Factum Group Ukraine спільно із Всеукраїнською Рекламною Коаліцією оприлюднили результати дослідження «COVID-19: вплив на рекламний бізнес».
Дослідження проводилось серед топ-менеджменту рекламних агентств в період 7-17 квітня. Загалом в опитуванні взяли участь 57 експертів (топ-менеджмент рекламних агентств, що входять до складу ВРК).
Результати дослідження вказують на те, що COVID-19 сильно вдарив по рекламному бізнесу. Агентства вказують, що кількість призупинених чи скасованих проектів суттєво перевищує кількість ініційованих проектів.
![](https://mmr.ua/wp-content/uploads/2020/04/zouoky8r_m-1.jpg?x90209)
![](https://mmr.ua/wp-content/uploads/2020/04/zouoky8r_m-1.jpg?x90209)
Така ситуація ставить нові виклики перед рекламним бізнесом та змушує активно реагувати на зміни. Дії агентств з реагування на поточну ситуацію відбуваються в 4-х сферах: фінанси, організаційна сфера, управління/планування і робота з персоналом:
- Фінансова сфера – максимальна оптимізація витрат. Скорочення витрат на оренду і утримання офісу (в зв’язку з максимальною «діджіталізацією» роботи), скорочення витрат на персонал, скорочення витрат на тренінги та корпоративні заходи, «заморозка» зростання зарплат і їх скорочення, пошук нових джерел фінансування, зміна процесів ціноутворення
- Організаційна сфера – максимальний перехід на дистанційну роботу, прискорення поширення кращих практик серед співробітників
- Управління та планування – перехід на режим «ручного» управління, максимально швидке реагування на зміни, планування в тимчасовому діапазоні тиждень/місяць, перерозподіл зусиль з традиційних каналів просування на цифрові, пошук нових ніш і можливостей в країні та за кордоном
- Робота з персоналом – мінімізація постійного персоналу, переведення співробітників на часткову зайнятість, перехід від постійної співпраці до проектно-погодинної, інтенсифікація навчання співробітників, розширення універсалізації співробітників.
![](https://mmr.ua/wp-content/uploads/2020/04/93904008_2914723025276550_4470068615827161088_o-1024x576.jpg?x90209)
![](https://mmr.ua/wp-content/uploads/2020/04/93904008_2914723025276550_4470068615827161088_o-1024x576.jpg?x90209)
Незважаючи на складну ситуації, топ-менеджмент агентств намагається віднайти позитивне в ситуації. Серед позитиву зазначають:
- підвищення креативності команд;
- адаптивність і згуртованість команд;
- інтенсифікація роботи в зв’язку з необхідністю пошуку нових рішень;
- поява можливості навчитися новому;
- можливість позбавитись від неефективних співробітників;
- усвідомлення агентствами і клієнтами необхідності діджіталізаціі і її прискорення;
- можливість побачити слабкі сторони своєї компанії;
- можливість подумати і глибоко проаналізувати діяльність компанії, переглянути моделі управління
![](https://mmr.ua/wp-content/uploads/2020/04/94231237_2914723165276536_2474386927592144896_o-1-1024x576.jpg?x90209)
![](https://mmr.ua/wp-content/uploads/2020/04/94231237_2914723165276536_2474386927592144896_o-1-1024x576.jpg?x90209)
З повним звітом можна ознайомитись за посиланням.