Марсі Шор:як знайти правду у світі постфактів
13 Май 2017, 06:44

Марсі Шор:як знайти правду у світі постфактів

Професорка Єльського університету про теперішні часи журналістики

Автор материала

Професорка історії у Єльському університеті Марсі Шор не приховує, що вважає теперішній час дуже похмурим. На її думку, високі рейтинги популістів, перемога Дональда Трампа, свідчать, що в найближчому майбутньому світ чекає немало випробувань. Втім, темні часи закінчуються, і в наших силах зробити так, щоб вони закінчилися швидше. Саме тому свою промову, яка відкриватиме V Lviv Media Forum, Марсі назвала знаменитим іменем від Вацлава Гавела — «Сила безсилих».

Маруся Маруженко
MMR-geek

Які події або досягнення в своїй професійній діяльності протягом останнього року ви вважаєте найбільш важливими та цікавими?

Минулоріч я завершила свою книгу про Майдан — The Ukrainian Night: An Intimate History of Revolution. Вийде англійською мовою вже незабаром. Цей проект був у центрі мого інтелектуального життя останні три роки.
Іншим важливим для мене «проектом» було викладання. Завжди любила цей процес, а після перемоги Трампа у листопаді вважаю викладацьку діяльність особливо важливою. Студенти Єльського університету особливо схильні бути самовпевненими. Коли ж я зайшла в аудиторію 9 листопада, у середу, переді мною сиділи спустошені люди. Я не могла почати їх запевняти, що все буде добре. Навпаки, я не думала — і не думаю досі — що все буде добре. Однак я могла допомогти їм і собі обдумати і зрозуміти, що ж вони відчувають. Ми читали різні тексти, наприклад, «Незадоволеність культурою» Фройда, «Поневолений розум» Мілоша і «Джерела тоталітаризму» Арендт. Власне, з минулого листопада я кілька разів відчувала: найважливіше, що ми можемо зараз зробити — це (пере)читати Ганну Арендт.

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

Які події в світі медіа у 2016 — початку 2017 років вразили вас найбільше?

Після виборів у листопаді головні видання Америки — The Washington Post, The New York Times — почали не тільки писати про те, що сказав новообраний президент, а й вказувати, коли його заяви були неправдиві. Мейнстримні журналісти вживали речення типу «Немає свідчень, що підтверджують цю заяву», «Трамп, не навівши доказів, стверджує, що Обама прослуховував його телефон» і «Всупереч словам Трампа, авіаносець не направлявся до Японського моря стримувати Північну Корею. Натомість він рухався у протилежному напрямку, щоб взяти участь у навчаннях в Індійському океані за три тисячі миль від місця, згаданого Трампом». 

Фактчекінг у журналістиці був за лаштунками. Фактчекери перевіряли джерела і цитати перед тим, як стаття ішла в друк. Зараз же відбувається процес оголення процесу, за яким редактори й журналісти перевіряють факти. Хорошим прикладом є історія про те, як висвітлював президентську кампанію журналіст Девід Фарентольд.

Які найголовніші виклики, на вашу думку, стоять перед медіаспільнотою світу загалом і медіа вашої країни зокрема?

Зараз перед усіма стоїть один виклик: як знайти правду у світі постфактів, де зв’язок між реальністю і телереальністю зникає так швидко, як ніколи раніше.
Я багато роздумувала про значення правди і брехні у часи комунізму і в часи постмодерного суспільства. 

Я багато роздумувала про значення правди і брехні у часи комунізму і в часи постмодерного суспільства. На Lviv Media Forum 2017 хотіла б почути від старших за мене журналістів, який досвід, здобутий в комуністичні часи, може мати особливе педагогічне значення сьогодні. Також прагну дізнатися про те, що спільного і відмінного журналісти та письменники бачать у радянській пропаганді та піарі в епоху «постправди».

13 Май 2017, 06:44
Расскажите друзьям про новость