Кияни надають перевагу великим роздрібним мережам
18 Апр 2007, 10:02

Кияни надають перевагу великим роздрібним мережам

Кияни надають перевагу великим роздрібним мережам

Результати дослідження ринку роздрібної торгівлі м. Києва 2003–2006
 
Гіпермаркети та супермаркети набувають ще більшої популярності

В 2006 році основними місцями здійснення покупок продуктів харчування та непродовольчих товарів повсякденного попиту для киян були «Сільпо» (24%), «Велика Кишеня» (20%), «Фуршет» (15% респондентів), «Metro C&C» (6%), ринок/вулична торгівля (6%) та «МегаМаркет» (6%). Порівняно з 2005 роком помітно змінились частка «Сільпо» (зросла приблизно на 6 в.п.), частка ринку/вуличної торгівлі (зменшилась на 5 в.п.) та «МегаМаркету» (зросла на 2 в.п.). Загалом, майже 80% киян вважають гіпермаркети та супермаркети основними місцями здійснення покупок харчових продуктів у 2006 році (в порівнянні з 75% в 2005 році).

Крім того, в 2006 році покупці помітно частіше називали гіпермаркети основним місцем здійснення своїх покупок порівняно з 2005 роком, а ринки/вуличну торгівлю, навпаки, значно рідше. Однак, ринки/вулична торгівля залишається другим за важливістю місцем купівлі продовольчих товарів — таким його назвали 31% респондентів. На ринках/у вуличних торговців найчастіше кияни купують свіжі овочі, фрукти, свіже м’ясо та сигарети. Найчастіше перевагу ринкам для здійснення покупок надають домогосподарства з низьким доходом, а також респонденти у віці 60 років і старші. Кияни стають більш вимогливими Близьке розташування до домівки чи роботи (69% респондентів), широкий асортимент товарів (43%) та прийнятний рівень цін (42%) залишилися трьома основними критеріями, на які кияни перш за все орієнтуються при виборі основного місця здіснення покупок. Разом з тим, в 2006 році близьке розташування рідше згадувалось в якості основної причини, ніж в 2005 році (в 2005 році цей фактор мав важливе значення для 74% респондентів), в той час як свіжість та якість продуктів, швидке обслуговування/ відсутність черг та зручні часи роботи згадувались набагато частіше. 23% киян при виборі основного місця покупок звертали увагу на наявність там свіжих та якісних продуктів (у порівнянні з 18% у 2005 році) та для 15% респондентів мало важливе значення швидке обслуговування та відсутність черг (у порівнянні з 7% у 2005 році). На думку киян, найбільш якісне обслуговування забезпечують «Караван» (93% респондентів-його клієнтів «дуже задоволені» та «скоріше задоволені»), «МегаМаркет» (87%), «Велика Кишеня» (85%) та «Фуршет» (85%). Найбільше киян задовольняє асортимент товарів, який пропонують «Караван» (96% респондентів, які «дуже задоволені» та «скоріше задоволені»), «Metro C&C» (96%) та «Фуршет» (94%). За задоволеністю  рівнем цін лідером є «Metro C&C» (88% респондентів, які «дуже задоволені» та «скоріше задоволені»).

Методологія проведення дослідження

В основі дослідження ринку роздрібної торгівлі в Києві лежить опитування мешканців Києва. Перша хвиля опитування проводилась у жовтні 2003 року, друга — в листопаді 2004 р. і січні 2005 р.; третя хвиля — в листопаді 2005 р. і четверта — в грудні 2006 р. В кожній із перших трьох хвиль було опитано 1000 випадково відібраних   еспондентів, а в четвертій — 600 респондентів. Респондентом була людина, яка відповідає в домогосподарстві за здійснення щоденних покупок продуктів харчування та непродовольчих товарів повсякденного попиту. Метод опитування — CATI (телефонні інтерв’ю за допомогою комп’ютера). GfK Ukraine здійснює регулярне дослідження роздрібної торгівлі продуктами харчування та непродовольчими товарами повсякденного попиту в Києві з 2003 року.

GfK Ukraine — українська дослідницька компанія, яка пропонує повний перелік послуг з
опитувань та досліджень ринків в Україні, Молдові та Бєларусі. GfK Ukraine входить до міжнародної дослідницької мережі GfK Group – четвертої за розмірами дослідницької групи в світі. GfK Group об’єднує більше 130 компаній у 70 країнах світу.

Расскажите друзьям про новость