Звісно, як і для багатьох бізнесів, для медіа і радіо в тому числі, введення жорсткого карантину у зв’язку із пандемією коронавірусу, стало певним стресом. До цього ніхто не був готовим. До змін умови життя, роботи та скорочення рекламних та маркетингових бюджетів. Так, це стало незапланованою втратою частини рекламних надходжень. Деякі бізнеси призупинили свою діяльність, деякі припинили її зовсім. Відповідно, затрати на маркетинг просто не стали потрібними.
Проте, є добра частка рекламодавців, котрі, навпаки, активізували свою рекламну діяльність, усвідомлюючи, що активність у важкі часи допоможе ефективніше вибратись із кризових обставин.
Більшість із рекламодавців TAVR Media переосмислили свої комунікативні повідомлення, зробивши їх цілком релевантними ситуації, яка склалась в житті людей.
Скажімо, червона ікра рекламується в контексті корисності для зміцнення імунітету, салони авто запустили продаж машин через інтернет, АЗС активно рекламують безконтактну сплату за пальне за допомогою мобільних додатків, також населення інформують стосовно можливості продаж продуктів харчування на маркетплейсах, сервіси з доставки просувають свою безпечність через можливість працювати безконтактно.
Загалом, як показує майже півторамісячна практика жорстких карантинних обмежень, радіо впевнено справляється із змінами в житті, бізнесі та поведінці аудиторії.
Звісно, фізично, як і більшість свідомих українців, радійники працюють з дому.
Поза тим, як і в нормальному житті, працюють креативно, оперативно та ефективно. Запущений наприкінці 2019 року проект RadioPlayer стабільно набирає аудиторію. На 1 квітня мобільний додаток для слухання радіо відзначив 100 тис. активних користувачів за місяць. І слухання українських радіостанцій через наш додаток продовжує рости. Що логічно, бо це найзручніший спосіб слухати радіо у смартфоні. Навіть на карантині.
Тож загальна кількість українських онлайн-слухачів станцій TAVR Media у березні-квітні не відрізняється від лютого (а деякі онлайн-станції додали навіть по 10-15%). Тобто людина може й надалі працювати в офісі, може перейти на віддалену роботу з дому або ж взагалі бути в повній самоізоляції. Але слухати улюблене радіо в HD-якості не припинить в будь-якому випадку.
Лояльна аудиторія станцій залишається стабільною, середньодобове слухання в групі 12-18-річних зростає. Зміна життєвого графіка слухачів потягнула за собою деякі зміни у слуханні радіо.
Наприклад, у віці 12-65 домашнє слухання середньодобового охоплення виросло на 7 %, у віці 25-45 років середньодобове охоплення виросло на 12 %.
Безпосередньо слухачі TAVR Media виглядають ще більш активними. 12-65-річні почали слухати вдома на 20% більше, і 19 % відсотків додали ті, хто слухають вдома у віці 25-45. (Дані TNSDAR W’1 2020 vs W’4 2019, міста 50 000 +). Тобто активна працездатна частина населення, яка до карантину частіше слухала радіо в авто, перенесла своє слухання на домашній режим. З огляду на це та нові реалії життя радіо доволі швидко адаптувалось до карантинних умов.
Оскільки слухачеві критично необхідно зараз чути релевантну ситуації інформацію, радіостанції внесли певні корективи у свої ефірні сітки. В ефірах станцій групи TAVR Media запущено ряд проектів, які напряму стосуються життя людей в умовах самоізоляції. Усвідомлюючи те, що життя людей в карантині дещо змінено в часі, «Хіт FM», «Русское Радио Україна», «Радіо ROKS», «Мелодія FM» та «Наше Радіо» змістили свої ранкові шоу на годину. Замість звичної 7 ранку, вони починаються тепер о 8.00.
Також на «Радіо ROKS» зазвучало нове вечірнє шоу із ведучою Сонею Сотник, де слухачі можуть поспілкуватись з нею та один з одним, а на «Русское Радио Україна» відновлено програму привітань «Стол заказов». Оскільки спілкування — це саме те, чого нам всім зараз критично бракує.
А радіо — це чудовий співрозмовник.
Так було і до карантину, так є і зараз. Як соціально-відповідальне медіа, радіостанцїї групи випускають у своїх ефірах дуже важливий проект. «Відповідальний бізнес» — це короткі розповіді про ті компанії, які сьогодні активно допомагають у боротьбі з коронавірусом.
Проект «Подяка медикам», котрий щодня виходить на всіх радіостанціях холдингу, дає кожному українцеві можливість подзвонити на автовідповідач радіостанції та особисто подякувати медпрацівникам, котрі щодня тепер на передовій боротьби із хворобою. Завдяки новим проектам в ефірах радіо мільйони людей в Україні мають можливість поділитись своїм досвідом, як вони переживають непрості умови карантину, передати привіт чи привітати з днем народження тих, із ким не мають можливості спілкуватись особисто.
І, звісно ж, розваги ніхто не відміняв. У карантинних умовах популярна на «Хіт FM» фан-зона продовжує виходити, тож слухачі мають змогу бачити та слухати своїх улюбленців в домашніх умовах.
Отже можна сміливо робити висновок, що радіо повело себе доволі адаптивно до критичних умов, що оцінив слухач.