Какие направления деятельности сейчас развивает UDAC?
Роман: Зараз ми стандартизуємо «стратегію» та говоримо про неї як основний продукт, який відрізняє діджитал-агенції від інших агенцій на ринку — веб-, продакшен-студій, SEO-агенцій та інших.
Хоча стратегія як продукт наближує нас до традиційних рекламних агенцій, сутність цього продукту відрізняється. Поки чіткі відмінності не окреслені, ми формулюємо та визначаємо їх розмірковуючи, що таке правильний стратегічний продукт і на які підпродукти він може розпадатися (SMM стратегія, UX, комунікаційна стратегія, позиціонування і тд).
Структуризація цих продуктів допоможе профілюватися агентствам всередині UDAC. Як агенції, так і клієнти будуть розуміти, що, наприклад, одна агенція краща в SMM-стратегії, друга — в позиціонуванні, а третя — в медійній стратегії, і т.д. Клієнтам буде легше орієнтуватися на рекламному ринку, а нам буде легше пропонувати грамотний чіткий продукт.
Завжди, коли на ринку виникає нова ситуація, гравці хочуть стандартизувати вимоги до того чи іншого продукту. Вони визначають, яким він має бути для того, щоб його вважали якісним. Саме це ми робимо із продуктом «стратегія» — визначаємо, яким є стандарт стратегії на ринку. Це дуже добре та корисно для клієнтів, адже вони розуміють, чи купують стандартизований/недостандаризований продукт.
Виталий: Сейчас продукт «диджитал стратегия» разросся, появилось много разных инструментов, которые по причине своей масштабности превратились в отдельные полноценные инструменты. Если раньше SMM был тактическим инструментом, то сейчас есть цели и задачи, когда необходима только SMM стратегия.
С какими сложностями сталкивается комитет на рынке?
Виталий: Точнее будет сказать, что это рынок столкнулся со сложностями.
Роман: Основна наша складність є і нашим бенефітом — те, що індустрія дуже швидко розвивається, і по суті, все, що ми знаємо, генерується з практики, а не теорії.
Маркетинг стрімко змінюється через трансформацію поведінки споживача. І основний чинник цих змін — діджитал. Агенції та клієнти, які цього не зрозуміють, просто приречені на занепад.
Какие ценности важны для UDAC?
Виталий: нас всего 15 и мы очень хорошо знаем друг друга, находимся на одном рынке, участвуем в одних тендерах. Мы существуем только потому что у UDAC есть экономические причины и ценностной фундамент. Наши самые главные ценности — порядочность и открытость. Кроме того, мы абсолютно открыты как категория. Ни в одном другой категории нет и близко такого уровня открытости информации об эффективности.
Роман: Основні цінності — це прозорість, відкритість та порядність. Коли ми почали працювати, то почали з боротьби над непорядними тендерами. Зараз ми можемо сказати, що нам це вдається і ми плануємо розвивати прозорість на ринку та чистоту правил. Завдяки поясненням клієнту, як працювати більш легко, прозоро та результативно, ми наголошуємо на ефективності.
Ми вдосконалюємо продукт для того, щоб він приносив максимальну користь, а цифра цьому сприяє через свою прозорість — в ній можна все прорахувати, визначити, промоніторити. Вона є поєднанням і порядності та ефективності.
Сьогодні мати компетентний маркетинг-відділ всередині компанії нереально. І в майбутньому роль маркетинг директора буде у виборі, яку агенцію найняти. Адже останні мають крос-категорійну компетенцію, використовуючи різні ситуації та інструменти.
Раніше в FMCG якщо ти запускав якийсь софт-дрінк, то міг ще років 20 запускати його. А зараз так вже не спрацьовує. Те що ти робив 5 років тому — нерелевантне. Для того, щоб мати змогу вирішувати такі ситуації, як раз треба бачити крос-категорійний досвід. Якщо в менеджера немає e-commerce досвіду, то він і FMCG круто робити не зможе. Ми розуміємо це, у нас зараз 15 бізнесів, і всі вони з різних категорій. Ти з ними працюєш і бачиш, які є тренди і ситуації, можеш використати одні знання на користь іншого і навпаки.
Какие видимые бенефиты от членства в UDAC?
Роман: Членів UDAC запрошують у великі тендери. Раніше клієнт не розумів, де взяти список агенцій до участі в тендері, проте зараз він приходить в UDAC та обирає.
