За останні пів року кількість користувачів Facebook скоротилася у всіх обласних центрах України. Хоча загалом соцмережа змогла зберегти свою аудиторію завдяки зростанню у невеликих містах. Про це йдеться у новому дослідженні соцмереж, яке провела комунікаційна агенція plusone social impact.
Аудиторія Facebook за перше півріччя 2021 року не змінилася — це 16 мільйонів активних користувачів. Незмінною залишилася і кількість людей, які користуються Facebook Messenger — їх 10 мільйонів. А от Instagram зріс, збільшивши свою аудиторію з 14 до 15 мільйонів осіб. Рекламними інструментами Facebook зараз можна охопити 24 мільйони українців. Це на 2 мільйони більше, ніж пів року тому.
Facebook втратив аудиторію у всіх обласних центрах: найменше – в Києві (-3,17%), найбільше – в Черкасах (-25,22%). Натомість у менших містах соцмережа продемонструвала невелике зростання – біля 2%. Лише у Дніпропетровській області падіння аудиторії склало 6%.
В Instagram динаміка краща. Соцмережа втратила частину аудиторії в 12 обласних центрах, найбільше просівши у Чернігові (-10,48%) та Черкасах (-10,59%). Натомість у 10 облцентрах Instagram збільшив кількість користувачів. Лідери за приростом Київ (+7,1%) та Львів (+6%). А от у менших містах по всіх областях соцмережа зросла приблизно на 4%.
Facebook досі соціальна мережа номер один в більшості областей. Але Instagram зміцнив своє лідерство в Харківській області, де проникнення склало 42% проти 35% у Facebook, Одеській (47% проти 43% відповідно), Запорізькій (39% проти 36%). В Київській та Дніпропетровській областях частка користувачів обох соцмереж однакова – 58% та 42% відповідно.
Facebook найпопулярніший в Київській (58%), Львівській (49%) та Закарпатській областях (45%). Найменше користувачів соцмережа має в Харківській області (35%). В Instagram найбільше проникнення у Київській (58%), Одеській (47%), Дніпропетровській (42%) та Харківській областях (42%), найменше у Чернігівській області – 29%.
Instagram потрохи забирає молоду аудиторію. Зараз соціальна мережа випереджає Facebook серед молоді до 31 року, хоча ще два роки тому Instagram вигравав першість серед людей до 27 років. Загалом серед українців 18-35 років 80% «сидять» в Instagram, а 60% – у Facebook.
Майже у всіх вікових групах за останні пів року Instagram збільшив кількість користувачів і за цим показником у більшості вікових груп обійшов Facebook. Найбільше падіння в обох соціальних мережах спостерігається лише серед 20-річних. Facebook випереджає Instagram за приростом старшої аудиторії (51-53, 55 та 58+ років).
Рівень популярності десктопної версії соцмережі знизився майже у всіх вікових групах і зараз не перевищує 20%.