За останні пів року Instagram збільшив кількість користувачів на 2,3 мільйона і вперше за цим показником випередив Facebook. Зараз аудиторія соцмережі – 17,3 мільйона користувачів і це на пів мільйона більше, ніж у Facebook. Про це йдеться у новому дослідженні соцмереж, яке провела комунікаційна агенція plusone social impact.
Аудиторія Facebook за останні пів року зросла на 800 тисяч – до 16,8 мільйона користувачів. На 700 тисяч збільшилася кількість людей, які користуються Facebook Messenger – зараз їх 10,7 мільйона.
До 27,8 мільйона осіб зросла аудиторія, яку можна охопити рекламними інструментами Meta. Це на 5,8 мільйона більше, ніж рік тому і на 3,8 мільйона більше за показник першого півріччя.
Instagram покращив свої позиції у всіх обласних центрах – показник проникнення зріс у середньому на понад 5%, а містами-лідерами стали Київ (+10%), Івано-Франківськ (+7,8%) та Запоріжжя (+6,8%). У Facebook динаміка гірша – частка користувачів соцмережі знизилася у восьми містах. Найбільше — у Луцьку (-8,1%) та Львові (-3,3%). Лідерами за зростанням кількості користувачів є Одеса (+5,8%), Суми (+3,1%) та Київ (+3,1%).
Середнє зростання показника проникнення Instagram в областях склало трохи більше 4%. Лідери за приростом – Київська (+10%) та Львівська області (+5,3%). У Facebook невелике падіння зафіксовано в Дніпропетровській (-0,1%) та Львівській областях (-0,3%), а середнє зростання показника проникнення трохи менше 2%.
Мешканці більшості регіонів користуються Facebook – ця соцмережа лідирує в 14 із 22 областей, які потрапили у дослідження. Instagram популярніший у Харківській (46% проти 37%), Київській (68% проти 60%), Запорізькій (43% проти 38%), Дніпропетровській (45% проти 42%), Чернівецькій (45% проти 42%) та Рівненській областях (42% проти 41%). На Миколаївщині відсоток проникнення обох соцмереж однаковий – по 39%.
Instagram випереджає Facebook за динамікою приросту аудиторії у більшості вікових груп. Facebook має кращі показники лише серед старшої аудиторії.
Основними користувачами Facebook та Instagram є жінки. Вони переважають чоловіків у всіх вікових категоріях, однак за приростом вперше чоловіча аудиторія Instagram випередила жіночу у більшості вікових категорій. А серед користувачів Instagram у віці понад 45 років жінок удвічі більше, ніж чоловіків.
Популярність десктопної версії Facebook знизилась у всіх вікових групах і зараз не перевищує 15%.
Найпопулярнішою соціальною мережею серед українців віком 18-24 роки став TikTok, аудиторія якого у цьому віковому сегменті складає 5,5 мільйонів користувачів. Це майже половина від загальної аудиторії даної соцмережі в Україні.
Коментар plusone social impact: Попри те, що ТікТок заявляє про наявність у нього більш ніж 5 мільйонної української аудиторії у віці 18-24, ця цифра є значно вищою за наявне в Україні населення у цій віковій категорії. На цю цифру міг вплинути фактор новизни соцмережі для багатьох користувачів. Вони, ймовірно, експериментують з форматами, тому мають по декілька акаунтів, які використовують паралельно. Це також можуть бути фейкові акаунти, які використовують для накрутки профілів, боти та інші фактори.
Загалом найпопулярнішою соцмережею серед повнолітніх українців є YouTube з аудиторією 23,5 мільйона користувачів. Facebook з 16,4 мільйонами користувачів займає друге місце за кількістю користувачів віком від 18 років. Далі йде Instagram з аудиторією 15,8 мільйона користувачів. На четвертому місці TikTok – 12 мільйонів користувачів.
YouTube випереджає інші соцмережі за аудиторією в Україні у чотирьох із п’яти вікових груп. Instagram на другому місці за аудиторією серед молоді. Загалом соцмережею користується 9,6 мільйона користувачів віком 18-34 роки. Натомість для тих, кому за 35 років, другою соцмережею після YouTube є Facebook.
За останні пів року Instagram збільшив кількість користувачів серед українців віком від 13 років на 2,3 мільйона і вперше за цим показником випередив Facebook. Зараз аудиторія соцмережі – 17,3 мільйона користувачів і це на пів мільйона більше, ніж Facebook (16,8 млн).