в рік результати досліджень відкривають плани респондентів витрачати гроші у цей день саме на їх групу товарів. То ж не варто знову залишати клієнтів розчарованими і змушувати їх витрачати кошти в інших місцях. 

Що саме розчарувало покупців? 

4Service заглибився у негативний досвід споживачів та дізнався, що в цьому році найбільше розчарувань у звичайних магазинах та при онлайн-шопінгу викликали: 

  • занадто малі знижки;
  • спроби обманути споживачів, підвищуючи вартість товару напередодні розпродажу;
  • відсутність товарів або знижок на товари, що цікавлять;
  • технічні проблеми сайтів інтернет-магазинів;
  • відсутність обіцяних знижок. 

На жаль, українці й досі не можуть пережити той позитивний досвід Чорної П’ятниці, який переживають покупці в США та Європі, а це позначається на купівельних бажаннях витрачати гроші в Чорну П’ятницю на наступний рік. 

Порівнюючи результати дослідження 2020 та 2021 років можна побачити, що цього року задоволеність знижками значно знизилась. В минулому році залишились задоволеними своїм шопінгом 50% українців, цього року лише 39%. 

Де купують українці? 

В минулому році магазин побутової техніки Фокстрот став рекордсменом серед магазинів, в якому витрачали гроші у Чорну П’ятницю. В цьому році в лідери вийшов інтернет-магазин Rozetka, кількість відділень доставки якого в Україні зростає швидкими темпами. За 2 роки його позиція тримається на одному рівні 14-15%. Це підтверджує попередню аналітику 4Service, в якій йшлось про швидкі темпи розвитку онлайн торгівлі. 

Другим ресурсом за популярністю, на якому купували українці в цьому році, став AliExpress. Якщо в минулому році шопінгом там зайнялись 6% опитаних, в цьому році їх кількість склала 12%. Покупці були задоволені знижками китайського ресурсу, а довіра до нього подвоїлась, не дивлячи на велику відстань між Україною та Китаєм. 

Третє місце зайняла мережа продуктових магазинів АТБ, який і без чорної п’ятниці відрізняється політикою низьких цін. Стабільно в АТБ і в 2020, і в 2021 році купують 10% українців. 

Закривають п’ятірку магазини Eldorado  та Comfy.

Цієї чорної п’ятниці більшість українців придбала заплановані товари (36%), менше придбали щось несподівано (19%), але найбільше споживачі купували як заплановані товари, так і дещо спонтанні. 

Який був чек покупки? 

Якщо аналізувати середню суму, яку витратили споживачі, то вона менша, ніж запланована та складає 4021 гривню. При цьому вона перевищує середній чек 2020 року майже на тисячу гривень.

Підводимо підсумки: чи вдасться українському бізнесу врятувати репутацію Чорної П’ятниці? 

Лише уявіть, що ваш клієнт заздалегідь відпрошується у керівництва, щоб присвятити увесь день шопінгу у вашому магазині. Та й сам керівник влаштовує для всіх вихідний, адже розуміє важливість значення Чорної П’ятниці для своїх підлеглих. Черги під вашим магазином виникають о п’ятій ранку, щасливі покупці діляться історіями в соціальних мережах та розповідають легенди про неймовірно великі заощаджені суми, відмічаючи ваш бізнес та відчуваючи вдячність до вас. До ваших клієнтів в гості приходять родичі та питають про те, де вони купили цей чудовий диван, телевізор або светр. Клієнти з радістю дають адресу вашого магазину, пам’ятаючи вас навіть через кілька років після придбання. Це надихає скептиків, тому вони теж сповнюються вірою у можливість зекономити у день Чорної П’ятниці та відкладають гроші на шопінг, і в наступному році ще більша кількість покупців витрачає кошти у вашому магазині. Ваш бізнес процвітає, позитивна репутація зростає, клієнти абсолютно щасливі. Звучить, ніби сон? 

Насправді, це реальність, яку може створити український бізнес. Все, що треба для реалізації цієї історії, бути чесними зі своїми покупцями та поважати їх. Не підвищувати ціни на товари напередодні Чорної П’ятниці, робити суттєві знижки, не мати додаткових умов придбання, захованих дрібним шрифтом. 

Аналітики 4Service неодноразово виводили золоту знижку, яка б зробила щасливими покупців, вона складає 37-47%. При цьому не варто забувати й про інші складові чесного бізнесу, що формують позитивну репутацію. Розуміння потреб клієнта, ввічливість, повага, дотримання обіцянок, приємні бонуси та подарунки. І тоді репутацію Чорної П’ятниці буде врятовано, а бізнес зможе отримати плоди своєї плідної роботи. 

Расскажите друзьям про новость

Новое видео