12 Мар 2008, 08:24

НАМ звернулася до Верховної Ради

НАМ звернулася до Верховної Ради

Сьогодні Незалежна Асоціація телерадіоМовників(НАМ) звернулая до Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформації із зауваженнями щодо проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про рекламу" (щодо запобігання реклами проституції, №2049, зареєстрований 12.02. 2008 р.) та із проханням врахувати наші пропозиції до цього проекту в частині регулювання реклами на телебаченні та радіо.

 

Зокрема, у ст. 1 Закону , у визначенні терміну "прихована реклама" після слів "…про особу…" доповнити словом ", вакансію". У ст. 1 Закону , у визначенні терміну "реклама"  після слів "… про особу…" доповнити словом ", вакансію", і також після слів "…таких особи…" доповнити словом ", вакансію".

 

На що Центр законодавчих ініціатив НАМ зауважив, що запропоновані зміни спрямовані на визнання рекламою оголошень про вакансії. "Проте, навіть з урахуванням фактичної відсутності визначення реклами в українському законодавстві, міжнародні та європейські норми свідчать про визнання рекламою лише такої інформації, яка спрямована на просування певного товару, ідеї, тощо. Тому оголошення про вакансії, а так само і оголошення про наміри придбати певні товари не можуть бути визнані рекламою.

 

Крім того, слід розрізняти діяльність щодо надання послуг повій та сутенерство, яке є кримінально карним діянням, а отже не вимагає регулювання у сфері господарських відносин, до яких належить рекламна діяльність.

 

Оскільки шляхом подання оголошень про вакансії фактично здійснюється не реклама проституції, а сутенерство, то і додаткового регулювання такі оголошення не потребують: за умови виявлення факту сутенерства вони в будь-якому разі будуть визнані одним із способів визначення злочину.

 

Також слід зазначити, що запропонований у проекті розподіл оголошень фізичних осіб за об'єктом суперечить логіці закону відносно природи реклами та приватних оголошень: реклама відмежовується від оголошень за предметом  — товаром, який використовується у підприємницькій діяльності, тобто такій діяльності, що здійснюється систематично і спрямована на отримання прибутку.

У разі, якщо дійсно існує суспільна проблема, пов'язана із поширенням оголошень про вакансії та приватних оголошень громадян, її треба вирішувати шляхом внесення відповідних змін до законів "Про інформацію", "Про телебачення і радіомовлення" та "Про друковані ЗМІ", зазначається у пропозиціях НАМ.

 

У законопроекті №2049 також зазначено: "Доповнити ст. 8 новою частиною 4.1 у такій редакції: "4.1. У рекламі діяльності з посередництва у працевлаштуванні на роботу за кордоном посередник указує в рекламі своє повне найменування, адресу, зазначену в ліцензії, номери телефонів, серію, номер і дату видачі ліцензії та орган ліцензування — Мінпраці, а також назви країн, на посередництво у працевлаштуванні в яких видана відповідна ліцензія."

 

На що Центр законодавчих ініціатив НАМ зауважує: щодо телевізійної та радіо реклами, то досвід її дослідження свідчить про те, що переобтяження рекламних оголошень інформацією призводить не до кращої поінформованості споживача реклами, а навпаки — до зниження рівня сприйняття ним необхідної інформації. Запам'ятати повне найменування та адресу юридичної особи після одноразового проголошення в ефірі або кількасекундної демонстрації на екрані практично  неможливо. Втім, у разі необхідності, їх можна дізнатися за реквізитами ліцензії в Мінпраці.

 

Також викликає заперечення необхідність перелічення назв країн, на посередсництво у працевлаштуванні в яких видана відповідна ліцензія. Адже сам факт наявності ліцензії Мінпраці свідчить про легальність роботи підприємства із працевлаштування, що ж до порушень умови ліцензії, то це сфера контролю ліцензуючого органу , а не виробника та розповсюджувача реклами.

 

"Ці зміни, як і багато інших запропонованих проектів, спрямовані на встановлення необгрунтованих вимог та обмежень щодо поширення реклами. Крім того і раніше не дуже чітко виписане поняття "реклама" остаточно розмивається шляхом включення до нього таких неоднорідних явищ, як некомерційні оголошення фізичних осіб, оголошення про вакансії, тощо. Це неминуче призведе до того, що застосування норм законодавства про рекламу, стане ще більш суб'єктивним та непередбачуваним",  — зазначила керівник Центру законодавчих ініціатив НАМ Ольга Большакова.

 

Незалежна Асоціація телерадіоМовників

Расскажите друзьям про новость

Новое видео