Конкурс YO! Directors Awards (YO!DA) дає можливість молодим режисерам зняти свій перший рекламний ролик для реального замовника — бренда-партнера конкурсу. Серед брендів цього року були Samsung, Gliss Kur, Pit Bull, OLX та казахський BeeTV.
Конкурс відбувся вже вдруге і проходив у кілька етапів. На першому — учасники мали надіслати ідеї рекламних роликів, розроблені на основі клієнтських брифів. На другому етапі з-поміж 314 заявок професійне журі відібрало 12 півфіналістів, які пройшли навчальний менторський модуль у Kyiv Academy of Media Arts. На основі допрацьованих під час освітньої частини режисерських тритментів було обрано 5 фіналістив, які отримали гранти у розмірі $2 500 та повну технічну і організаційну підтримку від продакшн-партнерів конкурсу і протягом вересня зняли свої перші рекламні ролики.
Днями на урочистій Гала-церемонії нагородження конкурсу в івент-просторі PMHUB журі обрало переможців. Grand Prix та винагороду у розмірі $2 000 отримала режисерка Ліза Руда за роботу для бренду Gliss Kur, Jury Special Mention та $1 000 отримав Олексій Лідаговський за ролик для OLX.
Редакція MMR поспілкувалася з фіналістами та фіналістками YO!DA 2021, щоб дізнатися більше про процес зйомок і ідеї, закладені в їх ролики.
Grand Prix: Ліза Руда, бренд Gliss Kur
Пробую себе в режисурі вже третій рік. Я довго працювала відеографкою і одного разу зрозуміла, що хочу більшого. Всім друзям, у яких був якийсь бізнес, я пропонувала зняти ролик за $400. Брала оператора, Blackmagic Poket, 2 лінзи — і вперед. Згодом мене стали помічати фешн-бренди, з якими ми почали працювати на більш серйозному рівні. Однак повноцінних рекламних кейсів у мене ніколи не було, Gliss Kur — мій перший досвід у рекламі.
Ролик, який я придумала в середині липня, мав бути сонячним і теплим, а за тиждень до зйомок прогноз показував +11 і дощ.
Ідея почалася з героїні з кольоровим волоссям. Її історія — моя історія. Я досить часто змінюю колір волосся і регулярно чую різні думки щодо цього, починаючи від «будеш часто фарбувати — випадуть» до звинувачень в інфантильності. Це надихнуло мене придумати ще кілька дівчат, чиє волосся і лайфстайл регулярно потрапляють під обстріл недоречних висловлювань. «Відваліть, це наш вибір. А про волосся подбає Gliss», — кажуть дівчата.
Ну і маленький інтертекст: художниця малює синім кольором не просто так. Це відсилка до того синього, який запатентував Ів Кляйн, один із найвідоміших провокаційних художників. Він, напевно, не раз чув фразу: «Хіба це мистецтво?»
Ролик, який я придумала в середині липня, мав бути сонячним і теплим, а за тиждень до зйомок прогноз показував +11 і дощ. Я була готова переносити дату до останнього дня перед зйомками, але моя команда заспокоїла мене і вмовила ризикнути. Це було найскладнішим і правильним рішенням.
До речі, через ймовірність дощу у нас майже злетіла сцена з мотоциклісткою, буквально за годину до того, як акторка повинна була стати в кадр. Нам вдалося домовитися з Сашею, щоб вона все-таки приїхала, дощ так і не почався, зате вийшла одна з найкрасивіших сцен у ролику 🙂
Чесно, не знаю, чи затягне мене життя в рекламу або я буду продовжувати знімати фешн, але мені здається, що в наш час круто робити все відразу — знімати і кліпи, і рекламу, і фешн.
Jury Special Mention: Олексій Лідаговський, бренд OLX
До участі в YO!DA я шукав себе у різних сферах: у музиці, в науково-технічних розробках, у кіно. Коли навчався в КАМА, дуже надихнувся створенням креативної реклами, і був неймовірно радий, коли дізнався про конкурс.
