Fremantle надали роз’яснення щодо обставин продажу прав на адаптацію формату «The Masked Singer»
12 Окт 2020, 11:49

Fremantle надали роз’яснення щодо обставин продажу прав на адаптацію формату «The Masked Singer»

Компанія Fremantle, яка є дистриб’ютором формату The Masked Singer від MBC, надала ТРК «Україна» детальне роз’яснення щодо перебігу подій довкола спроб 1+1 придбати формат The Masked Singer та своєї думки щодо програми «Маскарад», яка виходить на каналі 1+1, та ймовірного використання в ній ключових елементів формату «The Masked Singer». ТРК «Україна» надала текст роз’яснення:

«Ви просили Fremantle надіслати вам листа з історією наших переговорів з 1+1 з приводу «The Masked Singer» і «Mysteries in the Spotlight», а також нашу думку про програму «Маскарад» виробництва 1+1, яка виходить в ефір з 3 жовтня.

Fremantle придбали форматні права на «The Masked Singer» для України в жовтні 2019 року, й Анне Кірсіпуу, наш торговий представник в Україні, запропонувала їх 1+1, ТРК «Україна» та іншим українським каналам. Після того, як ТРК «Україна» виявили найбільшу зацікавленість і запропонували найвищу ціну, Анне звернулась до 1+1, сказавши їм, що їхня пропозиція не найвища, і запитала, чи не бажають вони збільшити суму; отримавши відмову, Анне прийняла пропозицію ТРК «Україна». Коли 1+1 зрозуміли, що ми погодили угоду з іншим каналом, вони почали висловлювати нам своє розчарування нашим вчинком, але ми сказали, що дали обіцянку і не збираємося зривати угоду.

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

Потім ми почали отримувати інформацію про те, що 1+1 стали зв’язуватися зі знаменитостями і розповідати їм про підготовку нового розважального шоу, в якому зірки повинні співати в масках. Зрозумівши, що вони можуть готувати копію «The Masked Singer», 11 червня ми надіслали їм листа з попередженням про наслідки, якщо це станеться. Копію того листа прикріплюю до цього. Вони не відповідали до 29 червня, після чого ми з вами склали пресреліз, в якому ви висловлювали занепокоєння з приводу того, що 1+1 готують копію «The Masked Singer». Лист від них містив копію пресрелізу, який вони випустили того дня. Він був присвячений «Маскараду», і в ньому було сказано: «У ньому не використовується жодних ключових елементів формату «The Masked Singer», і шоу не порушує права Fremantle».

Ми подивилися перший випуск «Маскараду», який ви люб’язно просубтитрували для нас англійською мовою, а також бачили сьогоднішню (06.10.2020) заяву 1+1 про те, що «Маскарад» є адаптацією румунського формату «Mysteries in the Spotlight», який канал 1+1 придбав у його власника – Antena TV Group. Слід також поглянути на опис формату «Mysteries in the Spotlight» від самих Antena:

У шоу знаменитості, розбиті на дві команди, змагаються за те, хто більше вгадає особистостей інших знаменитостей, які виступають у масках. Замасковані учасники показують різноманітні таланти: від стенд-ап-комедії і циркових номерів до драматургії, танцю і пантоміми. Виступи побудовані на сценах, які передають різноманітні ситуації через сценографію, костюми, музику, візуальний ряд і сценарій: історичний період (наприклад, Стародавній Рим), відомий фільм (напр., «Зоряні війни»), якесь відоме місце (напр., Північний Полюс) та інші моменти/місця/ситуації, знайомі більшості глядачів.

У кожному випуску по три виступи, в кожному виступі змагається по два учасники. Їм допомагають другорядні персонажі, танцівники, актори або спеціально запрошені гості ефіру. У деяких випадках на шоу може бути задіяна запрошена зірка, яка виконає власну роль – епізодичну, але таку, що запам’ятається – у виступі.

Ми також розуміємо, що після кожного випуску румунської версії «Mysteries in the Spotlight» викривають усіх учасників, а перемагає команда суддів, яка вгадала найбільш правильно. Призові гроші вона потім передає на благодійність.

Для порівняння «офіційного» опису «Mysteries in the Spotlight» і того, що ми бачили в першому випуску «Маскараду»:

  • Учасники не показують різноманітності талантів, вони просто співають – що є ключовим елементом «The Masked Singer»;
  • В одному випуску викривають не всіх учасників, а тільки одного, а інші продовжують змагатися. Виходить, що замість замкнутих випусків у шоу структура арки – знову ж таки, ключовий елемент «The Masked Singer»;
  • Учасники виступають не у відомих сценах і ситуаціях, а просто стоять по центру сцени, оточені підстановкою і декораціями – ще один елемент «The Masked Singer»;
  • У шоу немає прямого змагання між двома учасниками, кожен з них виступає сам – знову ж таки, це ключовий елемент «The Masked Singer».

У «Маскараді» є й інші елементи, які значно нагадують «The Masked Singer». Серед них:

  • Голоси учасників спотворюють під час розмови, але не під час співу;
  • Судді ставлять питання учасникам – наскільки ми розуміємо, в «Mysteries in the Spotlight» це робить тільки ведучий;
  • Кліпи з підказками на особистість замаскованих учасників;
  • Наприкінці випуску вибуває один учасник;
  • Елементи дизайну студії та графіки дуже нагадують «The Masked Singer», і, звичайно ж, сама назва – «Маскарад» – натякає на те, що це адаптація «The Masked Singer».

Також видно, що вони додали в шоу нові елементи, щоб зробити його менш схожим на «The Masked Singer». Найочевиднішим є ліпсінк-батл членів журі за право викриття одного з двох учасників, які потрапили в зону ризику. Крім того, це взагалі не елемент формату «Mysteries in the Spotlight».

Наш висновок такий, що 1+1 спеціально привласнили ключові елементи «The Masked Singer» і додали до них єдиний елемент, взятий з «Mysteries in the Spotlight» – змагання двох команд журі, які намагаються відгадати особистість учасників. Нам знадобляться консультації від українських юристів з приводу того, чи порушує така поведінка закони України про інтелектуальну власність і чи дає вона підставу для порушення позову, згідно із законодавством України. Наразі ми в процесі отримання оцінки від FRAPA щодо того, наскільки «Маскарад» копіює ключові елементи «The Masked Singer». Щойно ми отримаємо відповідь від них і висновок від ваших українських юристів, зможемо обговорити наші подальші кроки.

З повагою,

Тоні Стерн,

виконавчий віце-президент з комерційних та бізнесових питань

FREMANTLEMEDIA LIMITED

Нагадаємо, раніше 1+1 media звинуватила ТРК «Україна» у подвійних стандартах і висловила наміри захистити в суді честь і ділову репутацію телеканалу «1+1» та групи в цілому у відповідь на звинувачення ТРК «Україна» у плагіаті шоу «Маскарад».

Расскажите друзьям про новость