Виталий: Для молодого агентства очевидный бенефит — попадание в «пул агентств UDAC», после чего их просто начинают звать в тендера, в которые раньше не звали. Также это возможность задавать стандарты, совместно с другими членами комитета продвигать правильные digital-мысли на рынок. Еще очень важно, что мы не бюрократическая машина. Если есть какая-то проблема, мы собираемся и её решаем.
Роман: Поки нас доволі мало, ми маємо можливість приймати рішення доволі швидко, а також ефективно його впроваджувати.
Какие задачи ставит перед собой UDAC?
Роман: Стратегічна задача UDAC — збільшення частки діджитал в рекламному спліті. В багатьох сегментах, наприклад, значення використання інтернету значно більше, ніж в інших. Наприклад, 55% молодої аудиторії взагалі не дивиться телевізор на тижневій основі, а в інтернеті в середньому проводить по 6 годин на день. Коли ми правильно порівнюємо можливості Інтернету з іншими медійними каналами, то бачимо, що насправді в нього має бути інвестовано значно більше, аніж відбувається по факту.
Незважаючи на те, що частота і заглиблення в цифрі значно більші, ніж в традиційних медіа, на нього все рівно виділяють лише 5–10% бюджету через те, що маркетинг-директори ще мають стару телевізійну память, а інтернет для них — це незрозуміла історія.
Ми маємо показувати цінність діджитала для того, щоб збільшувати чек в клієнтському спліті відповідно до цінності, яку може принести інтернет. Ми маємо, як доказати та розказати про необхідність більших інвестицій. Проте іноді, коли у нас є реальні підтвердження ефективності, людям важко у них повірити. Наприклад, з нашою агенцією була така ситуація, коли ми подали кейс на Effie, а жюрі нам просто сказали: «Ми вам не віримо».
Виталий: Я думаю, что наша цель «увеличивать долю в сплите» примерно похожа на цель «влиять на глобальное потепление». Да, мы пытаемся доносить эту мысль до маркетологов, но это больше похоже на гуманитарную миссию.
Каким должно быть агентство, чтобы стать членом комитета?
Роман: Користуючись нагодою, з радістю повідомляю про те, що нещодавно до нас приєдналась агенція Postmen.
Для того, щоб стати членом UDAC, агенція має відповідати 3 критеріям:
1. Агенція має мати 2 роки досвіду роботи на ринку.
2. Агенція має мати релевантні кейси, які включають комплексну стратегічну роботу з брендом чи продуктом.
3. Рекомендації мінімум 2 членів UDAC. Агенції-дійсні члени UDAC повинні презентувати нового кандидата та розповісти, чому вони вважають, що ця агенція є достойним кандидатом.
Ми повинні бути упевненими, що до нас приєднується учасник, який буде відповідати нашому профілю. Коли ми залучаємо будь-яку нову агенцію, то повинні бути переконані, що завтра вона не закриється, робить саме діджитал + на такому рівні, який відповідає нашому.
В чем фишка таких профсоюзов на рынке?
Виталий: Других таких нет и мы думаем, что UDAC — правильный формат профессионального объединения, ведь мы созданы ради чего-то, а не просто так, «чтобы было». Мы очень деятельные; можно сказать, как спецназ — делаем малыми силами многое.
Против кого/чего приходится дружить?
Роман: Проти неефективності і непорядності.
Виталий: Есть серая зона тендеров, которые решаются. То есть это деньги, которые просто крадутся у владельцев компаний. Своей деятельностью мы уменьшаем эту зону, и наша цель — чтобы таких тендеров не было вообще. Если в тендер не позвали хотя бы одно агентство из 15 агентств UDAC — значит, он решаемый.
Роман: Ми хочемо, щоб тендери були чесними та прозорими. UDAC — це гарантія для того, хто проводить тендер, що він буде відкритим та зрозумілим.
Також ми боремося за зменшення «нецелесообразних инвестиций» в маркетинг. Тобто, якщо ви інвестуєте в маркетинг, то робите це з максимально зрозумілим фідбеком для бізнеса. Ми не робимо якусь магію, яку роблять інші канали: розмістився десь і не знаєш, що саме зробив, як розмістився і т.д. Ми прозорі, зрозумілі і пояснюємо, звідки що береться, стаєм зрозуміліші в показниках, прозоріші, відкритіші, і в результаті ефективніші.