Якось я дивився у своє вікно, по якому проповзла муха, і зрозумів, що саме може візуалізувати повідомлення «your trash is someone’s treasure!».
Коли я думав над роликом для OLX, мені здавалося що телепортація через екран — це щось занадто очевидне, адже я бачив подібне у фільмах «Дзвінок», «Чарлі і шоколадна фабрика» і, може, десь іще. Але якось я дивився у своє вікно, по якому проповзла муха, і зрозумів, що саме може візуалізувати повідомлення «your trash is someone’s treasure!» і як обіграти ідею з телепортацією.
Ще кілька місяців тому я був актором масовки і міг тільки мріяти, щоб мені довірили проєкт у якості режисера! Круто працювати з вагоном техніки від Patriot, професійними фахівцями і дуже ініціативними друзями. Ми так захопилися, що вирішили зняти 2 ролики за одну 22-х годинну зміну. Незважаючи на безліч труднощів через нестачу часу, нам було дуже весело. Я вражений від об’єму цього досвіду. Скільки ж всього трапилось, скільки інформації і висновків ми витягли за цей місяць!
Пройшовши цей шлях, у мене є величезне бажання продовжувати створювати абсурдні рекламні ролики. Я мрію отримувати замовлення і пропонувати свої тритменти, режисерувати цікаву рекламу і вчитися на кожній зйомці, щоб через кілька років приступити до художніх фільмів.
Віталь Карабань, бренд Pit Bull
До конкурсу я встиг закінчити Білоруську державну академію мистецтв, переїхати до Києва. Працював режисером з різними VR-проектами, знімав кліпи, писав п’єси і серіал.
Першим рядком у клієнтському брифі була фраза: «Я живу так, як мені подобається». Тут я і зрозумів, який ролик хочу зробити.
Я відразу зрозумів, що мій основний тритмент — Pit Bull, у нього я вклав найбільше сил, тому що бриф від клієнта був просто ідеальним, це було потрапляння на 100% для мене. Першим рядком у клієнтському брифі була фраза: «Я живу так, як мені подобається». Тут я і зрозумів, який ролик хочу зробити. Тому що одного разу я круто змінив своє життя. Стоячи на заводі по пояс у маслі, я зрозумів, що я не хочу жити так, як мені вбивали в голову ще зі школі, що якщо я хлопчик, то повинен бути інженером або військовим, і взагалі мати стабільну роботу, квартиру машину і т.і. Я кинув все і вирішив займатися творчістю, тоді я не знав, хто такий режисер і чим він займається, я хотів стати актором. І тепер я захотів зняти ролик про трьох героїв, які займаються улюбленою справою, незважаючи ні на що.
Зйомки були схожі, імовірніше, на тусовку, але для мене вона була суперважливою. Люди викликали поліцію практично в кожному місці, де ми знімали, на одну локацію навіть приїхало аж два патрулі. Ми веселилися і знімали так, як нам хочеться це зняти, навіть якщо на це потрібно більше часу. Завдяки цьому зняли набагато більше і краще, ніж малювали на папері.
Найскладнішим аспектом зйомок була погода. Починали знімати в +16, а вночі температура опустилася до +5. Коли ми ставили світло в недобудованій церкві, я не розумів, чому мій мозок відмовляється думати, потім вийшов, випив гарячої кави і зрозумів, що я не відчуваю ніг — за 2 години на бетонній підлозі я гарненько промерз.
Я дуже пишаюся і вдячний всій команді. Кожен зробив по максимуму, що від нього залежить, напевно, вони бачили, наскільки важливий для мене цей ролик.
Подальших планів поки що не маю, хочу дочекатися пропозиції, коли мені скажуть, як я кажу будь-якій людині, з якою працюю: «Зроби так, щоб тобі подобалося».
Ірина Мордюшенко, бренд Samsung
Взагалі, я займаюсь перекладами, бо моя освіта пов‘язана з англійською та французькою мовами. Ще з 2017 року мене затягнуло на волонтерство на KISFF, Docudays UA та Молодість, де я зрозуміла, що без кіно/зйомок/кіноспільноти просто не можу. Відтоді працювала сценаристкою на кількох YouTube-каналах, вчилася на операторку та перекладала тритменти іноземних режисерів реклами (що, власне, допомогло мені пройти в фінал), ну, і намагалася щось режисерувати самотужки, але через брак знань та знайомств можливостей було мало.
