Графічний дизайн очима креативників: vol 1. Підхід та мова
02 Окт 2019, 12:00

Графічний дизайн очима креативників: vol 1. Підхід та мова

Спільний спецпроект ArtHuss, Projector та MMR. Рецензія на першу книжку серії «Основи. Графічний дизайн» кураторами курсу Graphic Design Fundamentals в Projector

Видавництво ArtHuss спільно з освітньою платформою Projector  анонсувало вихід серії книг «Основи. Графічний дизайн». Серед авторів серії — графічні дизайнери, викладачі, практики та дослідники, які сформулювали власну методологію «входу в професію». Кожна книжка розкриває окремий важливий аспект роботи графічного дизайнера — від базових понять та історичного дискурсу до генерування ідей та графічних стилів. 

ArtHuss, Projector та MMR оголошують про початок спільного спецпроекту, присвяченому огляду серії книг очима креативників. Першу книжку серії під назвою «Підхід та мова» рецензували засновники LLIWELL studio of creation, куратори курсу Graphic Design Fundamentals в Projector Нонна Старущенко та Гліб Капоріков.

Marketing Media Review
Печатное издание MMR — лучший офлайн-канал украинского маркетолога. Обновленный сайт MMR.ua — быстрорастущий проект с исключительной аудиторией профессионалов

Гліб: Думаю, що всі розуміють, що дизайн — це суто практична річ, і однієї чи кількох книжок вам не вистачить. Хоча правильна література може підштовхувати до рішень, приховувати інсайти, це додаткове джерело інформації та натхнення. Такий собі дороговказ, на чиї роботи подивитися, кого послухати. Навчитися ж дизайну тільки по книжкам і без постійної практики — неможливо.

Нонна: Якщо ми говоримо про інструменти в дизайні, то їх можна опанувати самостійно. Зараз є багато курсів, багато гайдлайнів в мережі. Якщо ж мова йде про техніку виконання чи відповідність рішення до брифу, тут уже виникає багато нюансів, які краще проходити з підтримкою ментора.

Гліб: Дизайн — це і про філософію. Коли ти починаєш «заходити» в дизайн, варто розуміти бекграунд. Хто і що раніше говорив і робив, із ким ти згідний, а з ким — ні. І куди рухатися далі.

КОНТЕКСТ

Нонна: У книжці є невелике занурення в контекст графічного дизайну. Є крута наочна схема, яка допоможе всім, хто буде вивчати історію дизайну, яка перегукується з історією мистецтва. Вона презентує зв’язки між стилями в історичному контексті.
Історичний контекст дуже важливий, коли ти вирішуєш вивчати дизайн. Кожний шрифт, кожний стиль співвідноситься з якоюсь епохою, несе власні змісти та сенси. Людина відчуває це, навіть якщо вона не експерт. Наприклад, вона зрозуміє, що плавучі шрифти в рослинному стилі мають романтичний характер.

Гліб: Історичну довідку супроводжують приклади, але не до кожного стилю. Якби її укладав я, то додав би ще більше прикладів. Автори перераховують найважливіші історичні стилі в дизайні. Цієї інформації достатньо, щоб зрозуміти, як розвивалася галузь історично, але варто уточнити, що для повноти розуміння неможливо обмежитися одним розділом, навіть однією книжкою. Потрібно пройти кілька повноцінних курсів по історії мистецтва.

Нонна: У цій книжці справді вміщено неймовірно багато важливої інформації. І це корисно, навіть якщо вона подана не дуже глибоко. Якщо людина не може приїхати в Київ, прийти на курси та повчитися, не має академічного бекграунду, то це чудова енциклопедія, в якій ти береш і гуглиш кожне друге слово. Вона дає поштовх досліджувати сферу глибше.

Історичний контекст дуже важливий, коли ти вирішуєш вивчати дизайн. Кожний шрифт, кожний стиль співвідноситься з якоюсь епохою, несе власні змісти та сенси.

Нонна Старущенко
Засновниця LLIWELL studio of creation, кураторка курсу Graphic Design Fundamentals в Projector

ПРАКТИКА

Гліб: Мене здивувало, що в цій книжці так багато інформації про ручні техніки в дизайні. Розділ починається з того, які інструменти тобі знадобляться в роботі: лінійка, сангіна, олівець, балончик, скальпель. Ксилографія, офорт, ліногравюра ти інші ручні техніки давно не є активними учасниками дизайн-процесу, радше художніми техніками. Так, раніше вони використовувались для дизайну, бо давали змогу тиражувати відбитки, але сьогодні це не так актуально. Ця інформація буде корисною тому дизайнеру, який йде творчим шляхом, який більше художник, ніж дизайнер, робить власні проєкти в техніках, які йому цікаві. До того всього, дивно що в книжці забули про літографію — це одна з перших масових технік, якою випускали афіші, постери на початку ХХ століття.

Нонна: Людина, яка сьогодні хоче навчатися дизайну, — це сучасний власник лептопа та ґаджетів, вона бачить багато цифрових робіт в мережі. І тут їй радять закупити сангіну. Як мінімум, це може викликати певний дисонанс.

