Фонд Східна Європа разом із Veteran Hub розробили три відеоролики «Робота є робота», які підкреслюють важливість військового досвіду ветеранів у мирних професіях.
У відео знялися справжні ветерани та ветеранки. По поверненню зі служби вони змогли успішно соціалізуватись та ефективно застосувати свої знання та навички вже у мирному житті. Бо «робота є робота», де б не працював колишній військовослужбовець – на фронті, на кухні ресторану, в кабіні вантажівки чи на будівництві.
Організатори сподіваються, що проєкт допоможе як потенційним працедавцям, так і самим ветеранам. Тим паче, що й перші, й другі стикаються із труднощами на ринку праці: ветерани шукають роботу, а роботодавці відчувають брак компетентних кадрів.
Реклама покликана пояснити військовий досвід для українських компаній. За словами голови правління Veteran Hub Івони Костиної, якщо запитати ейчарів про те, чим займаються військові на війні, іноді можна отримати неочікувані відповіді: «стріляють пульками», «біжать уперед»,«сидять в окопах». «Але ж війна – це також работа, як і будь-яка інша. Із завданнями, дедлайнами, відповідальністю, менеджментом, документообігом, перервами на обід та відпустками. І мета цього проєкту – якраз це показати», – говорить пані Івона.
Окрім того, подекуди й самі ветерани недооцінюють свій власний бойовий досвід та воліють не зазначати його в резюме. Тож соціальна реклама також має на меті підкреслити цінність набутих на службі навичок в очах самих ветеранів і, таким чином, збільшити їхні шанси на працевлаштування.
«В Україні сьогодні понад 380 тисяч ветеранів АТО/ООС, – додає Наталія Слинько, директорка програм Фонду Східна Європа. – По поверненню зі служби вони всі перебувають у пошуку себе: і особистісному, і професійному. І наша суспільна відповідальність – допомогти їм у цьому».
За словами пані Наталії, журналісти люблять тиражувати історії про заснування ветеранами власних бізнесів. Але ж безліч талановитих, досвідчених чоловіків і жінок повертаються на роботу в доволі «звичайні» місця. За даними соцдослідження, майже 70% ветеранів працюють саме за наймом, а 46% із різних причин не повернулись до попереднього місця роботи.
Соціальна реклама розроблена командою Veteran Hub у межах проєкту «All4One: комплексна програма психологічної та менторської підтримки ветеранів», що виконується Фондом Східна Європа за підтримки Посольства Великої Британії в Україні. Партнерами у зніманні роликів виступили дружні до ветеранів роботодавці: «Нова пошта», Ресторани Гусовських та ПБГ «Ковальська», які безкоштовно надали свої майданчики.
Відеоролики розміщуватимуть як соціальну рекламу на телебаченні та в інтернеті.