Роликом я хотіла показати таку обернену кафкіанську історію, в якій павук став людиною, аби користуватись телевізором, як його хазяйка.
Я писала тритмент лише для Samsung. Мені імпонував продукт, і те, для кого він створений. Роликом я хотіла показати таку обернену кафкіанську історію, в якій павук став людиною, аби користуватись телевізором, як його хазяйка. Ну і що продукт, власне, настільки зблизив їх, що, врешті-решт, вони обидва стали павуками. Така от історія про Шрека та Фіону 🙂 Павуки зазвичай у рекламі зображені як щось страшне і бридке, а мені хотілося довести протилежне. Також можна провести асоціативний ряд типу павук—павутина–мережа інтернет, адже сам продукт якраз розрахований на покоління соцмереж.
Це — мій перший досвід рекламних зйомок, тому було непросто. Та завдяки класній команді ми змогли реалізувати все значно крутіше, ніж я початково задумувала, я їм супервдячна. Наш неймовірний оператор Андрій Юрченко до зйомок зробив 3D-імітацію майже всього ролика, тож це дало краще уявлення, що і як ми зніматимемо. Було кумедно серед дня отримувати повідомлення out of context від нашої стилістки Анни Лимаренко, типу: «За 5 хвилин почну мотать павутину». Складно було знайти павука і змусити його поводитись так, як ми хочемо, ще й в умовах обмеженого часу.
Моя улюблена частина ролика — з переворотами камери, яка вартувала нашій команді багато зусиль, а продюсеру Артему Хмілю — аж сорочку 😅 Ще дуже пишаюсь, що нам вдалося залучити кльовий український гурт «квіткіс», чий трек якраз грає під час цих обертів.
Ольга Лаврик, бренд BeeTV
До конкурсу я працювала в незалежному ЗМІ відеомейкеркою, а про YO!DA дізналась навчаючись в КАМА на курсі фільммейкінгу. Коли Слава Денис (викладачка КАМА, креативна директорка Cheil Ukraine) розповіла про цю платформу для починаючих режисерів, то одразу стало цікаво взяти участь. Це типу як перевірка самої себе на креативність. Наче вийшло непогано 🙂
Головна героїня моєї реклами — це морська свинка у в’язаному костюмчику.
Я перечитала всі брифи і дала собі пару днів подумати над кожним. Подалася тільки з однією ідеєю для BeeTV і рада цьому рішенню. Головна героїня моєї реклами — це морська свинка у в’язаному костюмчику. Коли я собі уявляла рекламу, то зрозуміла, що, побачивши один раз такий милий образ, не забуду його ніколи, і захотілось транслювати це глядачеві. Хоча заздалегідь я собі уявляла, наскільки важко буде працювати з тваринами в кадрі.
Але насправді зйомки пройшли без стресу, все йшло, як і було задумано. Тварини вели себе чемно, люди також 🙂 Реквізиту було небагато, але результат вийшов затишним і теплим, як і планувалось. Найскладніший кадр був, коли морській свинці треба було пробігти через весь фрейм не зупиняючись — то був реальний челендж, бо їй подобалось ставати на півшляху і дивитись в камеру. На щастя, декілька десятків дублів, і у нас все вийшло.
Напевно, серед усіх задач мені найбільше за все сподобалось саме придумувати ідею і докручувати її, тож планую знайти собі роботу, яка була б повязана з брейнштормами креативних ідей для реклами.
Конкурс YO! Directors Awards заснований у 2020 році рекламним та кінопродакшеном Toy Pictures («Мої думки тихі»). Це щорічна ініціатива для креативників молодого покоління, які бажають стати режисерами та зняти першу рекламну роботу у своє портфоліо. Наступний прийом заявок буде оголошено у 2022 році на сайті yoda.org.ua.