Гліб: Відчувається, що книжку уклали у 2011 році, не вистачає модерних технік в дизайні. Штучний інтелект, генеративна графіка, додана реальність. Те, що створюється цифровим шляхом. Ми зараз маємо достатньо можливостей займатися дизайном не руками, а завдяки програмуванню.

ВІЗУАЛІЗАЦІЯ

Нонна: Деякі приклади мені дуже сподобалися. Наприклад, візуальна інтерпретація фіналу Вімблдонського турніру. Вона дуже проста, але тобі варто придивитися, щоб зрозуміти, що тут мається на увазі. У цій інфографіці заморожений час, інформація накладається одна на іншу. Є, що досліджувати.

Гліб: Класно подана інформація про різні види мап, про те, як графічний дизайн впливає на створення мап для зручного використання. Є пояснення, чим мапа відрізняється від схеми, що дуже корисно.

ЗАВДАННЯ ТА ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ

Гліб: Щоб правильно оцінити якість створеного дизайну, потрібно володіти багатьма вхідними поняттями. Для оцінки композиції, кольору, перспективи та інших формальних речей у вправах, хоч це і не легко, але необхідно менше досвіду, ніж для співставлення їх із впливом на кінцеву мету. Багато з поданих завдань мають конкретну мету, вимагають втілення конкретної ідеї. У такому випадку, якщо ви все ж налаштовані працювати самостійно, варто знайти практика, якому ти готовий довіряти, слухати та прислухатися.

Нонна: В Україні справді працює культура фідбеку, у нас дуже відкрите ком’юніті. Ніхто не відмовить прокоментувати чиєсь портфоліо. Ми всі зацікавлені в розвитку ринку. Ось зараз у нас пройшов онлайн-курс, і мені написала дівчина, яка не може особисто приїхати навчатися. Вона попросила менторства. Ми погодили умови й тепер спільно працюємо. Сміливо пишіть викладачу чи дизайнеру-практику. Зазвичай, нікому не складно виділити годину-дві на тиждень та оформити фідбек людині задля її зростання.

Гліб: Наприкінці книжки автори склали всі стандарти та розміри, що може стати такою собі шпаргалкою. Це вдало зекономить час на пошуках в мережі. 

Нонна: Ця книга не намагається широко розкрити якусь тему. Вона дає контекст того, які інструменти в принципі необхідні дизайнеру. Знання основ композиції, розуміння принципів візуальних комунікацій, практичні методики, методи генерування ідей.

ЧИ ПОРАДИЛИ ВИ Б ЦЮ КНИЖКУ СВОЇМ СТУДЕНТАМ-НОВАЧКАМ?


Гліб:
Я б сказав, так, купуй. Це може бути хорошим відправним пунктом до різних напрямків, і ти сам обереш, в який з них заглибитися далі. Але вона точно не може бути єдиним джерелом інформації. Вона неповна. Краще — познайомитися з усією серією. А ще краще — знайомитися з усією рекомендованою літературою, яка тут подається.

Нонна: Із цієї книжкою не станеться кохання з першого погляду, з нею будуть розвиватися міцні стосунки на довгу дистанцію. Ця книжка дасть змогу оцінити власну обізнаність в професії: розуміння контексту, знання професійного словника, технік, стандартів. Мова тут професійна та доречна, майже всі терміни перекладені влучно. Але новачку може бути важко працювати з цим текстом — потрібно буде часто зазирати в пошуковик. Класно, коли книжка дає поштовх, щоб ти розширив свої знання. Ти вже маєш умовний каркас своїх майбутніх професійних знань, тобі тепер потрібно нанизувати на нього.

[Книга] дає контекст того, які інструменти в принципі необхідні дизайнеру. Знання основ композиції, розуміння принципів візуальних комунікацій, практичні методики, методи генерування ідей.

Гліб Капоріков
Засновник LLIWELL studio of creation, куратор курсу Graphic Design Fundamentals в Projector

Гліб: Сам факт видання такої книжки українською мовою в Україні — неймовірний. Українськомовної літератури на тему графічного дизайну дуже мало, тому тішить, що ArtHuss взявся розвивати цей напрямок. Також в цьому напрямку працює видавництво «Родовід», більше у сфері мистецтва.

Нонна: Не було раніше книжки українською мовою, яка б з професійної точки зору зібрала в одному місці інформацію про стилі, інструменти, приклади, методи. Всі описані тут методи ми подаємо на наших курсах: мапування, генерування ідей, дослідження, критичне та аналітичне мислення. Отже, це книга, яка збирає всі ці сенси в одному місці. Це сухо, це по темі, це найважливіші аспекти навчання.

ВАМ ПОТРІБНА ЦЯ КНИЖКА, ЯКЩО ВИ:

 початківець, якому потрібно скласти план навчання; 

 дизайнер, який прагне структурувати знання і визначити пробіли.

НЕ БУДЕ КОРИСНОЮ, ЯКЩО ВИ:

 впевнені, що однієї книжки достатньо, щоб «ввійти» в професію;

 шукаєте інформацію про графічний дизайн з цікавості або для саморозвитку;

  маєте академічну освіту у сфері дизайну / мистецтва.


Расскажите друзьям про новость