Ярина Ключковська про те, як загартувалася галузь комунікацій
MMR запускает предновогодний , чтобы вдохновить коллег по рынку позитивными профессиональными импульсами на 2015 год. В рамках проекта специалисты из сферы медиа и коммуникаций делятся основными выводами и уроками 2014 года, кейсами, которые запомнились, и трендами, которые будут важными в новом 2015 году.
"Дороге "те, що нас не вбиває"! Ми вже достатньо сильні! Зупинись, будь ласка!" — ця фраза з популярної в соцмережах картинки постійно спадає мені на думку останній рік. Порівняно з тим, через що ми проходимо, 1998-й і 2009-й здаються просто легкими потрясіннями. Комунікаційна галузь гартується в горнилі як не революції, то війни. І, мушу сказати, виходить із цих випробувань з честю.
Честь у кишеню не покладеш, і нею не виплатиш зарплату працівникам. Але — і це головний здобуток останнього року — ми нарешті навчилися цінувати свою честь і гідність більше, ніж набиті кишені, екзотичні поїздки і трендові ґаджети.
Euromaidan PR, "Я — крапля в океані", "Не дай русскому", фестиваль Made in Ukraine, Communicating a New Ukraine, Український кризовий медіа-центр — всі ці проекти народилися не від великого бажання заробити грошей чи засвітитися на фестивалі, а від щирого прагнення докласти свій талант до змін, виразивши свої цінності. Скільки чудових плакатів створено! Скільки digital-проектів запущено! Скільки прекрасних текстів написано! Скільки волонтерських ініціатив реалізовано, без огляду на погодинні розцінки висококваліфікованих спеціалістів! Ми навчилися реально впливати на громадську думку, вести за собою людей, збирати фінансування на ті справи, за які нам болить.
А ще — ми навчилися не здаватися, не опускати рук, не падати духом. Ми вирішили, що агресія сусідньої країни — не привід для життя зупинитися. PRAVDA Awards і PR-майстерні від UAPR, meetup`и від Оксани Гошви, PR-програми в бізнес-школах — навіть у критичних ситуаціях ми знаходимо час і енергію шукати натхнення і розвиватися.
І головне. Нарешті суспільство повною мірою усвідомило, наскільки великою є роль комунікацій у нашому світі. Не "піару", який наводить глянс і замилює очі, а саме повноцінної комунікації, коли всі сторони слухають одні одних.
Україна вивчила урок попередньої влади: якщо не прислухатися до своїх стейкхолдерів, то одного дня доведеться втікати від мільйонів розлючених людей. На прикладі сусідньої країни, Україна затямила: багато нафти — це ще не відповідь на всі питання. Україна на досвіді пересвідчилася: у кризу — чи то у війну, чи після авіакатастрофи — якість комунікацій визначає твоє майбутнє. Україна зрозуміла: якщо не організувати стратегічний діалог заздалегідь, то потім програєш в інформаційній війні.
Чи легким буде 2015 рік? Звичайно, ні. Ні керівники держави, ні економісти не можуть пообіцяти нам нічого доброго. Але я дивлюся в майбутнє з оптимізмом. Бо нас не злякати маленькими бюджетами: ми вміємо затягувати пояси. Ми компенсуємо брак ресурсів шаленим креативом і стратегічним мисленням. Якщо ми щиро вболіваємо за справу, нас ніщо не може зупинити. Якщо ми добре засвоїли всі уроки, вивчені за минулий рік, но і в новому році точно справимося!
Ярина Ключковська, консультант зі стратегічних комунікацій, співзасновниця Українського кризового медіа-центру