02 Дек 2014, 16:28

Нужно ли Украине Министерство информполитики?

В Украине разгорелись нешуточные страсти вокруг создания Министерства информационной политики.

Нужно ли Украине Министерство информполитики?

В Украине разгорелись нешуточные страсти вокруг создания Министерства информационной политики. Его главной задачей заявлена защита информационного пространства Украины от российской пропаганды и контрпропаганда в России, на территории временно оккупированных территорий Крыма и Донбасса. Но новосоздаваемую структуру сразу же окрестили Министерством правды, намекая на то, что она может ограничивать свободу слова и выступать лишней надстройкой для и без того огромной бюрократической махины.

 

MMR обратился к профессионалам коммуникационного рынка с вопросом: нужно ли Украине такое министерство?

Нагадуємо, що MMR розпочав прийом заявок для участі в Конкурсі PR-кейсів.

Ознайомитися з номінаціями, правилами подачі кейсів та заповнити анкету для участі можна тут. Найяскравіші кейси будуть представлені згодом на сторінках mmr.ua та лендингу конкурсу. Найкращі кейси оргкомітет MMR нагородить під час PR марафону 8 листопада.

Подати заявку

 

Татьяна Попова, генеральный директор агентства Media Expert, представитель Украинского кризисного медиа-центра: Нужен комитет или управление, которые будут заниматься этими вопросами. По сути новосозданная структура должна заниматься тем, чем сейчас занимается инфоцентр СНБО, но расширить эту деятельность до уровня всех министерств и ведомств: работать с журналистами, отвечать на частые пропагандистские нападки в адрес Украины.

Но называть эту структуру министерством неправильно. Повторюсь, это должен быть комитет или управление, подконтрольные и Президенту, и Кабмину.

 


Ярина Ключковська, консультант зі стратегічних комунікацій
: Україні, безперечно, потрібна державна інформаційна політика та, ширше, інформаційна доктрина. Проте чи потрібне для цього окреме міністерство? На мою думку, монополізувати право приймати та реалізувати ці стратегічні рішення недоцільно. Процес розробки такої доктрини та політики я б бачила як міжвідомчу ініціативу за активної участі експертів з бізнесу, медійної сфери та громадського сектору. Такі документи-дороговкази можна створювати тільки в ході повноцінного діалогу всіх зацікавлених сторін, звичайно, під егідою держави — і не на рівні міністерства, а на рівні найвищого керівництва держави.

Чи потрібен окремий орган, щоб реалізувати цю політику? Ні, це справа кожного державного органу в рамках їх функціональних сфер. Не можна делегувати всю комунікацію одному міністерству. Чи потрібна установа, яка координуватиме ці процеси? Безперечно, проте це не повинно бути міністерство. В моєму уявленні, це могла б бути комісія чи рада на базі РНБО з мінімальним штатом, яка мала би повноваження координувати роботу комунікаційних підрозділів усіх державних органів — так, як сьогодні це робить відповідний департамент Кабінету Міністрів у рамках уряду. У будь-якому разі, не можна допускати концентрації доступу до медійних ресурсів одним органом.

Інше питання, що ефективність комунікаційної функції в державних органах, безперечно, треба підвищувати, при цьому розділяючи політичну та функціональну складову. Повинні бути інституціоналізовані процеси, стандарти, критерії ефективності, на основі яких кожне міністерство та відомство будуть здійснювати комунікаційну функцію. Найкращі практики для цього варто пошукати як за кордоном, так і в комерційному та недержавному секторах в Україні, і сьогодні громадськість готова долучатися до розробки цих критеріїв і стандартів.

Расскажите друзьям про новость

Новое видео