25 Ноя 2021, 15:53

Чи варто вашому бренду запускати AR маску в соціальних мережах? Гайд з AR технологій

Діджитал-аудиторія гортає стрічки новин все швидше, відмовляється від довгих текстів і перестає цікавитися акаунтами брендів. Тому самі бренди змушені ще більш ретельно досліджувати нові шляхи привернення фокусу уваги і взаємодії з контентом.

Один із таких — AR технології, які створюють нову рекламну платформу. З одного боку, вони можуть бути частиною брендових комунікацій, а з іншого — споживач сприймає їх не як рекламу, а як нативний гейміфікований контент. AR — це рішення, яке не вимагає від користувача спеціальних пристроїв (як, наприклад , VR окулярів) і особливих знань. Всі, хто має смартфон, можуть в будь-який час скористатися технологією. 

Цю перевагу доповненої реальності вчасно усвідомили ключові гравці ринку соціальних платформ та інсталювали AR в щоденну взаємодію користувача зі своїми продуктами. 

Одним з першопрохідців став Snapchat, через кілька років тренд підхопив Instagram та Facebook з масками та фонами в stories на базі платформи Spark AR, а нещодавно доповнену реальність в Україні запустив і Viber. Усі ці AR введення соціальних платформ полегшили взаємодію з брендами і здешевили нативну комунікацію зі споживачем.

Які переваги надають брендам AR ефекти в комунікації з аудиторією?

  1. Залучення і віральність. Механіка передбачає, що користувач самостійно створює брендовий контент, розміщує його у своєму профілі, що допомагає бренду генерувати вірусний ефект та заохочувати до взаємодії з брендом. А UGC контент працює на охоплення та впізнаваність бренду.
  1. Збільшення трафіку. Створення AR маски — це дієвий спосіб отримати активність на брендових сторінках, оскільки споживачам потрібно стежити за брендом або принаймні відвідувати профіль, щоб отримати доступ до фільтра. 
  1. Відносно невеликі інвестиції. Ключове в AR-комунікації — це ідея, а не бюджет. Тому з допомогою технічних можливостей соціальних платформ і правильному креативному рішенню можна з мінімальними бюджетами створити вірусний продукт.
  1. WOW-ефект. AR технології — це точно про емоційний зв’язок зі споживачем, коли необхідно створити святковий настрій, атмосферу сюрпризу чи додати якійсь події казковості, фантастики, містерії. Це той самий wow-ефект, який допомагає диференціювати продукт на фоні конкурентів. 

Які можуть бути варіанти AR ефектів?

  1. Маски — будь-які ефекти з обличчям: зміна форм лиця, колорування якихось його частин, додавання фільтрів чи бліків. Варіацій відтворення безліч: фото, відео, gif чи анімація. Такі інтеграції особливо релевантні beauty брендам: наприклад косметичний бренд Sephora дозволяє «спробувати» колір помади з допомогою AR маски, не виходячи з дому. Але не косметикою єдиною. Маски облич допомагають просувати лончі нових продуктів, незалежно від індустрії: наприклад, Activia Black в grocery категорії або фільм «Веном 2» в кінематографі. 
  1. «Живі фотозони» або ж фотозони з доповненою реальністю. Йдеться про фотобанер, на тлі якого можна фотографуватися або ж додавати віртуального персонажа, який інтегрується та оживлює картинку. Часто такі ефекти застосовують з проєкцією на якісь будівлі, урбан-об’єкти, формуючи новий досвід інноваційної OOH-реклами.
  1. 2D і 3D елементи. Існують вже готові персонажі, а можна й намалювати індивідуальний 3D-об’єкт та навіть його озвучити. Останнім часом цей вид AR ефекту полюбився автомобільним брендам, які в карантинних реаліях у такий спосіб могли презентувати свої автоновинки. Наприклад, в проєкті Toyota користувач міг, не виходячи з дому, дослідити особливості нової моделі авто. Цей формат доповненої реальності точно візьмуть на озброєння магазини з інтер’єрними рішеннями та шоу-руми в будь-якій сфері. 
  1. Повне занурення у доповнену реальність. Накладання ефекту на все зображення, яке змушує користувача максимально інтегруватися в атмосферу бренду і створювати власні відео у стилі кіберспортивних ігор. Одним із підвидів цих ефектів є зміна голосу та додавання звукових доріжок. 
  1. AR ігри. Може містити як маски на обличчя, так і об’ємні елементи, однак з обов’язковою інсталяцією гри. Гейміфікований AR — найбільш облюбований формат користувачами, а значить бренди все більше доповнюватимуть його технологічними інноваціями. Навіть трендовий серіал від Netflix «Гра в кальмара» вже має свої індивідуальні AR ігри, якими переповнений увесь Instagram. Також серед популярних форматів вікторини, таро-гадання, інтелектуальні головоломки.  

Коли найкраще запускати AR інтеграції?

  1. Лонч нових продуктів, додаткових брендових лінійок, релізи ігор, фільмів.
  2. Промо колаборацій і партнерств кількох брендів.
  3. КСО-ініціативи і програми.
  4. Супровід конкретних подій: концерти, фестивалі, конференції.
  5. Періоди з найвищою купівельною активністю: Чорна п’ятниця, кіберпонеділок, весняно-осінні розпродажі.
  6. Передсвяткові періоди: Новий рік, День Св. Валентина.

Що потрібно для запуску AR проєкту? 

AR-ефект не повинен бути просто красивим «бантиком» без зв’язку із загальною маркетинговою стратегією продукту/сервісу. Тому почати варто зі стратегічного рішення — який меседж хоче донести компанія або на яку дію спровокувати користувача.

Тільки потім креативний брейншторм і програмування графіки. Застосовуємо актуальні тренди, додаємо елементи гейміфікації та унікальних можливостей, які обмежені лише нашою фантазією та Spark AR. Далі публікація та аналіз поставлених цілей, охоплення та активності. 

На носі час новорічних свят, а це означає, що можна використати можливість і вразити клієнтів та партнерів ексклюзивними AR технологіями, зануривши їх в атмосферу свят та digital інновацій.

Новость по теме
Хэллоуин, Новый год и 1 апреля: как запустить Instagram-фильтр к праздникам и не облажаться

Расскажите друзьям про новость

Новое видео