05 Авг 2009, 15:45

Кількість новинних сюжетів із підозрою на «джинсу» зростає

У липні 2009 року громадська організація «Телекритика» представила фаховий моніторинг якості новин п’яти всеукраїнських телеканалів

Кількість новинних сюжетів із підозрою на «джинсу» зростає

У липні 2009 року громадська організація «Телекритика» представила фаховий моніторинг якості новин п’яти всеукраїнських телеканалів (Нового каналу, СТБ, ТРК «Україна», К1 і 5-го каналу) та продовжувала щотижневий моніторинг дотримання журналістських стандартів у інформаційних програмах центральних телеканалів.

За висновками експертів ТК, кількість сюжетів, що мають непрямі ознаки замовності, протягом місяця зросла. Зокрема в останній тиждень місяця новини телеканалу ICTV містили 4 таких матеріали; Нового каналу та «1+1» — по 3 матеріали, «Інтера» — 2, Першого каналу, СТБ та ТРК «Україна» — по одному матеріалу. Не виявлено таких сюжетів лише у новинах 5-го каналу. Тим часом у перші тижні липня були виявлені лише поодинокі сюжети з підозрою на «джинсу» на декількох телеканалах.

Серед імовірних замовників «джинси» можна виділити штаб Арсенія Яценюка – незбалансованими на його користь виявились сюжети «Інтера», СТБ та Нового каналу. У підсумкових інформаційно-аналітичних програмах телеканалу «Інтер» простежується відвертий піар Арсенія Яценюка як потенційного лідера президентських перегонів із використанням маніпуляцій, результатів соцопитувань та чорного піару проти його ймовірних опонентів. Зокрема, у програмі «Подробиці тижня» за 26 липня було названо без посилань на конкретні джерела суму прогнозованих витрат на президентську кампанію кандидатів: Арсеній Яценюк начебто витратить 40 млн доларів, Віктор Янукович 150-250 млн доларів, а Юлія Тимошенко – 2 мільярди гривень.

Також моніторинг фіксує значну кількістю порушень базових журналістських стандартів у новинах «1+1» (8 сюжетів протягом останнього тижня),  «Інтера» (6 сюжетів), ICTV (5) та Нового каналу (4). Не виявлено грубих порушень лише у новинах СТБ. Однією з головних тенденцій висвітлення актуальних політичних подій залишається їх штучна скандалізація, коли, наприклад, парламентський процес подається як послідовність сутичок та блокувань трибуни, а бійка між двома політиками стає новиною дня. Подекуди непрофесійність телевізійників виявляється кричущою: зокрема, практично всі телеканали повідомили про начебто зняття депутатської недоторканності з Віктора Лозинського, тоді як насправді він був позбавлений депутатських повноважень за власним бажанням.

Із червня 2009 року у рамках проекту «У-Медіа» «Моніторинг дотримання журналістських стандартів та підвищення медіаграмотності широкого кола українських громадян», що реалізовується громадською організацією «Телекритика» та ГО «Інститут масової інформації» за підтримки Internews Network, на сайті «Телекритика» щотижня публікується аналіз дотримання професійних стандартів у роботі інформаційних служб українських телеканалів. Проект спрямований на підвищення рівня медіаграмотності  українського суспільства, стимулювання медіа до відповідальності та дотримання журналістських стандартів, підвищення якості медійного продукту.
 
Моніторинг координує тренер МГО «Інтерньюз-Україна», визнаний медіаексперт Ігор Куляс. Він аналізує якість новинних випусків десяти провідних телеканалів («Інтер», «1+1», ТРК «Україна», СТБ, Новий, ICTV, 5 канал, К1, ТВі, Перший національний) за спеціально розробленою методикою, яка містить 24 критерії для оцінки кожного новинного випуску та 29 — для оцінки кожного окремого сюжету. Система Ігоря Куляса (пояснення — 1, 2, 3 частини) ґрунтується на досвіді, набутому протягом майже 20-річної роботи на українських та західних телеканалах.  Матеріалу проекту читайте у рубриці «Медіаграмотність» сайту «Телекритика».

Расскажите друзьям про новость

Новое видео