03 Апр 2008, 12:59

Кияни обирають великі роздрібні мережі

Кияни обирають великі роздрібні мережі

Переважна більшість киян (70%) надають перевагу супермаркетам та гіпермаркетам для здійснення своїх покупок. Найбільш популярними залишаються супермаркети «Сільпо» — 26% киян вважають їх своїм основним місцем покупок.

 

Серед основних причин вибору основного місця здійснення покупок мешканці Києва називають розташування поблизу дому чи роботи, широкий асортимент товарів та прийнятний рівень цін. Про це свідчать результати п'ятої хвилі дослідження ринку роздрібної торгівлі м Києва, яке компанія GfK Ukraine здійснила 2007 року.

 

Великі роздрібні мережі — основні місця покупок для киян

 

В 2007 році лідером серед мереж/магазинів, де мешканці Києва здійснювали найбільше покупок, залишалася мережа магазинів «Сільпо» (26%), несуттєво, але збільшивши свій показник у порівнянні з 2006 роком.

 

Мережу супермаркетів «Велика Кишеня» своїм основним місцем покупок назвали 16% респондентів (на 5 п.п. менше ніж 2006 року), «Фуршет» — 11%, «Фора» — 8%, «Мегамаркет» — 7%. Звичайний ринок/базар залишається основним місцем покупок для 6% киян (8% у 2006 році).

 

Загалом, більше 70% киян назвали гіпермаркети та супермаркети основними місцями здійснення покупок продуктів харчування у 2007 році. Порівняно до 2006 року цей показник зменшився на 6 п.п., що відбулося за рахунок скорочення кількості респондентів, які вважають супермаркети своїм основним місцем покупок (59% проти 68% у 2006 році).

 

Одночасно у киян більшої популярності набули дискаунтери та спеціалізовані продуктові магазини. Також покупці дещо частіше називали гіпермаркети основним місцем здійснення своїх покупок у порівнянні з 2006 роком, а ринки/ вуличну торгівлю, навпаки, рідше.

 

Таблиця 1. Місця покупки, де здійснюють найбільше покупок (основне місце покупок), % респондентів

 

Місце покупки

2006 рік

2007 рік

Супермаркет (великий продуктовий магазин, 4-15 кас)

68%

59%

Гіпермаркет (більше 15 кас, більша частка непродовольчих товарів)

9%

12%

Дискаунтер (обмежений вибір товарів, низькі ціни, переважно гуртова торгівля)

7%

9%

Ринок, вулична торгівля, кіоск, палатка, павільйон

7%

6%

Магазин гуртової торгівлі

6%

6%

Спеціалізований магазин (наприклад «Молоко», «Овочі-Фрукти»)

0%

4%

Невеликий магазин із самообслуговуванням (менше 4 кас)

1%

3%

Продуктовий магазин із обслуговуванням продавцем через прилавок

1%

1%

 

2007 року зменшилась кількість респондентів, які ніколи не бачили продукти, що випускаються під власною торговою маркою роздрібної мережі (private labels): від 53% в 2006 році до 47% в 2007 році. Майже третина респондентів повідомили, що купують такі товари.

 

Як кияни оцінюють роботу роздрібних мереж

 

Серед основних причин вибору основного місця здійснення покупок покупці називають: (1) розташування поблизу дому чи роботи (72% киян зазначили цей критерій); (2) широкий асортимент товарів (48%) та (3) прийнятний рівень цін (35%).

 

Характеристика «Знаходиться поблизу дому або роботи» є рівноцінно важливою для всіх груп респондентів за рівнем добробуту. Для респондентів з рівнем добробуту «вище середнього та високим» широкий асортимент товарів є набагато важливішими, ніж для респондентів з низьким рівнем добробуту. В той час як для менш забезпечених груп респондентів важливіше прийнятний рівень цін.

 

Значно виросла частка киян, які «дуже задоволені» та «скоріше задоволені» якістю обслуговування в супермаркетах «Білла» (87% проти 76% в 2006 році). Завдяки цьому «Білла» посіла першу сходинку у рейтингу по задоволеністю якістю обслуговування в найбільших торговельних мережах Києва. Далі йдуть «Караван» та «Мегамаркет» (82% респондентів), а також «Велика кишеня» (77%).

 

Довідкова інформація

 

В основі дослідження лежить опитування мешканців Києва. Перша хвиля опитування проводилася в жовтні 2003 року, друга — в листопаді 2004 р. і січні 2005 р.; третя хвиля — в листопаді 2005 р. і четверта — в грудні 2006 р. і п'ята — жовтень 2007 р.

 

В кожній з трьох перших хвиль було опитано 1000 випадково відібраних респондентів, а в четвертій і п'ятій — по 600 респондентів.

 

Респондентом була людина, яка відповідає в домогосподарстві за здійснення щоденних покупок продуктів харчування та непродовольчих товарів повсякденного вжитку.

 

Метод опитування — CATI (телефонні інтерв'ю за допомогою комп'ютера).

 

Під час аналізу даних було використано елементи наступних методик: GfK*Loyalty Plus — для оцінки лояльності покупців щодо основного місця покупок та вимірювання сили впливу різних показників роботи магазинів на лояльність;GfK*Navigator — для виявлення розривів та ніш у пропозиції послуг роздрібних мереж (матриця пріоритетності характеристик роботи магазинів).

Расскажите друзьям про новость

Новое видео